série » Princ ničeho
v Top10 7
hodnotilo: 32
81%
prebal knihy prebal knihy prebal knihy Série má více dílů = více obálek - po kliku na aktuální obrázek se obálka vymění.

Princ ničeho

Autoři: Richard Scott Bakker

originální název: Prince of Nothing

počet dílů v sérii: 3

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ
originální název: Google, NKC, Wikipedie EN

odkazy: 1x [e-povidka]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 247 příspěvků celkem

 [48] BorgDog 03.05.2017 08:45  

Pro fanoušky série: Přidal jsem link na autorův web, kde Bakker zveřejnil dvě povídky ze světa Prince ničeho, dokreslující některé události v knihách zmíněné. „False Sun“ se zaměřuje na velmistra školy Mangaeka, čili pozdějšího Konzultu, Shaeönanru, a líčí pozadí Mekeritrigova porušení přísahy, odhalení Golgotterathu, a velmistrův pád do šílenství poté, co se v honbě za jeho tajemstvími se stal v podstatě hračkou mocného Inchora Auranga, který tam přežil (v knihách vystupuje jeho syntét v podobě havrana s lidským obličejem).

Druhá, poněkud halucinogenní povídka, „The Four Revelations Of Cinial’jin“ se odehrává ve vzdálenější minulosti, v době válek Nelidí s Inchory a její podstatou jsou (pokud jsem pochopil dobře) poslední myšlenky Nelidského hrdiny umírajícího na bojišti.

Mimochodem, 7. července by měla v USA vyjít kniha „Unholy Consult“, zakončení Bakkerovy ságy – poslední díl nakonec rozdělil na dva svazky. Nějak se z toho stává zvyk. :-)

 [47] BorgDog 06.01.2015 23:19  

@Sir Artorias[46]: Podle všeho co vím, tak platí. A Chmur se tam řeší taky…

 [46] Sir Artorias 06.01.2015 22:49  

@BorgDog[45]: Kdy bude FoD dostupné? Psal jsi o lednu, platí to stále???

@seelya[44]: Napadá mě jedině Chmur, ale ten je docela nezmapovaný…

 [45] BorgDog 06.01.2015 21:12  

@Lucc[43]: „Spící kráska“ se mihne i ve FoD. :-) Dokonce ji tam uvidíme… tak trochu. A asi to chce přesunout debatu pomalu pod Malaz…

 [44] seelya 06.01.2015 17:35  

@Sir Artorias[38]: Ja si fakt neviem predstaviť kto, okrem niektorých bohov, by sa mohol vyznamenať akurát proti Anomanderovi… navyše ten výsledok nebol Dassemova chyba, nemohol vedieť, že Anomander sa chcel silou-mocou dostať do Dragnipúru

 [43] Lucc 06.01.2015 16:54  

@Sir Artorias[42]: Na tu spící krásku jsem zapomněl. Nejasná je také moc Baruka, Vorcan, na meče a sílu také některých z Kellanvedovy staré party (Urko nebo kdo byl ten paleontolog v osamělé věži). Celé je to takové nejisté, což mne zprvu štvalo, ale pak jsem si zvykl.

 [42] Sir Artorias 06.01.2015 16:46  

@Lucc[41]: Stinupán je slabý proti ostatním, ten nemá ani vlastní říší, je to jen okupant, ale je chytřejší než všichni ostatní dohromady. Kruppe nevím, to je otázka, jelikož Chmur mu kladivem nic neudělal. Nevím, opravdu nevím. Z těch co jsi napsal asi Bugg, já bych volil asi Ohnici, kdyby se probudila .) Ale fakt těžko říct…

 [41] Lucc 06.01.2015 16:39  

@Sir Artorias[40]: Díky za odpověď. A když starší bohy a bohy celkově nevynecháš? Kde by byl třeba takový Kruppe? Nebo Bugg? Stínupán?

 [40] Sir Artorias 06.01.2015 16:33  

@Lucc[39]: Popravdě s mečem bych to viděl na prvního Seguleha, ale ten v knize není, takže za mě Anomander, nevím jestli trochu Erikson v osmičce náhodou neujel, ale tam byl opravdu hustý, popravdě si tam hrál s Dassemem a to měl v sobě ještě Mistra kápě…

 [39] Lucc 06.01.2015 16:25  

@Sir Artorias[38]: Tak jo. Svůj k svému, já to beru.

Když už jsme u toho (sice v úplně špatném vlákně, ale nešť), kdo z MKP je podle tebe ten nejhustší husťák? Kdo by nakonec zbyl živý na hromadě mrtvol? A když vynecháš starší bohy?

 [38] Sir Artorias 06.01.2015 16:10  

@Lucc[37]: To bude ta poslední věta. Ten charakter je prostě primitvní, lehce zapamatovatelný, proto ti připadá prokreslený, opak je ale pravdou, je to ta nejhloupější postava od Eriksona a ten vývoj o kterém se tu bavíte, je prostě minimální a navíc hodně křečovitě podaný. Konkuruje mu snad jen Flaška…

@seelya[36]: Dassema by porazil, bych tipl, navíc Dassem se moc nevyznamenal s Anomanderem…

 [37] Lucc 06.01.2015 15:06  

@Sir Artorias[33]: Nudný možná, to je věc vkusu, ale předvídatelný? Nepřišlo mi. Právě tím vývojem, který naznačuje BorgDog. Pokorou, které se nakonec přece jen naučil, moudrostí, kterou postupně objevuje. Je to romantický hrdina s vidinou, jak změní svět, svrhne staré bohy, kterým věřil, ale kteří se jím snažili manipulovat. Také chce ukončit vládu lidí, vládu technologie. Té vidiny se nevzdává ani na konci, ale v jeho žebříčku priorit se posunuje někam níž, možná až za bod 68. – naučit se portugalsky. Z romantického hrdiny se stává střízlivějším IMHO. Mě se velmi líbil a naopak ho pokládám za jednoho z nejlépe prokreslených hlavních hrdinů. Ve srovnání třeba s Ganoesem Paranem, Whiskeyjackem, jehož motivace jsem nikdy neprokoukl, pokud nějaké měl, a mnoha dalšími. Tak mě napadá, že snad kromě několika postav, které Erikson opravdu vypiplal (Tehol, Bugg, Udinaas, Trull, někteří Tiste Andii, …), je Karsa nejprokreslenější. Nebo si ho možná jen jeho příběh nejlíp pamatuji.

 [36] seelya 06.01.2015 14:00  

@Sir Artorias[33]: @Sir Artorias[35]: Práveže Karsa spravil počas ságy dosť veľkým posun od primitíva s veľkým mečom, aj keď stále je to v prvom rade zabijak… ale ku koncu už robil aj rozhodnutia, ktoré neboli len na štýl „vytiahnem meč a všetkých pobijem“… ale na jednej strane je to trocha škoda, zaujímalo by ma, či by porazil Dassema :D

 [35] Sir Artorias 06.01.2015 12:34  

@BorgDog[34]: Kdy přesně je složitý? Ve Vichru smrti chce pořád zabíjet a ničit hlavně Icaria. V osmičce je to vedlejší postava a pořád má tendence ničit svět, pak se Erikson probudil a postavu odsunul a v desítce už to bylo konečně snesitelné :) Takže trošku zajimavější byl jen v desítce a to tam měl pár stran, snad ta trilogie o něm nevznikne…

 [34] BorgDog 06.01.2015 11:39  

@Sir Artorias[33]: S tím tak úplně nesouhlasím. Ano, zkraje takový byl. Ale později už je ta postava mnohem složitější.

 [33] Sir Artorias 06.01.2015 11:20  

@seelya[30]: Karsa je nudný, předvidatelný a špatně napsaná postava, nejhorší od Eriksona. Bakkerův barbar dokáže čtenáře překvapit, zaujmout, rozhodně je lépe proklesený o opravdu to není jen o tom: „Já jsem třímetrový Karsa a všechny děti a všechno, co se hýbe pobiji.“

 [32] BorgDog 06.01.2015 10:52  

@Gaarq[31]: S parodií bych se smířil spíš a tvé přirovnání k přetaženým hodinám mi přišlo dost dobré – protože přiznávám Bakkerovi, že OBČAS jsem se vážně bavil, namátkou třeba u „fantasy-facehuggera“ jsem se dokonce bohapustě řezal. Ovšem pokud to parodie být neměla, tak prostě autor absolutně postrádá soudnost.

 [31] Gaarq (editor) 06.01.2015 10:38  

@BorgDog[29]: tak, a teď co je lepší varianta? ;)

na britském amazonu mají obě série slušné hodnocení, ale poslední kniha druhá série (the aspect-emperor) se opožďuje.

 [30] seelya 05.01.2015 23:24  

@BorgDog[29]: minimálne pri tých pseudofilozofických vsuvkách si z nás podľa mňa Bakker robil dobrý deň

@Sir Artorias[26]: no ak má byť Cnaur (neviem, či to píšem dobre, tak ma nekameňujte) dobrá a zábavná postava, ak nechcem vidieť tú nudnú a zlú… a keď už spomínaš Eriksona, Karsu som nikdy nemala príliš v láske, ale keby bol v tejto sérii, tak by som ho milovala

 [29] BorgDog 05.01.2015 23:04  

@Gaarq[28]: Mám horší: Že to celé NEMĚLA být parodie! :-)

 [28] Gaarq (editor) 05.01.2015 18:47  

@BorgDog[27]: mám obavu, že celé je to parodie ;)

 [27] BorgDog 05.01.2015 15:24  

@Sir Artorias[26]: Vzhledem k tomu, jaké výsledky prodejů měl údajně Princ ničeho, tak o tom silně pochybuji. A ten teplý barbar mi zaváněl spíš parodií.

 [26] Sir Artorias 05.01.2015 12:19  

Nevíte, jak je to s druhou trilogii? Bude se vydávat v ČR? Jinak osobně jsem všechny postavy taky nesnášel a to se mi stalo snad poprvé, itak dle mého skvělá trilogie. Nejlepší postava jednoznačně teplý barbar, Erikson by se mohl od Bakkera učit, jak napsat dobrého a zábavného barbara.

 [25] BorgDog 04.01.2015 23:24  

@seelya[24]: To bych taky přišel. :-) Ale jak říkám, já fakt neznám NIKOHO, kdo by to chápal… bez ironie.

 [24] seelya 04.01.2015 23:01  

@BorgDog[23]: @BorgDog[22]: Možno práve v týchto knihách sa ukazuje skutočný dôvod, prečo Bakker ten doktorát z filozofie nemá :D Ale ak je problém v tom, že ho proste nechápem, prídem sa verejne ospravedlniť a zvýšiť hodnotenie aspoň o 20%.

 [23] BorgDog 04.01.2015 22:40  

@seelya[21]: A jak říkám, nevylučuji, že se mýlím a ten hloupý jsem OPRAVDU já. Ale zatím jsem fakt nikde nepotkal žádný výklad Bakkerových úvah ve verzi „pro blbce“ ani nikoho, kdo by prohlásil, že tomu DOKONALE rozuměl.

 [22] BorgDog 04.01.2015 22:37  

@seelya[21]: Podepisuju každé slovo! I Eriksonova zdaleka nejvíc filozofická kniha, „Daň pro ohaře,“ je POŘÁD pozadu za tím, co Bakker nacpal do „Prince ničeho“. A nejvíc mě vadila přesně ta „odtrženost od děje.“ I u Kellhuse, který k tomu má asi nejblíž, jsem se prostě nechytal, PROČ tam 90% z toho je – to, jak funguje ten jeho „řád“ a schopnosti je naprosto jasně popsáno i ukázáno na příkladech, ta filozofie tam vůbec nehraje roli. Je to jako by Bakker za každou cenu zúročoval svoje nedokončené studium…

 [21] seelya 04.01.2015 22:13  

@BorgDog[20]: Ja pri Bakkerovi schválne používam výraz pseudofilozofia. Pretože, ak už chceme porovnávať, keď píše Erikson, tie vsuvky sú k veci, a dá sa to považovať za normálne filozofické úvahy. Ale keď píše Bakker, tak to celé vyznieva ako keby sa chcel postaviť do pozície ťažkého intelektuála. Môj subjektívny pocit z Bakkera je, že ani on sám celkom nevie, čo tými úvahami chce povedať, podstatné je, že pôsobia ako fakt ťažké a hlboké myšlienky. A schválne ich do deja napchá čo najviac a podá ich dostatočne nezrozumiteľne na to, aby ich čitateľ nepochopil, čím tieto žvásty vzbudzujú dojem náročných filozofických úvah.

 [20] BorgDog 04.01.2015 21:14  

@seelya[19]: Erikson filozofuje taky, ale u něj je poměr chápu-nechápu tak 80:20 nebo lepší, zatímco u Bakkera přesně naopak. A především se mu to skoro nikdy „neodtrhne od děje“ tak jako Bakkerovi – i když já moc nechápal ani to dějové. Pokud by mi například někdo chtěl osvětlit přesný smysl „toho, co přijde předtím“ byl bych jen rád…

 [19] seelya 04.01.2015 17:47  

@BorgDog[15]: Keby bol Malaz dochutený týmto pseudofilozofo­vaním, tak by mal šancu na úspech maximálne ako hrateľný svet pre Dračí doupě a podobné hry :D

A čo sa týka hodnotenia, je tvrdé, uznávam, ale každé jedno hodnotenie je subjektívne a toto moje podľa mňa odpovedá kvalite knihy.

 [18] seelya 04.01.2015 16:34  

@johnytopinka[16]: Dostatočne hustou myslíš Chucka Norrisa vo fantasy prevedení? Pretože mi napadne množstvo kníh, kde sú aj takýto chlapci a pritom sú uveriteľní a sympatickí :)) A musím sa zastať povinnej literatúry (nemám síce prečítaný celý zoznam, ale polovicu určite), a je tam plno kníh, ktoré naozaj stoja za (trebárs Remarque alebo Orwell).

 [17] johnytopinka 04.01.2015 11:06  

@seelya: Právě postavy mě na týhle sérii baví nejvíc. Ale mě k oblíbení postavy stačí, aby byla dostatečně hustá :D

Filozofování mi nevadilo. Upřímně, na žvásty z knížek z povinný četby to asi nemá (a na rozdíl od nich jsem tady tomu rozuměl).

Mnohem víc mi vadí jisté černé semeno… eh…

 [15] BorgDog 03.01.2015 16:23  

@seelya: Inu, se dvěma věcmi souhlasím – většina postav Prince ničeho opravdu JE nesnesitelná a filozofování tam JSOU žvásty. Já sám bych v celkovém hodnocení tak tvrdý nebyl, ale musím přiznat, že Bakker mi ukázal názorně jednu věc: Jak strašná mohla být Malazská kniha padlých, kdyby v ní Erikson místo archeologie a antropologie začal zúročovat filozofii.

 [14] KainIX 02.08.2011 11:38  

Možná už si někteří všimli, ale pro ostatní, Triton chystá na letošní podzim vydání posledního dílu trilogie.

 [13] Majkl 18.04.2011 14:42  

@lamahe[12]: che, len tak medzi nami :D, je to kočka :))

 [12] lamahe (editor) 18.04.2011 14:37  

@Majkl[9]: no jasné, je v tom žena ;)

 [11] Majkl 18.04.2011 13:51  

@GeRony[10]: skús im povedať, nech objednajú. Alebo v PH. ;)

 [10] GeRony (editor) 18.04.2011 13:45  

@Majkl[9]: No ja som v Brlohu svojho casu pracoval – mal som na starosti e-shop, takze vidim trosku aj do zakulisia :) Ale ano, Brloh mam velmi rad aj ja, skveli ludia, to sa musi nechat. Len ma mrzi, ze knihy zo serie Valka stareho muza v Brlohu nemaju :(

 [9] Majkl 18.04.2011 13:34  

@idle[7]: aj ja by som sa poohliadol, keby som naň mal… :´( (až tak zle nie je :D)

@GeRony[8]: Pekne, vidím, že nie som jediný :). V Panta Rhei už asi nebudem nakupovať, jedine tak o mesiac ešte skočím po Chianga Bacigalupiho… v Brlohu sú fajn ľudia, pracuje tam aj známa a cítim sa tam ako doma :)

 [8] GeRony (editor) 18.04.2011 13:29  

@Majkl[6]: To poznam, inak prvy a druhy diel serie Princ niceho som si kupil nedavno aj ja v Pante, sice je to drahsie ako v Brlohu, ale na druhu stranu to bolo za poukazky z prace. Tak som este prihodil aj Nejlepsi den a Likario z cyklu Likarijska trilogie…

1poslední 247 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu