autor » Jiří Kulhánek
Oblíbenost autora: v Top10 u 334 registrovaných
foto autora
10 nejlépe hodnocených

Jiří Kulhánek

pohlaví: muž

Život: * 31.12.1967

Národnost: česká

odkazy: 2x [wikipedie], 3x [web], 14x [info], 4x [diskuzní klub], 3x [rozhovor]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


123poslední 4140 příspěvků celkem

 [61] Madam Brbla 10.06.2009 12:22  

2 Lukaso02: Přeptat se mě – k „Vládcům strachu“ se asi vracet nebudu, tak nevidím důvod je syslit v knihovničce jako raritu, když potřebuju vzácné místo na další tituly:-). „Cesty krve“ si musím rozmyslet, byl to můj první Kulhánek, mám k tomu teda kapku sentimentální vztah… a navíc to po mě četli další tři lidi, tak si nejsem úplně jistá, v jak reprezentativním stavu to vrátili, parchanti:-))).

 [60] Lukaso02 10.06.2009 11:21  

@Jana677[59]: Pro Janičku677: Jako přeptat se tebe nebo na netu? Já to už tak nějak monitoroval. Ale ty knihovnice si to zaslouží ;-) Ne tak jasně, že jim tam nehodlám krást. Vždyť tam ani ty vládce strachu nemají. Ale cesta krve je tam kauce 500,– to by šlo

 [59] Madam Brbla 07.06.2009 21:00  

@Lukaso02[58]: 2 Lukaso02: Tak až budeš mít vážný zájem, přeptej se, třeba nebudeš muset zdrtit nebohé knihovnice:-).

 [58] Lukaso02 07.06.2009 19:01  

@Jana677[57]: No taky a pak ještě cestu krve no. obě. Ale teď na to ještě tak nějak nemám jestli chceš prodávat :-D

 [57] Madam Brbla 07.06.2009 18:22  

@Lukaso02[56]: 2 Lukaso02: Kterého konkrétně sháníš? Vládce strachu?

 [56] Lukaso02 07.06.2009 17:23  

Je pravda že do knihovny chodim a zatim sci-fi co jsem hledal tak tam vždy bylo. Někdy třeba vypůjčený jelikož tam mají převážně jeden výtisk a když jich mají náhodou více je to u knih které se tak nečtou takže něco na tom asi bude :-D Ale když dám slib, že si tu knihu koupím tak si můžu stáhnout e-book ne? :-D Navíc jak říkám zrovna kulhánka jen tak neseženu v knihkupectví. Teda staršího. V knihovně ho mají a je tam asi 1000 záloha aby se nečoroval. Stejně jim ho asi někdy ukradnu za tisíc mi to stojí. :-D Zjistim stav a uvidíme.....:-D

 [55] Doubravka (editor) 07.06.2009 12:51  

Ale no tak, pánové, já tolik informací o ISBN, počtu výtisků, překladatelích a dokonce i anotace získávám ze stránek různých knihoven, že se mi tomu nechce věřit ;-) Navíc moje nejlepší kamarádka je knihovnice – sice nemá bohužel na starosti nákup, ale přece jen mám trošku představu, jak to tam chodí :) Nežehrejte a nebuďte líní! ;-DD

 [54] CyberMageFroll 07.06.2009 10:07  

Já si před rokem pořídil Cybook Deluxe Gen3 (čtečka s elektronickým papírem) za 11 tisíc (bez dodatečného příslušenství se dá koupit za 9 tisíc). Byla to sice trochu větší investice, ale konec nepohodlného čtení knížek na monitoru:) A jak jsem koukal tak je už na trhu další čtečka Hanlin eReader V3 za 7 tisíc. Když si spočtete cenu papírových knížek a cenu čtečky ebook knih, tak je jasný kdo je vítěz. I když nepopírám že papírová kniha je prostě papírová kniha.

 [53] rozmetal 07.06.2009 09:46  

ale fuj, ty bys chtel aby byla v knihovnach brakova literatura. jeste by jim tam pak zacali chodit i lidi a knihovnice by pak museli pracovat :)

 [52] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 07.06.2009 07:52  

@Doubravka[51]: k nim nedilne patri i tzv ‚taky-knihovnice‘ podle mojich zkusenosti, kdyz si ma ta pani TakyKnihovnice vybrat jestli do knihoven zakoupit uz 50ty exemplar Dostojevskeho nebo nedejboze neco jako je SF a F .. tak to vyhraje zcela jiste ten Dostojevsky i kdyz uz nevedej kam v archivu ty mnohe exeplare davat…

…v knihovnach kde nemaji velkej rozpocet nebo nemaji povinnej vytisk ..to u nas vypada se SF a F prachbidne… radej ani nemluvit… a kdo ze za to muze?? no rekl bych ze na prvnim miste ten personal co ma na starosti nakup … to je zjevne… :O((

..uz aby se neco pohnulo s ebooky … a konecne se prekonal ten konzervatizmus ze cist se da jen ta papirova kniha… :O((

 [51] Doubravka (editor) 07.06.2009 00:12  

@Lukaso02[50]: No, naštěstí existují takové instituce jako knihovny ;-)

 [50] Lukaso02 06.06.2009 21:30  

dřív se určitě četlo více, ale jak říkáš dnešních možností je mnoho. Až moc. Znám lidi co si strašně chtěli přečíst Noční Klub tak si někde sehnali e-book a sháněli všude možně program na pc co umí číst aby si nenamáhali očíčka asi. Hlavně že pak čumí do toho monitoru celý boží den. Já mám plno e-booků, lze mi to míti za zlé? Jsem chudý studentík a nemám na tolik knih co si chci přečíst. Tak mám pár knih vytisklých no. Ale plánuju, že až za chviličku začnu vydělávat seženu za každou v cenu všechny ty knihy origoš. Bohužel u Kulhánka to bude problém s jeho rannými knihami. Ale jsem ochoten vrazit do toho hodně.

 [49] Madam Brbla 05.06.2009 15:54  

@Lukaso02[48]: A to jsme na tom (postkomunistické země) ještě údajně skvěle oproti zbytku světa;-). Osobně myslím, že dřív se četlo více – nebyly počítače, v TV kulové, možností k zábavě relativně málo, takže se buď četlo nebo sedělo v hospodě:-). Ale třeba se pletu, navíc je to putna, prostě jiná doba, víc možností a (díkybohům) mnohem více sci-fi a fantasy;-). Tuhle literaturu potřebuju k životu:-).

 [48] Lukaso02 05.06.2009 15:32  

Nejsem naprdnut jak povídáš. A v této anketě nejde jak jsem řikal o nejlepší knihu všech dob. A kulhánka jsem neobhajoval, ale sebe a mojí generaci o které se traduje jak málo čte ano. Jenže já znám plno lidí starších 30 40 let co řikaj že nikdy nečetli, takže jen bránim ty náctilété. Neni to problém jen náš. Lidi prostě nečtou napříč generacemi.

 [47] Madam Brbla 04.06.2009 14:54  

@Lukaso02[45]: Netřeba být naprdnut, Lukaso, nediktuji Ti (ani nikomu jinému), jak máš hlasovat a co se Ti má líbit, a rozhodně žádného čtenáře neodsuzuju za jeho vkus. Nemusíš sebe ani Kulhánka obhajovat. Být mi 19, nejspíš bych hlasovala stejně, nebo pro „To“, mně se teda líbilo;-). Taky nepíšu, že všichni teenageři nečtou, narážím pouze na ty jedince, kteří přečetli jedinou knihu, co zrovna byla „in“ a zuřivě ji vyhlašují nejlepší knihou všech dob na celém světě, aniž by měli zájem zkusit i něco jiného. Prostě se mi nelíbí fanaticky zbožňované knihy jako je „Stmívání“ či „Eragon“ – produkty mediálního vymývání mozků, o které by bez masivní reklamní kampaně nikdo ani nezakopl. Ta nechuť bude dost možná dána i faktem, že převaha teenagerů na netu zapříčiní vítězství právě těchto titulů na úkor mnohem lepších. Prostá závist, tak se nevztekej a polituj mě:-D. Moje TOP srdeční kniha ve stovce chybí, nezbylo mi, než se rozhodnout mezi několika oblíbenými.

 [46] pull 04.06.2009 14:51  

Uvádět diskuzi na pravou míru? To snad ne.

 [45] Lukaso02 04.06.2009 13:42  

Takže abych uvedl na pravou míru tu diskuzi co se tu rozpoutala po mém příspěvku a výzvu k hlásování. Tak za a) Nesnášim to pořekadlo že teenageři nebo jak to řikáte nečtou. Mě je 19 přečetl jsem stovky knih a znám plno takových. Za b) Anketa se vskutku jmenuje kniha mého srdce a ne nejlepší kniha všech dob. Na to jsou magnesia litera a podobné. Za c) Například wir kinder vom Banhof Zoo jsem četl a je to velice zajímavá kniha i film, ale kniha mého srdce to rozhodně není. „To“ je děsná kniha, ale je to věc názoru. Nicméně Kulhánek mě přivedl k žánru sci-fi a díky němu jsem pak přečetl další kvanta českých sci fi autorů. Ke kulhánkovi se vždy rád vrátim a i když noční klub se mi nezdá jako jeho uplně nejlepší kniha, v prvnim kole jsem hlasoval jinak, ale když jsem viděl, že ve druhém kole je zrovna noční klub dal jsem hlas jemu. Kulhánkovi knihy nejsou nejdramatičtější a o nejdůležitějších věcech pojednávající knihy, nicméně jsou to knihy mého srdce.

 [44] Majkl 01.06.2009 20:37  

no, sú autori hodnotní a zábavní ;) Tvoje trio skôr patrí skôr do druhej skupiny, ale aj tú mám rád :) Tým tínedžerským vekom som prešiel – ako prvé dielo z fantastiky som čítal HP1, z dôvodu vtedajšieho rozruchu. A aj vďaka nemu som zakotvil (zrejme natrvalo) u fantastiky.

 [43] rozmetal 01.06.2009 17:32  

to Jana677: mas pravdu ze nazor ctenare(navic teenagera) ktery precetl pouze jednoho autora neni relevantni. ale nejde nad nimi hned lamat hul, treba s toho jednou vyrostou a poznaji i jine hodnotne autory jako je Kulhanek, Žamboch a Fabian :-D

 [42] Madam Brbla 01.06.2009 10:13  

@rozmetal[40]: 2 rozmetal: Že jsi nenáročný čtenář, to není problém, já Ti právo na hodnocení podle Tvých měřítek rozhodně neupírám;-). Ale připouštím, trochu mi vadí ty rychlokvašky pro puboše: párkrát jsem se na fórech setkala s ohlasy teenagerů, že nic jiného než např. Paoliniho nečtou a ani nečetli, z mého hlediska tedy nemají srovnání, nemají přehled, jejich názor je založen na mediální masáži… jsou to čtenáři sms-ek, nikoliv knih, což jejich hodnocení v mých očích poněkud devalvuje. Nechci, aby zvítězil právě jejich favorit, šlo by o vítězství reklamy a nevkusu (a ono to tak nakonec i dopadne). Ohledně „Dne trifidů“ – pravda, četla jsem to dávno, sentiment jistě hraje svou roli:-). „Tma“ je dobrá, ale ve 2.0 bylo na můj vkus příliš politiky, a taky ten pesimismus a krvavost na mě působily moc stavěné na odiv, hnané do extrémů. Možná kdybych to četla v obráceném pořadí… No, to je fuk a OT k tomu:-).

 [41] CyberMageFroll 01.06.2009 00:37  

Osobně si myslím, že Kulhánek do stovky nejlepších knih (ankety) rozhodně nepatří, ale tím nechci snižovat jeho kvality ve stylu vypni mozek a bav se, protože ten umí skvěle. Je spousta dobrých knih, které jsou schopny nám něco dát a které snad každý zná a každý četl. Ale ruku na srdce, kolikrát se člověk k některým těmto knihám přes jejich kvality vrátí aby si je přečetl znova? Např. Dunu jsem četl např. dvakrát, ale některé vysloveně oddychová dílka už pětkrát i více, prostě si dám občas oddych a relaxaci.

 [40] rozmetal 31.05.2009 23:05  

to Jana667: priznám se ze jsem nektere knihy co tu jmenujes necetl(TO, Deti ze stanice ZOO, Gabra a Malinka) a ty autory/ky Paolini, Meyerová neznám vůbec ale tipuji že někdo z nich asi napsal Stmívání. Pro me je kniha spise relax, coz Kulhanek splnuje 100%. Otevrene priznavam ze jsem jednoduchy ctenar. Takze napriklad po Detech ze stanice ZOO bych sahnul jenom v krajni nouzi, pripadne kdybych musel abych byl z nejakeho duvodu v obraze. A pochybuji ze bych neco takoveho cetl vicekrat. Mozna je dokonce i skoda ze lide jako ja davaji hlasy brakove literature protoze to shazuje ty opravdu velke pribehy ktere se ale nectou zrovna dvakat dobre a bezni lide se jim vyhýbají. I kdyz obsahuji presne to same co Kulhankovy (pripadne ostatni brakovy autori) knihy: intriky, nasili, laska, cest… i kdyz v ruznem poradi. Vsechno je to na jedno brdo :) Co vsichni vidite na Trifidech? podle me nejsou spatni a mozna byli jedni z prvnich v podobnem zanru ale treba TMA od Neffa se mi libila vice.

 [39] Madam Brbla 31.05.2009 21:16  

@rozmetal[33]: 2 Rozmetal: Nechci se nijak dotknout Kulhánka nebo jeho příznivců (mezi ně se nakonec počítám), ale jeho knihy jsou brak; ohromně zábavný brak, ke kterému se možná někdy v budoucnu vrátím, přesto pouze brak. Hlubší sdělení, jakákoliv myšlenka, co by čtenáře obohatila, v Kulhánkově tvorbě chybí. Krvavá akční jednohubka, nic víc. Třeba „Děti ze Stanice ZOO“ jsem poprvé (potají) četla v deseti letech, a ikdyž jsem tenkrát nerozuměla všemu, otřáslo to se mnou natolik, aby už tehdy bylo naprosto jasné, že se nikdy v životě nedotknu drog. I kdybych odhlédla od těchhle měřítek, Kulhánek by u mě v dané stovce stejně skončil někde na konci, o fanouškovských rychlokvaškách pro teenagery (Paolini, Meyerová) ani nemluvě. Vpředu by bylo „To“, „Vinnetou“, „Gabra a Málinka“, „Děti z Bullerbynu“, „Den trifidů“, „Duna“, „20.000 mil pod mořem“… musela bych založit aspoň 10 nových schránek:-))). Chceš si přečíst krvák s přidanou hodnotou? Zkus „Na západní frontě klid“, kam se hrabe Kulhoš;-).

 [38] pull 31.05.2009 14:03  

@Romison[37]: Každopádně tam mistr Kulhánek je. Ale má z toho radost? Podle toho minima, co se o něm ví, je to dost nepravděpodobné :)

 [37] Romison 31.05.2009 00:08  

ja hlasoval pro Dunu samozrejme :) Jirka tam nema co delat, kor s nocnim klubem uz vubec ne :)

 [36] rozmetal 30.05.2009 23:50  

priznam se ze jsem v druhem kole ankety hlasoval pro Dunu, kterou mam opravdu rad. a hlasu pro ni jsem nelitoval, ani kdyz jsem po par dnech zjistil ze jsem prehlednul Kulhankuv Nocni Klub, pro ktery jsem nakonec taky jeste dodatecne hlasoval z druheho mailu. ale hlasovat pouze pro jednu knihu je opravdu tezke.

 [35] pull 30.05.2009 13:18  

@Jana677[31]: Název ankety mluví za vše, tak proč by tam nemohl být Kulhánek (popřípadě Paolini nebo Meyerová)? Je to jen anketa oblíbenosti, nic víc, nic míň. Ale i tak, vybrat jen jednu? Netroufám si ;-)

 [34] tomts (editor v době uložení příspěvku) 30.05.2009 12:04  

@rozmetal[33]: Na to se nikdy nedá jednoznačně odpovědět. Každý má, měl a bude mít (a je to dobře) na kvalitu či nekvalitu čehokoliv svůj názor, ostatně jen díky tomu mají smysl volby, dotazníky, ankety atd. Ještě nikdo nevymyslel žádný 100% objektivní způsob, jak to posoudit. Vezmi si třeba Kulhánka, má velice početnou čtenářskou obec, ale to z něj ještě nečiní kvalitního autora. Načetl jsem zhruba 20 tisíc titulů, avšak přesto jakýkoliv můj komentář musí být nutně subjektivní a každý rozumný člověk by ho tak měl brát. Už sám název TV ankety „Kniha mého srdce“ naznačuje, že tu nejde o to vyhodnotit nejkvalitnější knihy, ale knihy, které v nás zanechaly nesmazatelnou stopu. Většinou to bývají knihy dětské, ty nás přece formují. Osobně bych pokládal za velmi alarmující, kdyby nás jako kulturu nejvíce ovlivňovala jakákoliv kniha plná násilí. Kulhánek je módní autor pro určitý okruh lidí, ale asi každý, kdo nebude jednostranně zaměřený najde určitě lepší knihy. Jakkoliv jsem milovník žánru SF a F (a myslím, že moje knihovna mne z toho usvědčuje :o))) moje osobní nej knihy jsou mimo tento žánr.

 [33] rozmetal 30.05.2009 11:25  

můžu se zeptat co odlišuje kvalitni knihu od těch nekvalitnich? jak je pro to meritko? do top 100 se dostalo take hodne knih psanych vyhradne pro deti, tak by me zajimalo jak chces tu kvalitu posuzovat. Moje posuzovani dobre knihy ma dva dulezite faktory. prvni je jestli knihu doctu s chuti bez prestavek a mam pak dojem ze jsem se necim obohatil i kdyz se pak ke knize uz znovu nevracm, druhym nemene dulezitym je jestli se ke knize za nejaky cas vratim a prectu si ji znovu treba 3×. Myslim si ze pro vetsinu lidi je nej kniha ta kterou si precetli vicekrat a tak by to i melo byt. nehlde na pomyslnou kvalitu dila

 [32] makakuk (editor) 30.05.2009 11:17  

To je přesně ono, a proto nehlasuji – netroufnu si z těch desítek knih, které mě nejvíce ovlivnily, vybrat jedinou. A Kulhánek (i když ho čtu rád) to určitě není.

 [31] Madam Brbla 30.05.2009 10:30  

@Lukaso02[29]: Kulhánka sice čtu, ale podobně jako Paolini a Meyerová nemá co pohledávat mezi těmi desítkami skutečně kvalitních titulů. Kruci, mám dilema… 1984, Na západní frontě klid, My děti ze stanice ZOO a několik dalších – jak zhodnotit, která kniha na mě zapůsobila nejvíc?

 [30] tomts (editor v době uložení příspěvku) 30.05.2009 00:15  

@Lukaso02[29]: Mno, mohly se tam dostat i horší tituly…i když…:o))

 [29] Lukaso02 29.05.2009 20:15  

Tak jsme dostali Kulhánka do stovky knih v anketě kniha mého srdce. Tak mu pomožte být co nejvýš a hlasujte pro něj všichni. http://www.ceskatelevize.cz/program/knihamehosrdce/knihy/ je to číslo 57. 57.

 [28] Lukaso02 30.03.2009 10:01  

@Adolfik[26]: Jojo je to nějak jako vyhlídka na věčnost. Koukal jsem na to v sobotu a je to tak. Prý je to i datum vydání této knihy. Takže si počkáme

 [27] genocYde 27.03.2009 15:58  

@Mrowka[25]: ty holcicky bych jeste zkousnul ale ti ponici uz jsou moc

@Adolfik[26]: diky

 [26] Adolfik 27.03.2009 15:33  

Myslím že jméno je „Vyhlídky na věčnost“…teď přesně nevím. Mělo by to vyjít jako je konec názvu knihy :)

 [25] Mrowka 27.03.2009 15:33  

Vždyť to tu píšu. Nová kniha se má jmenovat: Příběhy pro hodné holčičky a jejich poníky

 [24] genocYde 27.03.2009 15:02  

@Lukaso02[23]: si delas srandu ze jsi zapomel jmeno jeho nove knihy, tomu proste neverim ;>

 [23] Lukaso02 27.03.2009 14:58  

@genocYde[21]: Já bych ti to napsal ale nemám zrovna po ruce tu pevnost a zapoměl jsem to. Ale myslim že by to sem měl někdo hodit.Proto to tu je. TO adolfik jj taky mě ta pevnost moc neoslovila.Ten rozhovor byl jediný co jsem dočetl.Chystám se juknout na ty povídky ale buhví zdali se k tomu dostanu. Jo a rozhodně nesouhlasim s tim že v budoucnu zaniknou tištěné knihy.To je čirý nesmysl.Já e-booky nečtu z důvodu že by mě sralo při čtení čumět do monitoru.Potřebuju klid a ne poslouchat jak vrčí pc

 [22] Mrowka 27.03.2009 10:53  

Děkuji ti náčelníku (tomts), že ses mě taky tak trochu zastal :-) Hele, já nechci být megaprudič, ale jak jste správně poznamenali, tak jako chlapík, co se živil prodejem knih jsem na tyhle věci prostě přecitlivělý… A jméno nového románu? No, to by se třeba prozradit mohlo, ne. Jmenuje se: Příběhy pro hodné holčičky a jejich poníky.

123poslední 4140 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu