díl v sérii:
kniha patří do světa: Krvavé pohraničí

Kategorie: fantasy - povídková sbírka

vydání: Brokilon (web) 2008

odkazy: 5x [recenze], 1x [ukázka]

Sirius  | ***** 08.02.2009 09:16

Mé první setkání s Vladimírem Šlechtou a hned se z toho vyklube takový kulervoucí nářez. Vladimír Šlechta si mě získal hned první těžkotonážní povídkou, v níž se odehrává bitva o pevnost Rudendrog a s každou povídkou se tyto sympatie zvětšovaly a zvětšovaly. Válečnou lest pokládám za jednu nejlepších knížek, jaká v roce 2008 vyšla. Už teď se těším na další setkání s tímto autorem. Nejspíše půjdu hned dobývat Gordonovu zemi. :-) 10/10 si to zaslouží každopádně, protože v žánru dobrodružné fantasy to patří do kategorie těžká váha.

shpina  | ***** 14.02.2009 08:11

Šlechta se knihu od knihy zlepšuje. čtivost je vždy o stupínek výše, charaktery vždy o trošku lépe propracované (i když v tomto ohledu stále ještě nacházím rezervy) a zajímavé. Také se mi líbí, jak jednotlivé povídky tvoří vždy další a další dílky skládačky historie pohraničí. Podle mne jde o ten nejpropracovanější fantasy svět, co jsem kdy četl.

Vlask  | **** 28.03.2009 10:23

Série povídek o Rogeru Schniregovi. Komu se líbí tato série knih o Pohraničí, ten tohle nemůže minout. Je to takové doplnění toho, co se dělo s jednotlivými postavami. Kdo žádnou knihu ze série nečetl, tak by spíš měl začít něčím jiným – tady neznalým nemusí dávat smysl spousta zmínek o ostatních dobrodruzích. Odkazy na ně je kniha doslova prošpikovaná a nebudete vědět o kom se to vlastně mluví (byť okrajově).

Gaudericus  | **** 07.04.2009 18:05

Asi nejlepší kniha z celého Pohraničí. Povídky si udržují slušný standart (i když jedna mě dost zklamala a naopak jedna nadchla – takže se to kompenzuje), na rozdíl od ostatních knih z Pohraničí je docela přehledná a vlastně se tak vůbec dobře čte.

firen  | ***** 15.08.2009 15:57

Pěkná sbírka, která si mne podmanila. Panu Šlechtovi to zkrátka jde, už se těším na nějaké další dílo od něj.

Speedemon  | **** 27.04.2010 20:43

Ano, tak toto se povedlo. Kapitána Schniregu jsem měl rád už z předešlých knih a tady se od něj nehneme. Pan Šlechta má svůj svět pevně v rukou a přesně ví, kde se v jeho pohraničí co šustne. Je to vidět na každé straně, nekonečné odkazy na předchozí události přesně pasují ke všemu, co jsme se dozvěděli z jiných knih. Dočkáme se známých postav i ukončení zápletek z jiných knih. Osobně považuji za nejlepší povídku přímo první Válečnou lest (ještě z dob kdy žije Alarich Touraine). Nejslabší povídku nedokážu označit. Vím jen, že poslední Ex-orkista byl hodně zvláštní. Určitě ne špatný, ale nějak se mi k těm ostatním povídkám nehodil. Schnirega byl najednou hrozně nesympatický a hloupý.

tartan  | **** 17.05.2011 23:09

Parádna obálka, výborné poviedky (nezapasovala mi len jedna, tá posledná – Ex-orkista), sympatický hrdinovia – najmä ten hlavný, kapitán Roger Schnirega je chlapík na pohľadanie (trochu mi pripomenul kapitána Elánia z pratchettovskej Zeměplochy), zaujímavé prostredie Pohraničia a celkovo príjemná zálesácka fantasy, ktorá možno neponúka príliš epický záber, ale rozhodne vie zaujať. Už sa teším na ďalšiu Šlechtovu knihu, ktorú mám pripravenú na prečítanie…

knedle  | *** 15.09.2014 16:17

Pro mne zatím nejslabší kniha ze světa Pohraničí. A může za to hlavní hrdina. Teda asi. Roger Schnirega mi připadá jako suchar. On teda vlastně vojenskej suchar je, ale jako postava mě nebaví.

Až/pokud budu hodnotit povídky samostatně, určitě většina dostane víc procent než kniha jako celek. Důvod je docela prostý – Rogera (dosud) vlastně neznám a nejvíce mě bavily ty povídky, kde se objevili pro mne staří známí.

Nicméně pro komplexnost světa je to samozřejmě povinnost – a určitě vás potěší první dvě a poslední povídka.