autor » Jan Č. Galeta
Oblíbenost autora: v Top10 u 1 registrovaných
foto autora

Jan Č. Galeta

pohlaví: muž

Život: * 15.03.1982

Národnost: česká

odkazy: 2x [web], 1x [rozhovor]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [26] barbar (editor) 12.03.2012 09:09  

@yerry[25]: Jojo, taky nepředpokládám, že by komunisti navázali na jakýkoli Masarykův projekt. :) Ale čechoslovakismus se tomu říkalo dál, protože prostě těžko vymýšlet jiný termín. Ideově se asi jednalo o nějaký předstupeň internacionalismu.

Není to nic podstatného, jen jsem si vzpomněl, jak nám o tom docent Stich vykládal na seminářích (věnovaných bývalé Jugoslávii), tak jsem to k tématu zmínil…

 [24] barbar (editor) 12.03.2012 00:41  

@yerry[23]: Není to pravda.

Docent Stich, k němuž jsem chodil na semináře a kterého otázky jazyka a politiky velmi vzrušovaly, mluvil o celém rozsáhlém programu komunistů, který není příliš znám a rozplizl se až ve všeobecné deziluzi 70. let. Bohužel je to už 15 let a dotyčný skvělý pedagog po smrti, takže nic než rámcové tvrzení nedodám. Nevím, zda se zachovalo zdokumentované někde v jeho díle, rozpracováno toho měl každopádně hodně.

 [22] barbar (editor) 11.03.2012 14:35  

@Dilvermoon[21]: To byla snaha z období komunismu (myslím spíš 50. a 60. léta) vytvořit z nás doopravdy po všech stránkách jeden národ, takže něco jako „Jugoslávec“. Československy se prý mluvilo nejvíc na vojně, proto se taky branci obvykle transferovali na druhý konec republiky.

Může to vypadat naivně, ale koneckonců Velká Francie byla taky poslepovaná z mnoha okolních subjektů, kde se původně mluvilo různými místními dialekty…

 [21] Dilvermoon (editor) 11.03.2012 13:35  

@KeB[18]: Taky asi nebudu úplně kladnej hrdina. Kdysi mě děsně vytáčel výraz „čechoslovák“. Nevím, kdo to vymyslel, ale je to hrůzné. :-)

 [20] barbar (editor) 11.03.2012 12:47  

Myslím, že tohle mají nejlépe zmáknuté Britové, rozlišující příslušnost jazykovou a teritoriální. A kdejaký Skot s předky ověnčenými slávou protibritských bojů se mimo Impérium nechává blahovolně titulovat jako „Englishman“, protože ví, že barbaři z toho přece nemají rozum… :)

Na legii bych určitě čekal dělení jazykové, takže jediná výjimka by byla, kdyby někdo napsal nějakou práci natolik nářečně, že už by se prostě nevlezla do pojmu „obecná čeština“.

 [19] Lucc 10.03.2012 21:17  

@KeB[18]: @Dilvermoon[17]: Však já taky neříkám, aby se zakládala nějaká nová moravská národnost pro autory. Jen jsem se rozčílil nad plkem, který vypustil LordSnape.

 [18] KeB (editor) 10.03.2012 21:10  

@knedle[8]: Tohle si dobře přečtěte! Všichni zúčastnění, kdo je tady šéf? knedle, a ten pravil nedělat v tom bordel.

Vnitřně chápu Moravské separatisty já sám se považuji též za Moraváka, ale žiji v České republice tudíž jsem Čech ve všeobecném slova smyslu…

@Dilvermoon[17]: nevím, jestli je názor pražáka dostatečně relevantní.

 [17] Dilvermoon (editor) 10.03.2012 20:44  

Souhlas s LordSnapem. Je to sice stará záležitost, ale upozornění na tuhle blbou autorovu žádost chválím. Naštěstí většina lidí na Moravě je při smyslech. :-)

 [16] Lucc 10.03.2012 10:04  

@LordSnape[15]: Aha, takže máme být všichni Češi, nejlíp i cizinci, co tu žijí. Proč se vlastně těmi malými národy a národnostmi zaobírat, všichni na území ex-SSSR jsou Rusové (vždyť skoro všichni umí Rusky, no né?), Turci a Kurdové v Německu ať taky nekafraj a jsou Němci, no a o zkurvenejch Irech, Welšanech a Skotech už ani nemluvím. Chtěl bych vidět tebe, jak bys přijímal nálepku, která se ti nelíbí. Třeba Evropan. Buď Evropan, žádnej Čech. Stejně nás to asi v blízké budoucnosti čeká.

 [15] LordSnape 09.03.2012 20:18  

Tohleto rozdělování na Čechy a Moravany mi vždycky přišlo hrozně dětinský a ubohý.

 [14] Madam Brbla 27.06.2009 09:05  

@magio[9]: A co je na Moravě neseriózního? Baňyk, pi*ó!:-DDD

 [13] tomts (editor v době uložení příspěvku) 26.06.2009 23:12  

@knedle[8]: tak změň národnost na stát a bude klid. Nejlepší by tedy bylo naházet tam těch zhruba 200 vlaječek, ze kterých by se vybíralo, jako na ČSFD, pak bude po národních třenicích. Je to občan ČR a basta.

 [11] makakuk (editor) 26.06.2009 16:26  

Ehm, já bych sám sebe označil za Čecha zrozeného a žijícího na Moravě, tyhle půtky nemám rád a je fakt, že to pak dělá maglajz. Začneme přidávat Sasy, Bavory, Gaskoňce, Andalusany …

 [9] magio (editor v době uložení příspěvku) 26.06.2009 15:31  

@FerryH[7]: Vtipné :-), nicméně bychom podle mě měli zachovávat jistou míru serióznosti, takže jsem na knedlíkovo straně :)

 [8] knedle (editor) 26.06.2009 15:04  

kua – nedelejte me v tom bordel

 [7] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 26.06.2009 14:31  

jak sis pral … :O)) mas to mit… tohle myslel makakuk.. :O) ze to jde… staci rict… :O)

ale az budou ctenari nadavat, ze te nemuzou najit pod ceskejma autorama pri vyhledavani a filtraci.. tak je poslem za tebou… :O))

 [4] Doubravka (editor) 29.04.2009 19:18  

@knedle[3]: No, v tom případě bychom měli předělat všechny ty Skoty a Angličany na Brity ;-)

 [3] knedle (editor) 29.04.2009 15:00  

to ano, ale narodnost se tu bere ve smyslu statu (jazyka) – kvuli podrobnemu filtrovani autoru – ono by se to blbe dohledavalo…

 [2] makakuk (editor) 29.04.2009 14:25  

Nemáš pravdu, napsat lze klidně národnost eskymácká či Zulu-Zulu

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu