Kategorie: fantasy - horor - urban fantasy - upíři

vydání: Triton (web) 2008; Brokilon (web) 2011

odkazy: 1x [ukázka], 5x [recenze]

Vlask  | **** 27.12.2008 10:27

Stejné jako předchozí díly – akční rychlík se skvělou čtivostí. Jen Tina nám začíná trochu víc sklouzávat k temné straně…

shpina  | ** 28.02.2009 09:32

Nevim, nějak mám pocit, že se autorka rozhodla utopit skvělou čtivost v rádoby drsném image hlavní hrdinky a tuně nelogičností. Hrdinka nemá kompaktní psychologii a chová se ve spoutstě situací jen na efekt a v kontextu s jinými pasážemi naprosto protichůdně (např. mladému upírovi vyčiní že jí nevyká, o cca 40 stránek později tvrdí, že vykání je příznak zotročení, které nenávidí atd.). Detektivní prvek byl z děje zcela vytlačen a zápletka vyřešena stylem zásah zhůry. Zůstává tedy jen akční rovina, ve které je Neomillnerová průměrná a dokola se opakující kecy o sexu a moci, které se při třetím díle už začínají zajídat.

Majkl  | *** 13.05.2009 16:23

Tento diel je od predošlých iný najmä v dĺžke (o 40 strán dlhšie) a kvalite. Možno som čítal dve autorkine knihy príliš rýchlo po sebe, ale mám podobný pocit ako shpina (aj keď o * lepší). Bérove odsunutie do Poľska beriem ako logický ťah (no tiež ho mohli zašiť niekam u Timoteja a pod.), ale vďaka tomu sa dostávame k boju o moc medzi upírmi v Poľsku a tu som sa po prvý raz začal nudiť. Tiež mi asi neprospelo čítať Milesa Vorkosigana, kde sú postavy o dosť živšie. Skrátka, čakal som niečo viac.

KainIX  | *** 21.12.2009 11:28

Pozor, komentář může obsahovat spoiler! Kniha si udržuje skvělou čtivost předchozích dílů, byť humoru trochu ubylo. Tina sice hláškuje o 106, ale hlášky jsou JEN sarkastické a jedovaté, humorné jen zřídka. Kromě čtivosti se mi však kniha příliš nelíbila. Nelíbí se mi, jak Petra neumí skloubit detektivní příběh s hlavní dějovou liní, detektivka je brzy odsunuta na druhou kolej a vrátíme se k ní až těsně před koncem, aby byla vyřešena nezvykle – lidmi. Dále se mi nelíbí zásadní zvrat v Tinině chování, kdy v 2. díle svého otce málem zabila a tady se mu podvolí a v podstatě vzdoruje jen občas a pouze slovně. Toto mi vadilo na knize asi nejvíc. Dále se mi nelíbí, jak se autorka zbavila Béra, mé 2. nejoblíbenější postavy po Tině. Pokud se Petra rozhodne napsat další díl, budu se muset asi dost přemáhat, abych si ho přečetl. Tento díl byl pro mne opravdu zklamáním.

BorgDog  | *** 14.09.2012 04:41

Opravdu souhlasím s tím, že je tento díl opět o kus slabší než předchozí. Důvodů se sčítá více, ale pro mě hlavní bych nazval slovem „zkulhánkovatění.“ Past na medvěda je výrazně akčnější než předchozí díly, ale v mých očích to není přednost. Pod hromadami mrtvol v Dyrem rozdmýchané válce polských upírských frakcí se ztrácí právě to, co se mi na minulých dílech Tiny zamlouvalo, a čím byla odlišná od jiných „spotřebních upířin.“ To navíc zesiluje fakt, že „akční linie“ prakticky s ústředním příběhem nesouvisí a 90% bojujících postav čtenář vůbec nezná. Ano, upíři vesele pletichaří, píchají (se kůlem), vystrkují se na sluníčko a dělají všelicos jiného… jenže mě to čím dál víc nudilo. Zbylé výhrady třeba k posunu chování Tiny jsou spíše drobnosti vyplývající z výše uvedeného.

Naštěstí konec hodně zachraňuje. Nesouhlasím, že je detektivní zápletka vyřešena stylem „deus-ex.“ Je vyřešena logicky, jen bez elegance, bez zázračného zvratu, špinavě a hnusně – tedy přesně tak, jak podobné záležitosti ve skutečnosti končí. Napíše hořkou tečku za jedním možná problematickým, ale přesto přátelstvím, ze které studeně fouká noirová atmosféra a neblahá předzvěst věcí příštích. Jen díky tomuto zakončení dávám 60% a jsem rozhodnutý, přečíst si ještě alespoň jeden díl.