autor » Clark Ashton Smith
foto autora
10 nejlépe hodnocených

Clark Ashton Smith

pohlaví: muž

Život: * 13.01.1893 † 14.08.1961

Národnost: americká

odkazy: 2x [wikipedie], 23x [info], 1x [web], 1x [e-povidka], 1x [životopis]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [24] Strýček Biolit 29.04.2021 13:22  

@louza[23]: Falešný kulťák. :( Jestli se z příběhů vytratil jeho básnický um, pak je to skutečně škoda, části některých povídek v první knize mi přišly snad až jako básně v próze, hlavně popisy (teď se mi vybavuje ona povídka, kde byl malíř (?) fascinován loukou (s rybníčkem?)).

 [23] louza 27.04.2021 21:14  

@Strýček Biolit[22]: Bohužel to vypadá, že odpovědný redaktor nebyl jedním z kultistů, jinak by nikdy nedopustil změnu na postu překladatelky. Po docela pozitivních zkušenostech s první knihou, kde Ashtonova jazykomalba občas skrze překlad zřetelně probleskovala, mě na druhé sbírce zarazilo, že je to lingvisticky rovný jak pravítko. Ne snad vyloženě špatně přeložený, ale až nepříjemně věcný. A tušení nezklamalo. Nedělám to často, ale tady jsem věnoval čas analýze překladatelčiny logiky podle originálů a fakt to moc nesedí. Linda Bartošková podle mě zvládla první knihu výrazně lépe. Bohužel.

 [22] Strýček Biolit 27.04.2021 12:59  

Začínám si myslet, že níže probíranou knihu snad vydali jen pro nějaký tajný kult a nedopatřením se informace dostala na veřejnost…na webu nic (jak sociální sítě, to nevím, tam mě to, jakožto neuživatele, nepustí), v databázi autorů celé skupiny Albatrosmedia jen první kniha…jako by druhá kniha ani neexistovala. A do toho se, zcela neodbytně, vkrádá pocit, že přijdou nářky na nízké prodeje a celá edice půjde do kytek.

 [21] Strýček Biolit 18.04.2021 14:49  

@louza[20]: Tak to také nevím, proč jej dali mimo edice. Ale mimo edice byly i jejich Houby od HPL, ne?

 [20] louza 17.04.2021 22:20  

@Strýček Biolit[19]: Mrknu na ní. Ty knihy jsou velmi, velmi podobné, Alrúna je asi o půl cm vyšší a není vázaná v černém plátně jako Derleth, ale asi v papíru. Jinak je to defakto totéž.

 [19] Strýček Biolit 17.04.2021 21:48  

@ce[18]: Můžeš zkusit napsat dotaz na Knihu Zlín (a tím tak trochu vytvořit tlak na vydání v papíru). Na četbu v AJ jsem, jak jsem nedávno zjistil, bohužel už kapku líný (nehledě na to, že na CAS bych si asi ani netroufl – nějaký pátek už ty příběhy mají, navíc jeho poetický styl asi nebude úplně jednoduchá věc), i když kompletní dílo vypadá velice dobře.

@noir[17]: Díky za tip, Hurleyho zkusím. Nu, pokud by knižní předloha byla aspoň z poloviny tak dobrá, jako je film, bylo by se nač těšit. Filmu kraluje Christopher Lee – jemuž se prý tak líbil scénář, že se vzdal své finanční odměny, aby snímek mohl vzniknout. Navíc si tam mohl zazpívat, takže…jo…jak nad tím tak uvažuji, možná to je do jisté míry trochu tripové.

@louza[16]: Má ten Derleth stejný formát jako edice Alrúna? Pokud ne, je to možné vysvětlení – prostě byl moc velký, aby se do edice vešel. Nalité kupování knih si moc představit nedovedu, byť to musí být zážitek (hlavně pro lidi kolem – vidět opilého čtenáře, jak se přehrabuje ve své oblíbené hororové/okultní literatuře z 19. a 1. poloviny 20. století :D). Zkus tu Alrúnu – místy je to snad až satirické zobrazení smetánky; místy vcelku drsný horor, sem tam mi přišlo, že zaválo Arbesovo romaneto. Prazvláštní to kniha.

 [18] ce (editor) 17.04.2021 12:39  

@Strýček Biolit[15]: Kdyz to nevydaji na papiru, at se jdou zahrabat. Sice se mi lepe cte v cestine, ale dosla mi trpelivost a stejne jsou to jen «Vybrané», tak jsem si uz asi pred rokem opatril «Sebrané» v originále [https://www.amazon.com/Collected-Fantasies-Clark-Ashton-Smith-ebook/dp/B07H455DC3] – mozno si vybrat papir nebo ebook. Připadně jsou k dispozici jako ebook i puvodni sbirky [https://www.ebooks-library.com/author.cfm/AuthorID/2130].

 [17] noir 17.04.2021 11:20  

@Strýček Biolit[15]: No vida, o existenci toho Pinnera jsem ani nevěděl. Argo teď vydává folk horory A. M. Hurleyho, což je něco jako největší současná hvězda tohoto žánru – Samota a chystá se Hladový lán. Ten Pinner se teda jeví jako jeho předchůdce, prý jsou to „trippy 1960s“, to by mohlo být zajímavé.

 [16] louza 16.04.2021 22:57  

@Strýček Biolit[15]: No. Já se přiznám, že do Volvoxu chodím spíš na pivo, než na knížky :) Ale občas mi to nedá a obětuju tam žejdlík či dva ve prospěch literatury (což je mimochodem docela zajímavá zkušenost nakupovat knížky nalitej – pak se druhý den nestačíš divit). Z té edice co zmiňuješ jsem tam uzmul Zemi mlhy, což mě teda na to jak mám Doyla rád moc nebavilo. Pak samozřejmě Mistra a Markétku a co mi vážně vytřelo zrak byli Snílci, k nimž mě loni v létě dovedl jeden čtyřiadvaceti stupňový speciál, jímž jsem hasil třicet osm stupňů ve stínu. To byl fakt zážitek. Už dlouho se mi nestalo, že bych dočetl knihu a začal to číst obratem znova. Kromě toho mám rozečteného to mamutí vydání Derletha, které mi celkem sedí, ale je to fakt strašná kláda. Trochu se divím, že to do té edice nepatří…

 [15] Strýček Biolit 16.04.2021 22:11  

@louza[7]: Volvoxu jsem dlouho (po jistém zvěrstvu v edici „Evokace“) nemohl přijít na jméno, ale Alrúna je zatím ok, velice pěkně udělaná řada. V LK se dlouho válela právě samotná Alrúna (ta kniha je super, kdo nečetl, měl by napravit), doteď tam tuším leží Bensonové. Holt komerčně to asi fakt netáhne.

@noir[8]: Dle mých informací jen elektronicky. Bez záruky ovšem. Jinak…když už padají návrhy na knihy k vydání. Prosím, prosím, nešel by ten David Pinner a jeho knižní předloha („The Ritual“) k perfektnímu filmu Wicker Man?

 [14] idle (editor) 16.04.2021 20:58  

@gokudo[13]: Anebo s papírovkou čekají, až se otevřou knihkupectví.

 [13] gokudo 16.04.2021 20:44  

@noir[8]: Mozna je to jak u toho Lema (Solaris), nejdriv vysel ebook a za tejden potom se objevila kniha.

 [12] gokudo 16.04.2021 20:37  

@noir[10]: Taky se tesim.

 [11] louza 16.04.2021 20:35  

@noir[10]: Paráda. Tak to se těším.

 [10] noir 16.04.2021 18:33  

@louza[9]: Jo :) Předchůdce, Chamberse samého i následovníky… mám tu šikovnou antologii Josepha Pulvera, Sr. „A Season in Carcosa“… jen se k tomu všemu prostě prokousat :)

 [9] louza 16.04.2021 17:46  

@noir[8]: A nechtěli byste v Carcose rozjet…ehm…Carcosu? :-) Z Chamberse a jeho předchůdců by šla postavit hezká erbovní sbírka.

 [8] noir 16.04.2021 17:20  

Tenhle druhý díl bude jen elektronicky? Neví někdo? Čekalo se na něj skoro tři roky. Na stránkách Albatrosu nebo Knihy Zlín ale nikde ani zmínka. Z Pandaemonia mám všechno, byla by to škoda. Alrúnu kompletuju taky. V Carcose teď zkusíme rozjet edici hororové klasiky s Ligottim a Hellraiserem… a na vlastní kůži poznat, jestli tohle u nás má potenciál. Jinak zatím nejúspěšnější edice (co do počtu vydaných titulů) je u těchhle klasických věcí slovenský Renfield z nakl. Európa, ten by neměl zůstávat opomenutý.

 [7] louza 16.04.2021 16:39  

@Strýček Biolit[6]: Volvox znám, občas od nich něco kupuju. A stejně tak jako pandemonium, kde skončilo ve výprodeji snad všechno, tak i od nich je v LK sem tam něco vidět. Přitom jsou to fakt skvělý věci. Nechápu…

 [6] Strýček Biolit 16.04.2021 15:26  

@louza[5]: Jo, jo, chápu. Možná se časem také nechám zlákat. Edice Pandaemonium byla/je parádní věc. Bohužel komerčně (pokud odmyslíme spisy HPL, které do ní tedy nepatří, ale v podstatě ji nastartovaly a úpravu mají také stejnou) asi dost napnutá. Taková věc pro fajnšmekry. Knihy podobného ražení vydává i Volvox, edice Alrúna; jestli neznáš, zkus se na to mrknout.

 [5] louza 16.04.2021 15:12  

@gokudo[3]: Díky za info. Tohle bych úplně přehlédl. Koupeno.

@Strýček Biolit[4]: V tomhle případě beru cokoli. Tu edici už jsem se slzou v oku odepsal, takže plesám radostí i nad megabajty.

 [4] Strýček Biolit 15.04.2021 14:13  

@gokudo[3]: Ovšem jen jako e-kniha :(

 [2] KeB (editor) 04.05.2018 21:20  

@gokudo[1]: to vypadá luxusně! Kdo má na svědomí překlad, pokud to bude to správné jméno, tak je to jasná koupě :)

 [1] gokudo 03.05.2018 20:03  

Konečně… http://www.nakladatelstviplus.cz/mimo-prostor-a-cas-1/

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu