RSS / diskuze diskuze

Diskuze

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


11516171819202122232425poslední (291)11620 příspěvků celkem

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: technické

 [11345] jirikk 15.09.2020 12:22  

Bylo by prosím možné doplnit: https://www.nasenakladatelstvi.cz/produkt/nemam-usta-a-musim-kricet/ díky!

 [11344] barbar (editor) 14.09.2020 09:12  

@Milan85[11342]: Občas je vydání druhého dílu především snahou podpořit nějak malý prodej toho prvního; nikoli ódou na skvělou prodejnost. A další věc je, že je otázka, kdo vlastně drží dneska autorská práva. Velký nakladatelský dům si může „zaoptovat“ autora se slibem, že bude dělat jeden až dva tituly ročně, a nikdo další se k němu léta nedostane. Tipoval bych, že to bude i případ Aldisse. Furt má poměrně slavné jméno.

Jiná věc je, že pokud se titul neprodává, menší nakladatel si nemůže dovolit jít do dalších a dalších prodělečných titulů, ale to myslím nebude tenhle případ…

 [11343] Gaarq (editor) 13.09.2020 09:33  

@Milan85[11342]: jenom jestli nehledáš logiku tam, kde není, nebo je jiná. rozhodnutí vydavatelů jsou často složitější. stačí se podívat na producenty seriálů, kteří zašmiknou i nějaký ten úspěšnější, protože mají celé portfólio a to to prostě vyžaduje kvůli dalším titulům, ať už jedoucím, nebo novým. kapacita trhu je omezená.

 [11342] Milan85 12.09.2020 22:22  
Helikonie

Vrátím se diskuzi u „Na západ od ráje“ a dovolím si další, jak řekl Hyperion, „zbytečný dotaz“. Hyperion psal, že vydání dalšího Nivena bude záviset hlavně od prodejnosti. Ta zřejmě musela být výborná, když stačil rok a série se dočkává dalšího dílu. Prodej série Ráj, já už nepodpořím. Když se mi naskytla možnost koupit, poměrně levně, celou sérii, tak bez vyhlídky na vydání dalších částí v edici MDSF, nebylo co řešit. Co mě ale nejvíc štve a z čeho cítím obrovskou hořkost při koupi každé další knihy od Laseru, je osud série Helikonie. Jsem jen prostý čtenář, který nevidí do politiky nakladatelství, tak nevím jestli za nevydáním další částí stály jen špatné prodeje.

Zkusím se podívat čistě na čísla

  • série Helikonie 84 %
  • série Prstenec 85 %
  • série Ráj 88 %

Rozdíly v kvalitě, podle hodnocení, naprosto minimální, tady i na jiných knižních databázích.

Poptávka po druhé knize série

  • Helikonie – 10×
  • Prstenec – 8×
  • Ráj  – 5×

To jsou jen čísla z legie, ale když k tomu přičtu kolik lidí shání konkrétní knihy jinde (trhknih, databazeknih), tak výrazně větší poptávka je po druhé helikonii než po chystané druhé části prstence.

Proč tedy dostává série Prstenec druhou knihu hned po roce a na vydání Helikonie, Laser rezignoval – není ani v edičním plánu do roku 2022?

 [11341] toms (editor) 08.09.2020 14:49  

@FerryH[11335]: Tak Cimbrovo tajemství je další povídka ze stejné sbírky „Dřevěné nůžky“, která vyšla takto zvlášť. Jinak rozhodně je to SF, taková ve stylu Wellse a jeho Ostrova doktora Moreaua. U té poslední povídky Tajemství zahradní vily bohužel nevím, oč jde, klidně to může být upravený překlad toho Cimbrova tajemství nebo povídka, která nevyšla v té sbírce. Vše je z dílny stejného překladatele Hanuše Hackenschmieda.

 [11340] Mnata z Lvovic 07.09.2020 23:14  

@toms[11339]: No o tomto konkrétním čísle jsem nenašel nic, akorát odkaz na trh knih XD

 [11339] toms (editor) 07.09.2020 21:29  

@Mnata z Lvovic[11337]: To je poměrně známá a žádaná sešitová edice, vycházely tam povídky detektivní i dobrodružné či okultní. Co z toho je ten Dadone netuším…

Na Legii třeba https://www.legie.info/kniha/6685-sir-arthur-conan-doyle-mumie-cislo-249

 [11338] Mnata z Lvovic 07.09.2020 21:13  

@toms[11336]: Děkuji : D

 [11337] Mnata z Lvovic 07.09.2020 21:12  

@FerryH[11335]: Tak to poslední se opravdu zdá tak obskurní, že to skoro ani neexistuje.

 [11336] toms (editor) 07.09.2020 20:48  

@Mnata z Lvovic[11334]: doplněno https://www.legie.info/kniha/20279

 [11335] FerryH 07.09.2020 19:27  

@Mnata z Lvovic[11334]:
ach ano… to vzdycky bylo i v SuperSeznamu od JC… dokonce bych to mel mit i nekde v me sbirce … :O)
tady je pak i obalka:
http://www.antikvariat-cejka.com/images/bookPhotos/112000/112888/2018-04-28-18-04-28.IMG-20180428-0003.jpg

muj xls-superseznam rika: Dadone, Carlo; Dřevěné nůžky; Otto, Praha, 1917, edice: Knihovna Zlaté Prahy: 77, překladatel: Hanuš Hackenschmied

a tady je link na knihovni katalogy:
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001041802&local_base=SKC

mimochodem v SS je jeste jedna povidka od Dadoneho a to v tehle knize:
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001036298&local_base=SKC
v SS je to pod titulem: Paul Adam – Budoucí povídka
coz je asi nespravne … podle mne by to melo byt pod titulem:
1000 nejkrásnějších novell 1000 světových spisovatelů. Sv. 74
(je to serie antologii), ale netusim jestli ta povidka tamtez: Cimbrovo tajemství / C. Dadone je fantastika anebo je ta knizka zarazena do SF kvuli jinym povidkam z teto antologie…

jeste existuje titul: https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001041803&local_base=SKC

ale o tom uz nevim zhola nic… nikdy jsem to nemel v ruce…

 [11334] Mnata z Lvovic 07.09.2020 17:35  
Přidání chybějícího titulu

Dobrý den, všiml jsem si, že na stránkách není uvedena kniha „Dřevěné Nůžky“, překlad povídkové sbírky, kterou napsal Carlo Dadone, „italský Poe“. Není to kompletní překlad např. Německé verze nebo Italského originálu, protože chybí 2 povídky.

Vydáno: J. Otto, 1917, překladatel Hanuš Hackenschmied.

Nepřemožitelný je o vynálezci, který projde všemi zdmi, vlastní neviditelné auto a má schopnosti, ovládat mysl jiných.

Znamenitý Vynález Pana Güblera je o šíleném vědci, který vyvede náhodného kolemdoducího na nejvyšší věž ve městě a snaží se jej strčit dolů aby vyzkoušel svoje levitační zařízení.

Božský Poklad je delší povídka o dědičné paměti a nalezení originálu Danteho Božské Komedie.

Vodenská Hrobka má zas jiného vynálezce, který se ponořil do umělé hybernace ve své podzemní středověké laboratoři.

Dřevěné Nůžky jsou spíše detektivním příběhem o nalezení ztraceného rodinného jmění.

 [11333] jirka (editor) 05.09.2020 22:32  
technická Tento diskuzní příspěvek je technického/administračního rázu - zobrazit?
 [11332] toms (editor) 01.09.2020 20:12  

@BorgDog[11331]: ok, doplněno

 [11331] BorgDog 01.09.2020 19:42  

@toms[11328]: Pantarei je: https://www.legie.info//autor/8809-marketa-cacka

 [11330] toms (editor) 01.09.2020 15:38  

@Lucc[11329]: no, stejně se musíš domluvit s Knedlem, já nic nastavovat nemůžu. A domluvit znamená napsat mu na mail, on sem moc nechodí, takže jinak to bude pouze plácnutí pádlem do vody…

 [11329] Lucc 01.09.2020 13:38  

@toms[11326]: Jasně, smysl chápu, byť si myslím, že zrovna u povídek to není nutné. Mladším věcem notabene nemainstreamo­vějšího charakteru se do žebříčku proniká hodně těžce. Je to k diskusi. U povídek bych to nastavil níže, klidně jen 5 hodnocení.

 [11328] toms (editor) 01.09.2020 12:13  

@BorgDog[11327]: u povídky Psí služba https://www.legie.info//povidka/35024-jan-hlavka-psi-sluzba zmiňuješ spoluautorku Pantarei. Já samozřejmě netuším, kdo to je a koho bychom tedy měli uvést…

 [11327] BorgDog 01.09.2020 09:00  

@toms[11324]: Je to OK, žádný další odpad už fakt nikde nemám. :-)

 [11326] toms (editor) 31.08.2020 19:18  

@Lucc[11325]: 15 je myslím minimum, má to zabránit andělským rejdům, které se tady už párkrát objevily. Většinou už jsme to nějak pročistili, ale 100% tomu asi zabránit nejde, blbci jsou vynalézaví :-)

 [11325] Lucc 31.08.2020 17:41  

Kolik je potřeba hodnocení na to, aby se kniha či povídka mohla objevit v žebříčcích nejlepších prací? Udivilo mě, že Resnickova povídka Protože i já se dotkla nebe v tomto žebříčku není, přestože má vysoké hodnocení, ale tuším jen od 12ti uživatelů.

15?

 [11324] toms (editor) 31.08.2020 16:43  

@BorgDog[11323]: Doplnil jsem podle Tvého webu nějaké další chybějící povídky, tak si to popřípadě zkoukni a dej vědět, jestli je vše ok. Někde třeba může chybět spoluautor, něco možná vyšlo v nějakém nežánrovém tisku…

 [11323] BorgDog 31.08.2020 15:01  

@toms[11322]: Díky! :-)

 [11322] toms (editor) 31.08.2020 09:14  

@BorgDog[11320]: doplněno @BorgDog[11321]: doplněno

 [11321] BorgDog 31.08.2020 07:59  

@toms[11319]: Jo, a taky mám povídku v zářijové Pevnosti („Francouzská kočka.“) Spolu se mnou je tam ještě Martin Paytok („Profesionálové“ – horor) a Václav Vágenknecht („Sexuologická poradna“).

 [11320] BorgDog 31.08.2020 07:53  

@toms[11319]: Vyšla tam pouze povídka. Číslo je zaměřené na moderní technologie, robotiku, automatická auta, apod.

 [11319] toms (editor) 30.08.2020 17:55  

@BorgDog[11318]: je celé to číslo o SFF? Nebo tam pouze vyšla Tvoje povídka? Ve druhém případě přidáme pouze tu povídku. Díky za upřesnění!

 [11318] BorgDog 29.08.2020 14:38  

Se zpožděním prosím o přidání do databáze časopis Forbes NEXT léto 2020. Mám tam SF povídku „Fuška pro slečinky.“ Díky!

https://www.forbes.cz/issue/tohle-je-budoucnost/

 [11317] Lucc 29.08.2020 09:16  

@ippokorny[11311]: Asimovovo Nahé slunce? Ale píšeš, že asi ne. Navíc já to ani nečetl, jen chvilku googlil.

 [11316] ippokorny (editor) 28.08.2020 10:25  

@toms[11314]: Mně tam chybí ta vražda. A a si si zavedu tág k knihám, kde vraždí robot.

 [11315] ippokorny (editor) 28.08.2020 10:23  

@ce[11313]: Je to jen krátká povídka a těch vražd je tam zase moc.

 [11314] toms (editor) 28.08.2020 07:38  

@ippokorny[11311]: mě to připomíná román Pozitronový muž https://www.legie.info//kniha/1957-pozitronovy-muz taky to bylo zfilmováno jako Andrew-člen naší rodiny a původně šlo o Asimovovu noveletu Dvěstěletý člověk https://www.legie.info/povidka/9158-dvestelety-clovek. Nakolik se robot Andrew zbláznil, když se po 200 letech nechal odpojit je diskutabilní, ale jinak to celkem sedí.

 [11313] ce (editor) 27.08.2020 23:14  

@ippokorny[11311]: A co takhle Alfred Bester: „Fondly Fahrenheit“ (1st pub. August 1954 in The Magazine of Fantasy & Science Fiction) – česky jako Báječný Fahrenheit [https://www.legie.info/povidka/7158-alfred-bester-bajecny-fahrenheit]

 [11312] barbar (editor) 27.08.2020 22:20  

@ippokorny[11311]: A jiný Asimov?

On si s těmi robotickými zákony docela pohrával…

 [11311] ippokorny (editor) 27.08.2020 21:56  
Hledám knihu o robotovi, co vraždí

Byl jsem dotázán, zda nevím, o jakou knihu jde. Nevím…
---------------------------
Je to o robotovi, který údajně spáchal vraždu, má nějakou technologickou vadu, protože se nepodřizuje lidem. Jmenoval se nějak o A… Společnost je tam rozdělena na dvě skupiny, jedna je pro spoluúčast robotů ve společnosti, druhá to zásadně odmítá.
----------------------------
Ocelové jeskyně od Asimova to nejsou, připomínalo mi to spíše filmy Já, robot nebo Automata, robot vraždí v Neffově povídce Tvář člověka. Dík P.

 [11310] Pista (editor) 06.08.2020 09:47  

@FerryH[11308]: Proto já už několik let nepoužívám: Mimo knihy publikována:, ale dávám všechno do Infa. Pak se to dá v „podrobné vyhledávání“ najít.
https://www.legie.info/index.php?cast=povidky&search_informace=Kv%C4%9Bty&omezeni=ksp

 [11309] toms (editor) 05.08.2020 13:04  

@FerryH[11308]: Musíš napsat mail přímo Knedlemu, tady si toho nemusí všimnout. Já to „podrobné vyhledávání“ moc nepoužívám.

 [11308] FerryH 04.08.2020 22:33  

mam silne podezreni, ze pri vyhledavani nejak nejsou zarazene povidky… alespon u Podrobne vyhledavani – Informace/anotace
kdyz zadam treba klicove slovo „Květy“ tak mi to neukaze zadnou povidku u ktere je vydani v kvetech uvedene jako treba zde:
https://www.legie.info/povidka/1496/zakladni-info#zalozky

da se s tim neco udelat? Knedle? Toms?

 [11307] MBeet 23.07.2020 11:55  

@trudoš[11306]: Moc díky. To bude ono.

 [11306] trudoš (editor) 22.07.2020 13:29  

@MBeet[11305]: Nemohl by to být Souboj od Matthewa Reillyho?

11516171819202122232425poslední (291)11620 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu