Čarodějův učeň

Kategorie: fantasy - horor

originální název: Krabat

vydání: Knižní klub (web) 1996; Argo (web) 2003

odkazy: 1x [recenze], 1x [film]

avatar2  | ***** 20.01.2007 11:54

Čtivě zpracovaná lužickosrbská legenda na pomezí fantasy, hororu a pohádky. Příběh o chlapci Krabatovi, který se dostal do učení s mistru černé magie, aby na konci svého studia měl možnost volby – jít cestou dobra nebo zla. Děj se perfektně zpracován, letí dopředu bez velkých průtahů, postavy jsou věrohodné. Doporučuju každému, kdo chce něco trochu jiného než standardní horor či fantasy.

magio  | ***** 05.04.2007 16:01

Perfektní hororová kniha, která jistě zaujme každého milovníka hrůzostrašné literatury.

Gaarq  | ***** 20.10.2008 15:08

zajímavé a pečlivé převyprávění starého indoevropského mýtu z jeho lužickosrbské varianty. autor kvůli tomu studoval detaily života mlýnské chasy i dobové představy o magii a černé škole a dokázal vše skloubit do čtivého příběhu, který si mohou přečíst děti i dospělí. využití ilustrací ze zemanovy adaptace přibližuje úchvatnou atmosféru filmového zpracování. nemohu než doporučit jako krásnou knihu i příběh.

firen  | ***** 07.08.2009 17:55

Opravdu pěkná knížečka, kterou mohu doporučit. Jak už bylo řečeno „Je to něco ve stylu hororové pohádky“. Zkrátka pěkný příběh, který když si přečtete, tak neprohloupíte

atakua  | **1/2 13.08.2010 01:35

Kniha mě dost zklamala, asi jsem byla navnaděna vysokým hodnocením a měla příliš vysoká očekávání. Myslím, že je to prostě průměrná, trochu strašidelná pohádka.

MartinJ  | ***** 09.12.2016 23:13

Velmi živě napsaná kniha, založená na staré lužické legendě. Při čtení má člověk pocit, jako by spolu s Krabatem a ostatními chasníky v mlýně byl. Moc pěkně je popsané i hospodaření mlýna a chasnický jidelníček, někdy se mi úplně sbíhaly sliny. Samotný příběh o souboji mistra a učedníka byl použit předtím i potom ještě spoustukrát, ale to mu nic neubírá na čtivosti a přitažlivosti. Docela sympatický byl konec, který se stal tak rychle („ein zwei“), že jsem si ho pořádně ani nevšiml. Ale i to byla proti natahovaným koncům zejména některých filmů příjemná změna.

Mimochodem, ke knize mě přivedla návštěva baletu Krabat v Národním divadle v Praze. Nikdy před tím jsem na baletu nebyl, ale musím říct, že se mi moc líbil.

Strýček Biolit  | ****1/2 07.02.2022 19:12

Hororová pohádka/pohádkový horor (a nebo snad „jen“ temný fantasy příběh?) – asi záleží na věku čtenáře – na motivy legendy z Lužice a prostředí Lužických Srbů. Kniha je napsána fantasticky, stránky jsem snad ani nevnímal. Atmosféra je správně hutná a pochmurná. Jsou zde také obsaženy všechny komponenty, které dělají dobrý příběh dobrým příběhem – láska (sakra, ta Kantorka, to je ale baba), přátelství, a souboj se svým mistrem (po vzoru Sithů na život a na smrt). Jedinou vadou na kráse byl pro mě konec, který by si zasloužil aspoň o pár vět navíc – proto ta půlhvězda dolů. Jinak ovšem skvělé čtivo, které si dovolím nazvat klasikou. Ad fyzično – v ruce jsem měl knihu z Arga, která se opírá o grafiku filmu a velká paráda. Silně doporučuji přečíst.