série » Malazská Kniha padlých
v Top10 193
hodnotilo: 388
92%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Malazská Kniha padlých

Autoři: Steven Erikson

originální název: Malazan Book of the Fallen

počet dílů v sérii: 11

Série patří do světa: Malazský svět

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN

odkazy: 1x [recenze], 4x [web], 2x [info]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


12345678910poslední (36)1429 příspěvků celkem

 [1454] Strýček Biolit 18.04.2023 18:35  

@eviljack[1453]: Vydavetel šílí i bez map. A tiskař si ruce nemne…otázkou je, zdali mu je šílený vydavatel již neurazil.

 [1453] eviljack 18.04.2023 17:19  

@Strýček Biolit[1452]: Tak budeš mít doma deset různých map, na kterých budeš sledovat svůj postup od rekruta po znalce, vydavatel šílí a tiskař si mne ruce :)

 [1452] Strýček Biolit 16.04.2023 18:31  

@joshuatree[1451]: Však já jim věřím, o tom žádná. Spíše jde o to, že atlas bude neúplný, pokud nezahrne i kontinenty, o nichž píše ICE…a i kdybys vydával tempem 2 knihy za rok, tak do konce MKP to jsou 4 roky. Další 3 zabere ICE (těžko budeš mít mapu k nevydané knize). A do toho musíš počítat andidepresanty, Karsu, možná další ICE věci…

 [1451] joshuatree (editor) 16.04.2023 13:16  

@Strýček Biolit[1450]: Treba veriť:o) postupne získavajú skúsenosti, takže myslím, že sa to môže zlepšovať:) A ICE nie je dôležitý:o)

 [1450] Strýček Biolit 16.04.2023 11:07  

@joshuatree[1449]: Bylo by to hezké. Jenže vzhledem k tomu, že teď je venku druhá kniha…a do toho existuje ještě ICE…tak za deset let?

 [1449] joshuatree (editor) 16.04.2023 09:18  

Odpoveď na jednu otázku na FB(nie moju) „Veronika Marhounová -Silně uvažujeme o atlasu, který by obsáhl všechny mapy, které ARBE Miňovský nakreslil a ještě pro Malazskou knihu nakreslí. Velký formát“

To sa asi potom zrúti internet pri každom prípadnom meškaní:o)

 [1448] BorgDog 24.03.2022 18:54  

Pro všechny nedočkavce: Rotačky jedou, reedice „Měsíčních zahrad“ se tiskne. Viděl jsem i fotky z tiskárny. :-) Vydání se z technických důvodů opozdilo o týden, ale… už to skoro je.

 [1447] Speedemon (editor) 09.06.2020 13:02  

Pro zájemce přikládám Prolog z The God Is Not Willing https://steven-erikson.org/the-god-is-not-willing-prologue/

 [1446] Speedemon (editor) 28.01.2020 10:53  

@Lucc[1444]: Já na fanouškovství nevidím nic špatného, pokud to není nějaká zaslepenost. Prostě mám rád nějakého spisovatele, hudebníka, apod. kterého sleduju a sedí mi. Produkuje pro mě kvalitní zábavu a proto jsem ochotný mu odpustit nějaký nedostatek nebo slabší dílo. Za několik let mě nezklamal takže si to podle mě zaslouží… nic víc bych v tom nehledal… ať už jde o cokoliv, sport nebo kulturu

 [1445] FerryH 27.01.2020 19:47  

@Lucc[1444]: hele nech si toho jo! ja se tak jmenuju! i kdyz Fanousek zmenseninu take nesnasim :O) za to take mlatim lidi kdyz mi tak reknou… :)

 [1444] Lucc 23.01.2020 18:30  

@louza[1442]: Pěkně jsi to napsal. Perly na stěnu a hrách sviním.

@Romison[1443]: Jakýkoliv fanoušek je pro mne něco nepochopitelného, co mám chuť otestovat. Letlampou a tak.

 [1443] Romison 22.01.2020 23:42  

@louza[1442]: to delat si srandu z Kulhankovych fanousku byla kdysi vetsi sranda a vzruso :D

 [1442] louza 22.01.2020 11:56  

@Lucc[1441]: Bohužel se snažíme obrodit společnost, která nemá ani dost slušnosti, aby reagovala na poctivý trolling. Ale my víme svý.

 [1441] Lucc 20.01.2020 13:25  

@louza[1435]: Děkuji ti, náčelníku, …

@Sir Artorias[1428]: Chtěl jsem nějak ve zkratce pojmenovat něco tak dlouhého, až to může leckomu připadat jako nekonečné. A tam soap opera sedí. Jinak ne, to máš pravdu.

 [1440] Romison 17.01.2020 16:42  

@toms[1438]: pro spoustu lidi je to slozite cteni ;) a vidim, ze je predtim i Nocni klub treba :)

 [1439] Gaarq (editor) 17.01.2020 09:27  

@toms[1438]: inu, hlas experta a hlas lidu se mohou lišit :)

 [1438] toms (editor) 16.01.2020 17:31  

@Romison[1436]: No, je to na 9. místě, takže si asi většina čtenářů nemyslí, že je to úplně nejlepší, ale pořád jde o jednu z TOP sérií. :-D

 [1437] Polfin 16.01.2020 09:12  

@Romison[1436]: @Romison[1436]: naprostý souhlas, co do dějových linek, rozsáhlosti fantasy svět to nemá obdobu

 [1436] Romison 16.01.2020 00:10  

Porad je to to nejlepsi, co ve fantasy vzniklo :) at si taky drzkuje, kdo chce :D

 [1435] louza 15.01.2020 16:38  

Hymbajs, tady nesmím chybět. Luccova tvář má můj hlas! Jen do nich do fanatiků. My víme, že literární svět je plný krásných a různě rozmanitých děl na to, aby čtenář marnil drahocený čas čtením překombinovaných blábolů o desetitisící stránkách. A to samozřejmě platí nejen pro Eriksona v jehož světě se ztratili čtenáři, ale i pro Martina, který se tam pro jistotu ztratil sám.

 [1434] idle (editor) 13.01.2020 17:08  

@toms[1433]: Ale ten by zdaleka nebyl tak kultivovaný jako tohle. :)

 [1433] toms (editor) 13.01.2020 16:11  

@idle[1431]: tak stačí zarejt do nějaké zamilované upířiny pro náctileté a budeme tady mít celý slet :-)

 [1432] Gaarq (editor) 13.01.2020 08:37  

@Lucc[1425]: javor :)

@toms[1429]: @idle[1431]: ja ja, troška decentního pozdvižení neškodí, že?

 [1431] idle (editor) 12.01.2020 22:06  

No je fakt, že to po delší době vyvolalo diskusi delší než deset příspěvků.

 [1430] Strýček Biolit 12.01.2020 12:41  

@toms[1429]: Ano, ano, ta zpráva byla taková marná touha po vyvolání zlých duchů, to je cítit na míle daleko.

 [1429] toms (editor) 12.01.2020 11:41  

@Gaarq[1420]: @Sir Artorias[1428]: Já jsem v té Luccově poznámce tušil hned od počátku jiskru, která se může rozrůst až ve flamewar. Napadnout s takovým pohrdáním MKP – ale fuj, to se přece v slušné literární společnosti nedělá. :-)

Jinak souhlas, úsloví „soap opera“ se nejen nehodí k této sérii, ale ke knižní produkci vůbec. Úroveň mýdlových oper snese televize (Ordinace v růžové zahradě, Ulice apod), ale jejich děj je natolik rozvláčný a bez větší akce, že přepis do literární podoby nesnese. Ostatně už i rozhlas od podobných věcí upustil a nahradil je situačními komediemi typu Tlučhořovi.

Co se týče nekonečnosti MKP, mám za to, že zatím to není nijak přehnané, pořád to nesnese srovnání s šestákovým čtivem typu Perry Rhodan, Ren Dhark, John Sinclair apod. Ono je to dané i tou úrovní, těžko by si MKP udržel svojí úroveň (a čtenáře), pokud by měl tisíc dílů. :-)

 [1428] Sir Artorias 11.01.2020 17:45  

@Lucc[1419]: mám pocit, že ti chybí ve znalosti pojem „soap opera“. Tvůj názor by mohl být i validní, kdybys nepoužil naprosto nevhodné spojení pro Malaz. Hlavně po „The Kharkanas Trilogy“ tě ta tvoje „soap opera“ fackuje pořádně. Tě pic!

 [1427] Speedemon (editor) 11.01.2020 11:50  

Já souhlasím s Gaargem, MKP je plná nápadů, která by stačila rovnou několika autorům na spoustu sérií. Zároveň ani nebere názor Luccovi, protože je to prostě o vkusu a co má člověk rád. Hodnotíš tu především povídky, takže je jasné, že máš radši pestrost než mamutí ságy. Já to mám právě naopak a budu rád za jakoukoliv knihu z MKP.

 [1425] Lucc 10.01.2020 22:25  

@Gaarq[1424]: Ale těch znaků…

A pozor, já nemohu říci, že se mi MKP nelíbí, to ani zdaleka. Koneckonců si přečti mé komenty. Navíc vím, že se od sebe díly liší postavami, místem, atp. Ale je toho moc a moc rozsáhlé a … mám prostě rád změnu. A řekl bych, že nebudu sám. To byla pointa mého sdělení.

 [1424] Gaarq (editor) 10.01.2020 18:57  

@Lucc[1422]: inu, že budeš souhlasit, to bych ani nečekal ;)

takže, na těch 21 „špalků“ (10+1+2+8) byli malazští dva, holdstock sám napsal 13 děl na velmi podobné téma a z podobných světů (3+8+2), takže ne tak zhurta. navíc jestli myslíš, že je to stále o jednom a tomtéž, pak jsi to, malaz, doopravdy nečetl. to, že se něco odehrává ve stejném světě ani teoreticky neznamená, že je to jedno a totéž (a v tomto případě to tak rozhodně prakticky není). u zeměplochy se mi opravu moc nelíbil jen erik a pod parou + pastýřská koruna byly už moc ovlivněny jeho nemocí, jinak právě pratchett dokázal svůj svět vytěžit právě výraznou pestrostí námětů, které se moc neopakovaly.

chápu, že vše je otázkou vkusu a tobě se to prostě nelíbí a mně ano. jen bychom si měli dávat pozor na racionalizace našeho vkusu, neboť jsou často zavádějící.

 [1423] idle (editor) 10.01.2020 15:03  

@Lucc[1422]: Moment, v LK skončil snad jen ten první pokus o vydávání MKP, ne? Čili v době, kdy o tom „trh“ ještěš moc nevěděl, ne že by to neunesl.

 [1422] Lucc 10.01.2020 12:52  

@Gaarq[1420]: Nesouhlasím. Oba autoři si nastavili svět tak, aby se v něm dalo psát do nekonečna a možná ještě dál. Proto mýdlová opera. Přečetl jsem MKP (od Esselmonta nic) a oceňuji literární kvality díla, atmosféru i to, že až na pár chybiček se autor v mamutí faktografické stránce neztrácí, ale nechápu, jak někdo může číst 20. knihu +- o tom samém. Se Zeměplochou jsem také sekl někdy po 12. dílu, a to jsem byl mladý a plný čtenářského elánu. Chce to změnu. Jasně, vyšel Spratek, pár povídek, ale to je málo. Nechápu, jak u toho mohou oba vydržet. Já jako autor už bych byl v Černovicích. Jako čtenář nejspíše taky.

A že to trh moc neutáhne jsi mohl sám vidět před lety v LK. Asi nejsem jediný, který to už nechce (nezvládá) číst.

A když už zmiňuješ Holdstocka, tak kolik vydal knih přímo o Lese? 6? Merlinův kodex byl přece jen trochu o něčem jiném, ale je fakt, že jsem ho četl dávno a mohu se mýlit. Dávné ozvěny a Fantom jsou samostatné, povídky na 80 % také. Proti +- 20 špalkům z Malazského světa? To snad nechceš porovnávat, ne?

 [1421] skepsi 10.01.2020 10:16  

@Gaarq[1420]: Like!

 [1420] Gaarq (editor) 10.01.2020 08:49  

@Lucc[1419]: ho ho ho, řekl pan kotrč z velkého domu, to jsou silná slova :) troufám si nesouhlasit s každým bodem tvého názoru. jediné co jsem ochoten připustit, že esslemont je o třídu horší spisovatel než erikson. pokud je erikson mýdlovka, pak je jí prakticky cokoliv, i tvůj oblíbený holdstock. grafomanská? erikson i esslemont jsou disciplinovaní spisovatelé, psali špalky, ale většina toho, co napsali, tam prostě patří. pokud bych někoho šacoval jako grafomana puštěného ze řetězu, je to třeba grrm, který chrlí stovky stránek a neví, kdy skončit. a nekonečná určitě ne. jistě, pokud se chceš psaním živit, píšeš furt pryč, pokud chceš i prodávat, spoléháš na fanoušky. opět, byl holdstock grafoman nekonečné série jen proto, že ho i čtenáře to bavilo a uměl to, a tak psal další díla ze svého světa? pro mě je nekonečnou sérií třeba takovéto žvatlání à la kolo času nebo ti různí tolkienovští epigoni, kde jde skutečně jen o nastavování kaše, a ne o komplexní a tím pádem i rozsáhlý příběh.

a to říkám jako čtenář, který od esslemonta přečetl jen první knihu (blé) a další série od eriksona si nechám na důchod, protože je to strašný žrout času a mentální kapacity.

a zase tak ajnfach to není, že by náš trh další vydávání neutáhl. jde o to, že po té, co se původní vydavatel připravil o práva dílo vydávat a o překladatelku, najít nové je zatraceně těžké, bereme-li v úvahu třeba práva na překladatelská řešení vytvořená v překladu u předchozího vydavatele.

 [1419] Lucc 09.01.2020 21:49  

@Speedemon[1418]: Té grafomanské nekonečné soap opery? Náš trh to neutáhne. Naštěstí. Škoda malá, žal krátký.

 [1418] Speedemon (editor) 09.01.2020 16:00  

Tenhle rok vyjde nová Esslemontova kniha https://www.amazon.com/Jhistal-Novel-Malazan-Empire/dp/1250251966 – čím dál tím větší škoda, že tu Malaz teď nikdo nevydává :(

 [1417] barbar (editor) 25.10.2019 20:43  

@Romison[1416]: Napiš mu, je to fan a nekouše. Maximálně se dočkáš nějaké filipiky o smyslu života. :)

 [1416] Romison 25.10.2019 16:07  

@barbar[1414]: hmm tak jsem to tam zkusil najit, ale bez sance asi, strasnej spamer vlastni zdi :)

 [1415] Romison 25.10.2019 16:02  

@barbar[1414]: ne zaujala me kritika Janise a Podanyho, tak jsem to chtel videt na vlastni oci :)

 [1414] barbar (editor) 24.10.2019 09:13  

@Romison[1413]: Já myslel, že Tě to zaujalo, protože dotyčný je takový přemýšlivý analyzátor (byť zároveň lehce šílený)…

https://www.facebook.com/vodypitel

12345678910poslední (36)1429 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu