RSS / diskuze diskuze

Diskuze

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1267268269270271272273274275276277poslední (291)11620 příspěvků celkem

 [866] knedle (editor) 09.03.2008 10:47  

jo – mam tam podtrzitko misto aktualne pouzite pomlcky… opravim

 [865] Duirin (editor v době uložení příspěvku) 08.03.2008 10:48  

@knedle[864]: souhlas :)

U povidek a serii nejak nefunguje odkaz na jejich odkazy (linky) – viz napriklad http://www.legie.info/povidka/13262-ivana-kuglerova-zlata-supina/dalsi_info#zalozky

 [864] knedle (editor) 07.03.2008 23:09  

@yerry[863]: obalky muze pridavat kdokoli prihlaseny, v tomto problem nevidim

jeste k rozsirovani rad privilegovanych – parkrat je tu zmineno, ze kdo chce, muze se preze mne dostat k vyssim pravum (tj. moci zadavat/editovat nove knihy, autory, serie, povidky aj)

  • staci me jen presvedcit, ze je schopny a uvedomely fanousek sf a f (vlastni stranky, pocty hodnoceni zde, obsahla knihovna, nekdo jiny kdo by se zarucil) – jsem docela benevolentni, takze po jednom icq rozhovoru ci par mailech neni vcelku co resit…

…ale uz z principu neudelam nabor na prvni strance (viz navrh ferryho) – bo to by se mi sice prihlasilo 30 lidi, ale z nich za tyden pulka odpadla a druha pak do mesice – ovsem za tu dobu by se spise napachalo vic skod nez uzitku

pro mne uz je prvni doporuceni to, ze se clovek sam ozve a zepta se na moznost prispeni

opet je to v ramci stale snahy udrzet legii v nejakych mantinelech – par neuvazenych aktivnich privilegovanych a bude se to zde opravovat mesic

 [863] yerry 07.03.2008 18:37  

Myslim ze by bolo dobre spravit nejake uloziste dat pre neprivilegovanych userov, kam by mohli hadzat obalky, popisy a anotacie.

Z toho Ikaru a Slovartu by som sa mohol pokusit vyselektovat sci-fi, fantasy nie je moja parketa, ale aj to by hadam slo.

Kantakt na slovensky sci-fi fanklub nemam ziadny, teda nie som az taky fanda, moj zaujmovy okruh je trochu sirsi. Nasiel som par slovenskych for so sci-fi zameranim, ale literatura je tam zastupena len okrajovo.

Vsimol som si, ze nesedia niektore cislovania u zositovych romanov ceskych a slovenskych vydani u nakladatelstiev MOBA a Ivo Zelezny.

 [862] magio (editor v době uložení příspěvku) 07.03.2008 18:30  
dotaz - Dopisy děda Mráze

Dotaz na nějakého Tolkienova nadšence. Neznáte tuto knihu někdo(http://www.rado.sk/tolkien/pics/dopisydm.jpg)?Patří to sem, nebo je to jen nějaká pohádková knížka?

 [861] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 07.03.2008 18:12  

to me pripomina … !! slovensky casopis Fantasia neni tu cely a kompletni … od jednoho fana mam seznamy povidek co v kerem casop vyslo.. a jsou k dispozici i kompletni casopisy.. ja si na doplnovani casopisu teda netroufnu, priznam se… pokud se toho nekdo chce ujmout z privilegovanych ..dam mu veskere podklady staci jen na me houknou.. sou online k dispozici

 [860] magio (editor v době uložení příspěvku) 07.03.2008 17:52  
fantastika na Slovensku

Především potřebujeme někoho, kdo se orientuje v domácí fantastice, ke které my Češi nemáme přístup. Někoho, kdo se vyzná v tom, které knihy aktuálně na Slovensku vychází a současně by doplňoval knihy už vložené. Například nakladatelství Ikar či Slovart vydávají čistě fantastiku přeloženou do slovenštiny, ke které my nemáme přístup. Čerpáme zde hlavně ze stránek českých internetových obchodů a nevím jak ostatní, ale já se pramálo orientuji v těch slovenských. Také nám zde např. chybí spousta obálek. Krátce a dobře, někoho takového potřebujeme, není toho zase tak málo. No nic, jdu přidat slovenské vydání Tuláka Rovera.

 [859] yerry 07.03.2008 17:17  

Zbezne som si prezrel slovenske vydavatelstva a musim uznat, ze lenivi :D slovenski uzivatelia ani nemaju vpodstate co doplnit, vacsina sci-fi a fantasy literatury je tu dostupna v cestine, do slovenciny sa preklada malo, takze koniec koncov vlak nam neujde, lebo este nevystartoval ani z depa :D Osobne nerobim rozdiely medzi cz a sk textom, niekedy to ani nevnimam, preto som si ten nedostatok sci-fi literatury v slovencine vsimol az teraz. Ak existuju nejake slovenske knizky, to by zaujimalo aj mna, potom dajte vediet…

 [858] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 07.03.2008 16:49  

zajemci z rad slovenskych dopnovatelu hlaste se u Knedleho :O)

bych udelal nejakou inzerci na hlavni strance.. ne? :O)

 [857] yerry 07.03.2008 16:39  

@FerryH[856]: Problem je ten, ze clovek by tu obcas aj nieco prihodil – niecim prispel, system opravneni vsak nepusti, alebo aspon som neprisiel na to, ako knizku doplnit.

 [856] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 07.03.2008 14:18  

@magio[851]: samozrejme nema cenu rozlisovat slovenske vydani pred a po rozpadu Ceskoslovenska.. a uz vubec ne je vynechavat .. zakladni problem ale je >
‚bratia slovaci su trocha lenivi‘ ..abych si rejpnul.. :O) … legii uzivaji radi … to je videt.. ale doplnovat veci, ktere muzou doplnit jen a jen oni se jim moc nechce… jelikoz pristup k novejm slovenskejm kniham po 1993+ je pro cecha velice problemove… takze znova apeluju.. (nekolikrat jsem to uz tady udelal…)
slovaci! lenivci! koukejte se probudit :O) nebo tu brzo budou ve vydanich ve vasem vlastnim materskem jazyce takove diry, ze uz je nikdo nedokaze zalepit! :O))

 [855] knedle (editor) 07.03.2008 13:00  
dotaz Holub - Kaat

na ty kdo tuto knihu cetli: davaji povidky v teto knize http://www.legie.info/kniha/8639-zbynek-holub-kaat/povidky#zalozky

souvislou dejovou linii (tj. pokud prectu prvni a posledni, je mi to k ho.nu) ?

 [854] elfos (editor) 07.03.2008 08:03  

@magio[851]: @knedle[853]: Tak jsem v tom zmatek měla asi já.

 [853] knedle (editor) 06.03.2008 21:12  

vsechny slovenske knihy sem samozrejme patri

 [852] Duirin (editor v době uložení příspěvku) 06.03.2008 21:04  
Různé názvy povídek

Mně alternativní názvy povídek a spojování povídek celkem vyhovuje, ale uznávám, že je to přejmenovávání celkem pracné (ale zase mi přijde jasné – spojit můžu jen ty, které se jmenují stejně, takže musím nejprve přejmenovat… následně můžu ke každému výskytu povídky uvést její alternativní název).

Ad přesun hodnocení u spojovaných povídek: Předpokládám, že to funguje, ale radši se ptám, než abych to zkoušel na ostrých datech :)

 [851] magio (editor v době uložení příspěvku) 06.03.2008 20:20  
slovenská vydání

@knedle[848]: Jo, přesně tak.

@elfos[844]: Tak teď v tom mám pořádný zmatek. Pokud jsem to správně pochopil, podle tebe sem nepatří žádná kniha vydaná na Slovensku po rozpadu Československa? V tom případě nechápu, co tu dělá např. nakladatelství Ikar, které vydává pouze knihy ve slovenském jazyce. To tedy mám smazat třeba vydání knihy Harry Potter a Dary smrti? Máme tu spoustu slovenských vydání a dokonce i knihy, které u nás vůbec nevyšly. Navíc podstatnou část uživatelů Legie tvoří Slováci. Tak jak to tedy je? Je Legie česká knižní databáze či česko-slovenská knižní databáze?

 [849] knedle (editor) 06.03.2008 14:20  

@elfos[847]: aktualne mam u povidky, stejne jako u knihy, jeden hlavni nazev

u knihy jsou alternativni nazvy navazany na vydani knihy (napr. Piknik u cesty x Stalker]

povidky pak maji alternativni nazvy navazany na spojeni s knihou (tj. jak se v te ci te knize/casopisu nazyva)

tj. je to jiz vyresene

jedine co jeste mohu udelat, je napsat tyto alternativni nazvy hned pod nazev povidky – at se nezobrazuji jen u seznamu knih, ve kterych se povidka nachazi

 [848] knedle (editor) 06.03.2008 14:15  

@magio[843]: jeste si to shrnu / z povidky od moravcove prehodim vsechny hodnoceni na povidku sapkaca / je to tak?

 [847] elfos (editor) 06.03.2008 14:11  

@knedle[834]: Přejmenování povídek s různými názvy… nebylo by to matoucí? Budu číst nějakou povídkovou a pak ji přijdu hodnotit a zjistím, že je na Legii u té knihy povídka s jiným názvem (některé bývají hodně jiné, některé jsou si podobné, ale to není podstatné)....... Chci říct, že by mě to zmátlo a taky by to pak bylo nepřesné. Pokud je v knize povídka Kočka, která prochází zdí, měla by tak být u knihy zapsána, a ne třeba jako Kočka procházející zdí. :-) Možná spíš ty alternativní/další názvy, jako je tomu u knih. By to mohly vyřešit. Pokud by to vůbec šlo. Nebo poznámku do závorky za název povídky, nebo tak něco. Jinak snad radši nechat tak, než přejmenovávat.. Stejně máš, Knedle, můj stálý obdiv za propracovanost a technické zpracování Legie. Moc dobrá práce.

 [846] knedle (editor) 06.03.2008 14:06  

@magio[843]: ppp – ferryh asi nekoho vydira :) bylo by to rozhodne prijemne !

 [845] elfos (editor) 06.03.2008 14:02  

Pokud jde o horory, taky souhlas s Knedlem.

 [844] elfos (editor) 06.03.2008 14:02  

@magio[830]: Slovenská vydání. Ta tady máme zařazená z dřívějších dob, před rozdělením, což je v pořádku. Aspoň to tedy tak rozlišuji. Je to česká databáze, takže např. Stalker i Piknik u cesty ano, ale Clarková je nová (byť úžasná) kniha, takže české vydání vydané u nás ano, slovenské vydané na Slovensku ne, si myslím. Pokud tedy to slovenské vydání nevydalo naše české vydavatelství, to nevím. Předpokládám, že ne. Myslím, že snažit se zařadit sem i všechno, co od rozdělení vyšlo ve SF a F na Slovensku, by bylo trochu nad lidské síly a že by to způsobilo zmatky.

 [843] magio (editor v době uložení příspěvku) 06.03.2008 13:54  

@knedle[841]: Jo, přehoď to prosím a já napíšu e-mail těm třem, kteří mají to hodnocení u povídky aktuálně přiřazené k Sapkowskému.

Právě si prohlížím přehledy produkce Akademie SF, fantasy a hororu za rok 2007 (http://www.asffh.org/files/prehledy/produkce2007.pdf) a koukám, že Legie je mezi možnými kandidáty na nominaci na ocenění. To by byla senzace.

 [842] elfos (editor) 06.03.2008 13:52  

@knedle[841]: To právě zkoumám. Podle čeho se pozná, že ta hodnocení u Moravcové patří – VŠECHNY – k Sapkowskemu – krom logické úvahy, že ty, kterých je víc a jsou příznivější, asi patří k němu? :-)

 [841] knedle (editor) 06.03.2008 13:45  

@magio[839]: nicmene pokud na 100% je to tak jak popisujes, tak to asi prehodime

 [840] knedle (editor) 06.03.2008 13:41  

@magio[839]: jedine co mi pripada mozne (tj. nejak spravne) je napsat jim mail, at si pripadne hodnoceni smazou a vlozi na spravne misto

 [839] magio (editor v době uložení příspěvku) 06.03.2008 13:22  

@knedle[838]: No, na 100% to sice nevím, ale pamatuju si, že v době, kdy jsem tu povídku hodnotil (v té době byla ještě správně přiřazena Sapkowskému), tito uživatelé tam také byli. A trochu bije do očí, že by prakticky neznámá povídka od české autorky měla druhé nejlepší hodnocení na Legii, ale nechme to jak to je.

 [838] knedle (editor) 06.03.2008 13:16  

@magio[837]: ale nevis, ze ti ostatni se take spletli v nazvu povidky – nebo je to z hodnoceni poznat (ci si je kontaktoval?) ;)

 [837] magio (editor v době uložení příspěvku) 06.03.2008 13:13  

@knedle[834]: To je asi taky na delší debatu. Nešlo by jeden z těch dvou názvů zvolit jako hlavní a ten druhý jako alternativní, podobně jako je tomu např. u knížky Prísaha – Príbehy o Vimke, kde jsou slovenské názvy povídek uvedené jako alternativní, ale hlavní název je česky? Nicméně nevím, jak toho docílit… Musíme to však nějak vyřešit, protože takových případů zde není málo.

ad prohozeni hodnoceni: No, to klidně udělat můžu, ale co těch dalších patnáct uživatelů? Asi těžko všichni pravidelně sledují tuhle diskuzi. Ale je to jen takový kosmetický detail, který jen trochu kazí seznam nejlépe hodnocených povídek, nechme to být.

 [836] knedle (editor) 06.03.2008 13:07  

@Duirin[833]: no – melo by se to spojit, pokud ty 2 hodnoceni jsou od jinych lidi, nez tech 5 hodnoceni

pokud je hodnoceni stejne osoby, tak to v rusene povidce bude zahozeno (vcetne komentare a top) – ale pro jistotu ti sem jeste napisu, ze to tak opravdu funguje – otestuju to na svem locale

 [835] knedle (editor) 06.03.2008 13:02  

@alonsanfan[831]: fantastika pro mne znamena neco, co se ted v realnem svete – pripadne pokud se jedna o dilo v minulosti, tak ve svete minulem; pripadne dilum o budoucnosti, ktere ovsem se nesnazi budoucnost nastinit – neni mozne / nenastane (dle obecne platneho povedomi)

priklady: dilo, kde ktery se bude odehravat v lese roku 2056 a bude se tam resit nevera, asi bych jej sem nedal

dilo, kde hitler vyhraje valku – ano

dilo, kde dokaze nekdo letat – ano

dilo, kde bude nejaka postava pouzivat magii – ano

dilo, kde se jsou letajici auta nejbeznejsi prostredek – ano

a tak bych mohl pokracovat na 3 stranky a stejne bych vse nepodchytil, kdo by chtel, nasel by mezeru (viz kubrt @kubrt[832]: )

to omezneni u horroru je kvuli tesnemu navazani na thrilery (myslim, ze jsem to uz psal) – proste knih, knih kde chodi nejakej magor s rybarskym hakem je more a ja zde potrebuju nejakou „zarazku“ – a ta zarazka je horror

 [834] knedle (editor) 06.03.2008 12:50  

@magio[830]: slouceni dvou povidek ruznych nazvu nejde – mohl bych to nejak dodelat, ale aktualne to asi budem muset nejak probrat – jedina cesta je jednu prejmenovat na nazev druhe…

ad prohozeni hodnoceni: a co kdybys sve hodnoceni z te „spatne“ smazal a do te „nove“ jej pridal? taktez i komentar jde smazat (zaskrkavatko pod formularem na komentar)

 [833] Duirin (editor v době uložení příspěvku) 05.03.2008 23:15  

Horory: V tomto zcela souhlasím s knedlem. Navíc on, jako stvořitel Legie na to má, myslím, právo :)

@magio[830]: Mám dojem, že povídky jde opravdu sloučit jen v případě, že mají stejný název. Než se někdo dá na slučování, tak bych se rád ujistil, že pokud sloučím 2 povídky, přesounou se tím i všechny statistiky (hodnocení, komentáře, top 10) těchto svou povídek pod jednu? Například Kam oči nedohlédnou od Varleye má 2 hodnocení a Mé oči se zavřely má 5 – bude mít spojená 7 (dlouho jsem tu nebyl, tak se chci ujistit)?

 [832] kubrt 05.03.2008 22:27  

@alonsanfan[831]: Myslím, že kdokoliv by zplodil jakoukoliv definici, vždycky se najde nějaká kniha, která do ní nebude pasovat a přesto by si zasloužila zde být. Právě proto tu je „rada starších“ = „privilegovaní“ a ti mají konečné slovo (po případné diskusi). Zřejmě je to nejrozumnější řešení…

 [831] alonsanfan 05.03.2008 20:52  

@knedle[824]: Milý knedle, já narozdíl od tebe mám horory rád a klidně bych se i přimlouval za jejich zařazení do databáze (ve větší míře než doposud). Pokud to však vedeš čistě jako scifi a fantasy a hlavní otázkou je zda se kniha zabývá FANTASTIKOU, paxe tedy ptám jak chápeš fantastiku, abychom předešli dalším debatám.

Nerad bych rozpoutával hon na čarodějnice a případné přezkoumávání jestli je nějaká již zařazená kniha dostatečně fantastická, aby byla zařazeníhodná do databáze legie.

 [830] magio (editor v době uložení příspěvku) 05.03.2008 19:34  

Dosud jsem nepřišel na to, jak sloučit dvě totožné povídky různého názvu aniž bych je musel obě pojmenovat stejně. Můžete tedy někdo tyto tři povídky nějak citlivě sloučit? Díky

John Herbert Varley: Kam oči nedohlédnou = Mé oči se za mnou zavřely George Raymond Richard Martin: Ve znamení kříže a draka = Cesta kříže a draka Pavel Renčín: Tanči mezi vločkami = Tančí mezi vločkami!

Už jsem to sem asi někdy psal, ale tak před rokem došlo k prohození hodnocení mezi povídkami Hranice možnosti od Jany Moravcové (http://www.legie.info/povidka/17390-jana-moravcova-hranice-moznosti) a Andrzeje Sapkowského (http://www.legie.info/povidka/17955-andrzej-sapkowski-hranice-moznosti). Hodnocení, které teď má přiřazena povídka J. Moravcové, patří k Sapkowského povídce. Nového uživatele či náhodného návštěvníka to určitě zmate. Já netuším, jak z toho vybruslit, tak to taky prosím někdo přehoďte.

Když občas zapátrám na slovenském internetu, nestačím se divit, kolik slovenských vydání knih nám zde chybí (viz. např. slovenské vydání knihy Jonathan Strange & pan Norrell), nemluvě o obálkách. Chtělo by to někoho, kdo se na tomto trhu orientuje, protože jinak se v těch vydáních za chvíli ztratíme.

 [828] yerry 05.03.2008 17:31  

@knedle[823]: Na podporu mojho stanoviska (vid Däniken) by sa dalo diskutovat o tom, do akej miery este je vrazdiaca bestia clovekom, takisto by sa dalo diskutovat aj o tom, do akej miery su Dänikenove diela literaturou faktu a do akej literarnymi dielami zanru sci-fi, tie hranice su niekedy velmi neurcite… ;)

 [826] knedle (editor) 05.03.2008 15:46  

@makakuk[825]: tak tak

 [825] makakuk (editor) 05.03.2008 15:30  

@knedle[823]: Bo se při hororech bojí :-))

 [824] knedle (editor) 05.03.2008 15:29  
jeste doplnim

dame-li sem prvni horrorovy thriller, tak uz se nezastavime – kazdy druhy bude chtit sve knihy zde mit a tato lavina by nesla zastavit

= pokud je tu kniha, ktera je nedostatecne „fantasy ci sci-fi“ (nezabyva se fantastikou), nadhodte to sem, at to muzem zkontrolovat

1267268269270271272273274275276277poslední (291)11620 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu