série » Meč pravdy
v Top10 45
hodnotilo: 102
80%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Meč pravdy

Autoři: Terry Goodkind

originální název: Sword of Truth

počet dílů v sérii: 38

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN

odkazy: 1x [film], 1x [web], 1x [recenze], 2x [seriál]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [24] Speedemon (editor) 12.04.2016 10:41  

Trochu offtopic: sérii zrovna prodávám za 3500 Kč. Jsou to vše vydání rozdělená do dvou knih (celkem tedy 22 kousků = 11 dílů, kde je uzavřená hlavní dějová linie). Dobrý stav, jednou čteno. Pokud má někdo zájem, napište na speedemon@seznam.cz Díky

 [23] BorgDog 31.03.2016 20:37  

@Speedemon[22]: Pravda, od jisté doby myslím, že nejzábavnější na Meči pravdy jsou mord-sithské fanarty a fanfiky, které seriál báječně nakopnul. :-) Jinak souhlasím, že ačkoliv se tento prvek vydatně hejtuje, je to celkově jedna z posledních věcí, které bych Goodlindovi vytkl – oproti třeba Normanově Goru, což skutečně JE v podstatě nečitelná sado-maso slátanina.

 [22] Speedemon (editor) 31.03.2016 13:45  

@BorgDog[20]: jj, přesně ty :) V Meči pravdy to byla vítaná změna. V Kole času jsou ty ženský tak emancipovaný až mi to lezlo později na nervy…

 [21] Romison 31.03.2016 08:22  

@chromy boh[18]: Mec pravdy je vlastne jedna velka vykradacka Kola casu jen zavedena do vetsi sadomaso casti ;) kolo casu rozhodne lepsi, i kdyz to je zas zdlouhavy, tak ten svet je mnohem lepsi a rozmanitejsi, tady je jen divnej. Prvni dve knihy si precti, pak uz je to takovy k nicemu ;) a jen se v tom babra bez pridane myslenky.

 [20] BorgDog 30.03.2016 14:33  

@Speedemon[19]: Těmi ženskými postavami myslíš dámy v rudé kůži s bojovými dild… ehm, agiely? :-)

 [19] Speedemon (editor) 30.03.2016 09:48  

@chromy boh[18]: Určitě se číst vyplatí. U mě série klesá už od 4.dílu nicméně se ještě dokáže na pár dílů vzchopit. Při tak dlouhé sérii nejde nějak stabilně udržovat vysokou kvalitu takže některé díly jsou lepší a některé horší. Celkově to za přečtení stojí (plus je to jakž takž ukončené). Co se týče srovnání s Kolem času tak bych řekl že je to 50:50, Kolo času taky není nejvyrovnanější. V Meči pravdy mě ale tak nevytáčely ženské postavy jako v Kole. Ale nudným částím se nevyhneš ani v jednom případě :)

 [18] chromy boh 30.03.2016 09:32  

oplati sa precitat mec pravdy ze vraj tak od 6 casti kvalita klesa nadol ale zas som pozeral na stranke databaze knih a tam maju vsetky casti vysoke hodnotenie, je to lepsie nez kolo casu?

 [17] eviljack 30.06.2015 23:39  

Tak to nekupujte a ono se mu rypadlo zastaví :) Já jsem to kdysi přestal číst právě proto, že mě nebavilo čekat půl roku (a mezitím zapomenout, co se stalo v tom předchozím) na další díl a další a další…, kde se postopadesátéprvní dozvím, jak Richard miluje Kahlan a musí kvůli tomu udělat „doplň dle libosti“.

 [16] BorgDog 29.10.2014 22:57  

@Damacon[15]: Ten v jeho stopách jen nejde. Ten v nich kope strouhu…

 [15] Damacon 29.10.2014 20:00  

No ne, připravuje se další pokračování Ozubí reguly. http://www.banshies.cz/knihy/goodkind-terry-treti-kralovstvi-vazane-vydani Četl to už někdo v originále? Vždyť to bylo Posledním čarodějovým pravidlem tak solidně ukončeno. Jakou tohle může mít návaznost. Goodkind už začíná jet ve stopách Feista evidentně.

 [14] Gaarq (editor) 22.10.2010 12:43  

tak jsem shlédl pilot k „legend of the seeker“ a něco tak idiotského jsem snad ještě neviděl. taková samoúčelná konstrukce, kde hlavní hrdina jedná jako úplný debil jen proto, aby se mělo co dít. když to srovnám se sapkowskim a jeho potroublým hrdinou reynevanem, tak sapkowski vyhrává na celé čáře…

 [13] BorgDog 20.10.2010 13:45  

Rád bych se zeptal pokud je zde někdo, kdo si kupuje ty nové reedice – jak moc je překlad a celkové provedení knihy lepší než první vydání, tedy kromě faktu, že je vcelku? Má to smysl anebo jenom staré chyby nahradily nové? Vidělo to vůbec korektora? Protože ten úlet s obálkami a samotné jméno nakladatele mi přijdou varující…

 [12] BorgDog 06.09.2010 01:13  

@Majkl[11]: Jasně, TAHLE motivace je mi jasná. :-) Co nechápu je, proč to staví na Goodkindovy. Nevím tedy, jak moc je jeho série v USA populární, ale nechce se mi věřit, že tolik, aby se to vyplatilo jenom jako reklamní tah, tohle přece není Pán prstenů. Ty práva je také musely něco stát. A vzhledem k tomu, jak ty epizody vypadají, CO vlastně točí, tak to občas vypadá, že scénáře nebo náměty se vymýšlí na záchodě u McDonalda za polední pauzu. Takže… k čemu je tam Goodkindova předloha, když z ní stejně nepoužívají skoro nic kromě jmen a reálií???

 [11] Majkl 05.09.2010 14:12  

@BorgDog[10]: prečo? Rýchle a lacné prachy – trochu efektov, popreháňať sa po lesoch a zinkasovať peniaze, keďže je to určené pre tých čo to pozerajú – pre nenáročných divákov.

 [10] BorgDog 05.09.2010 14:08  

@Majkl[9]: Přesně tak. Popravdě, ani moc nechápu, proč se tvůrci seriálu rozhodli po(zne)užít právě tuto sérii. Nevím, zda je v USA natolik populární, aby to fungovalo jako reklama, ale serál, jaký natočili, mohli klidně natočit podle vlastního scénáře.

 [9] Majkl 05.09.2010 14:05  

@BorgDog[8]: pár dielov som videl, nič kvôli čomu by som strácal čas, presne na úrovní Herkula a Xeny, ktorých som hltal pred pätnástimi rokmi ale teraz už nie :)

 [8] BorgDog 30.08.2010 23:49  

@seth[7]: Protože tam žádné nebyly. Je to jen seriálový výmysl. Viděl jsem pár epizod a jsem přesně tak zklamaný, jak jsem čekal že budu, protože je to PŘESNĚ totéž, co jsem očekával: Kompilát klišé, motivů a postav z knížek rozvařený a přemixovaný do výtvoru nesoucího typický rukopis tvůrců Xeny a Hercula. Z mého hlediska prakticky všechno, co tam je použito z knihy je použito špatně, a to zbylé nestačí ten dojem vyvážit. A to podotýkám, že nejsem žádný velký fan Goodkinda, tu sérii jsem ani nedočetl celou. Pouze konstatuji, že ze stěžejních zápletek jako Darken Rahl, použití magie, apod. nezůstalo prakticky nic a některé postavy (Denna, Zed) jsou přetvořené téměř ke karikatuře. Kdo knihy nezná, vadit mu to nemusí, ale osobně ten seriál nedoporučuji nikomu, kdo knihy četl a líbily se mu.

 [7] seth 30.08.2010 19:07  

@knedle[5]: mozna si to uz taky nepamatuju, ale o zadnych kouzelnych mapach taky nevim

 [6] magio (editor v době uložení příspěvku) 28.11.2008 15:40  

@BorgDog[3]: No já mám asi tu „výhodu“, že jsem Goodkindovu sérii nečetl, takže nemám s čím srovnávat a tvůrci seriálu mě tak neštvou překroucením a změněním událostí. Nicméně se o jeho kvalitách/nek­valitách rozhodnu až v budoucnu, zatím mě ale baví…

 [5] knedle (editor) 28.11.2008 10:27  

ja uz si MP asi moc nepamatuju – ale opravdu tam bylo to co ve druhém dílu – ty kouzelné mapy?

 [4] Nord 28.11.2008 08:31  

Hlavní problém seriálu je, že do děje knihy, která se sama kliše nevyhýbá, naroubovali další klišé. A tak z hledače pravdy máme hledače zla (kterého hrdinu by přeci zajímala pravda).

za všechno jedna z úvodních scén seriálu: Kahlan se sestrou ujíždí lesem pronásledovatelům. Sestra dostane šíp mezi lopatky, ale drží se na koni. Spadne až v jakési pseudopoušti (kousek za lesem) aby se mohla efektně skutálet z duny dolů. Kahlan k ní seběhne. V tu chvíli dojíždí pronásledovatelé a zastavují pronásledovatelé aby zjistili co se to děje (proč do háje?!) – tím dají čas vykecat se umírající borce, která stihne předat dvě příslobí, jedno úsloví, knihu a utěšit pozůstalou. V momentě kdy vydechne se pronásledovatele konečně rozhodnou přestat okounět a vyrazí. Kahlan je ale rychlík a tak vyběhne několika metrouvou písečnou dunu ke svému koni a vjíždí do lesa…

 [3] BorgDog 28.11.2008 04:09  

@magio[2]: No, nevím. Já to sice nesleduji, ale co jsem slyšel od známé, která ano, mám pocit, že by se mi to hrubě nelíbilo, připomíná mi to spíš parodii než adaptaci. Navíc se má zřejmě brzy objevit postava Denny (i když nechápu, proč takhle brzy…) a to bude, počítám, rána z milosti.

 [2] magio (editor v době uložení příspěvku) 27.11.2008 18:33  

@knedle[1]: Tak mám za sebou prvních pět epizod seriálu a musím říct, že mě díl od dílu baví víc a víc. Sice žádný zázrak, ale na odreagování po náročném dni skvělé. A Bridget Regan v roli Kahlen je k sežrání… :)

Takže, knedle, velký dík za včasné info…

 [1] knedle (editor) 03.11.2008 20:41  

Prvni (dvoj)dil serialu Mece pravdy byl vysilan, a neni problem jej na netu sehnat.

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu