série: Země upírů

Kategorie: sci-fi - postkatastrofická

originální název: Way of the Wolf
originál vyšel: 09/2003

vydání: Triton (web) 2008

Vlask  | **** 27.12.2008 10:40

Pěkná postkatastrofická akce kombinující témata upíru, zombií a mimozemské invaze. Kupodivu to celé i dobře funguje. Jen dějové linie nejsou dobře dořešené. Autor začne jednou, aby ji brzo utnul a pokračuje tím co bylo předtím, aniž by kdy navázal na linii ze začátku knihy. Tak snad v dalších dílech.

ravenn  | ***** 02.01.2009 22:38

Pro mě naprosto skělá kniha a nemůžu se dočkat dalších dílů. Děj rychle plyne a kniha je dost čtivá. Všem milovníkům alternativní budoucnosti doporučuji.

Renča  | *** 24.08.2009 14:22

Tohle je opravdu spíš o invazi než o upírech, a ti tu navíc mají jen roli obávaného zla a nejsou moc dobře popsaní. Pro mne zklamání.

Madam Brbla  | ***1/2 09.10.2009 15:38

Tato kniha se obalem tváří jako horror, anotací odkazuje spíše na sci-fi a ve výsledku vlastně není ani jedním z těchto žánrů. Navzdory přítomnosti „upírů“, přesněji Karanů – bytostí z jiného vesmíru, si čtenář neužije mnoho strachu; nechybí sice krev a napětí, ale ani na chvíli mě nenapadlo bát se o hlavního hrdinu, hryzat si nehty v obavách o jeho osud. David Valentine je zkrátka příliš dokonalý, všechno mu vychází, což je do očí bijící již od počátku. Pravda, postavy kolem něj tolik štěstí nemají – zvláště v první polovině románu. „Vlk“ se sice odehrává v budoucnosti, kdy Karané okupují Zemi a lidstvo jim slouží jako zásobárna potravy a otroků, sci-fi prvků však nalezneme jen málo a bez výjimky souvisí s mimozemšťany, lidé žádnými moderními technologiemi nedisponují. Naopak, Knightem vyobrazený postkatastrofický svět se nejvíce podobá divokému západu – samí farmáři a zálesáci, sem tam automobil či zmínka o chátrajícím velkoměstě. David se stává členem odboje, v úvodní polovině knihy sledujeme v jednotlivých volně navazujících epizodách jeho výcvik, získávání zkušeností a postup v hierarchii rebelů. Stává se Vlkem, jakýmsi elitním zvědem s vylepšenými schopnostmi. Dozvíme se také něco více o Karanech, kudy a proč sem přišli, kdo je jejich nepřítelem a tedy spojencem lidstva… celá ta konstrukce mi nápadně připomínala seriál Stargate:-). Druhá polovina knihy má provázanější děj, už tolik nejde o sled povídek. Svižně odsýpající příběh se snaží o myšlenkovou hloubku, nicméně stále se jedná o prostou oddychovku – dobrodružný román, ve kterém nechybí akce, romantika a zřetelně vymezené dobro a zlo. Čekala jsem něco jiného, hlavně více sci-fi reálií, přesto nejsem nijak zklamaná: příjemné čtení, zaměřené svou nekomplikovaností spíše na mladé čtenáře, ale bavila jsem se dobře a ráda si přečtu i pokračování. 73% EDIT: Překladu bych vytkla skloňování některých názvů, hlavně Illinois („jet do Illinoisu“ mi znělo dost nepřirozeně). A dále na mě povstalecká organizace nepůsobila tak přísně vojensky, aby si její mladí členové a kamarádi museli vykat, byť je jeden z nich důstojník. Jinak Triton odvedl standardně dobrou redakční práci.

minduton  | **** 08.07.2012 20:48

Trochu rozpačitý začátek knihy, který může leckoho odradit, ale pak se to celkem solidně rozjede. Je jen trochu škoda, že sci-fi reálií je tam naprosté minimum. Spíše to připomíná věk pozdního divokého západu.

Lamia  | ***** 22.08.2012 23:31

Zajímavá postapokaliptická kniha. Na dějové linie jsem si chvíli musela zvykat, neboť autor na začátku přeskakuje z jedné na druhou. Ale dále v knize se už pěkně vyrovnávají. Děj postavený na mimozemské invazi a snaze lidí se co nejúčiněji bránit je přese všechny pochyby chytlavý a kupodivu i originální.