Kategorie: sci-fi - fantasy - antologie

vydání: Triton (web), EF 2009

odkazy: 3x [recenze], 1x [ukázka]

shpina  | *** 14.02.2009 08:03

Pár lepších, pár horších, pár průměrných povídek. Celkově na mě sbírka působila malinko pod úroveň standardu samostatných JFK misí, ale ne moc. Prostě oddychovka.

Sirius  | *** 20.02.2009 14:18

Svůj svět si musíme zasloužit obsahuje celkově čtyři nadprůměrné povídky – Žiješ jen jednou, Příliš mnoho lilií, Kočičárnu a Ustoupit není kam, za námi je Moskva. Dále se tu pak nalézají dobře napsané texty – Komando, , Tichá noc, svatá noc, Navěky a Taková malá mise, která už však skoro hraniční s nudou. Do vod šedavého podprůměru pak patří nepovedená povídka Hawkův vzkaz od Ondřeje Neffa. Nemohu si pomoct, Neffovy knihy mám rád, ale čekal jsem, že si tou povídkou napraví reputaci po odpadovém Jeruzalémském masakru. Bohužel nestalo se tak. Já se jen doufám, že už jej Jirka s Mirkem k projektu nepřipustí. Jeho další díl bych už nemusel přežít. Celkově hodnotím tento díl třemi hvězdičkami a těším se na další povídkový sborník, který snad vyleze do dvou let.

Majkl  | ***1/2 20.03.2009 11:06

Antológia JFK ma veľmi milo prekvapila. Začnem od toho najhoršieho. Kniha obsahuje jednu naozaj hroznú poviedku (Neff). Príspevky Ríšu, Vrbenskej a Francovej sú príjemnými príbehmi, ktoré však len tak odplynuli (Navěky je o fúz lepšie), no aj tak sú omnoho kvalitnejšie než Hawkův vzkaz. Avšak zvyšok ma mimoriadne potešil. Poviedka JWP si ma získala tým, že mám rád takéto rozhovory medzi nepriateľmi :) a Žambochova Moskva zas veľmi dobrým opisom vojnového pekla. Vo finále tohoto komentára spomeniem tri veľké perly tejto zbierky – Žiješ jenom jednou a Kočičárna Jana Hlávku (autorov štýl, zápletka a postavy mi ukázali, že ak autor bude aj naďalej písať minimálne rovnako kvalitne, stane sa onedlho hviezdou českej fantastiky) a Komando Tomáša Bartoša, ktoré je zas atmosférické, tajomné, znepokojivé a napínavé. Nezabudnuteľné. Aspoň pre mňa, vy môžte mať iný názor, ale na čom sa zhodneme je fakt, že táto zbierka je skvelou investíciou. Dúfam, že do roka a do dňa sa budem rozplývať nad pokračovaním.

Novy  | **** 11.04.2009 10:03

V knize dominují povídky zejména od dvou nejoblíbenějších autorů JFK, Miroslava Žambocha a Jiřího Hlávky. Na většině serverech jsou právě tito dva autoři označováni za nejlepší a nejoblíbenější. Přesně to také vypovídá tato kniha. Dále je zde několik dalších ucházejících povídek od ostatních dobrých autorů, ale nadruhou stranu také několik silně podprůměrných v čele s povídku pana Neffa. Celkově kniha není špatná, ale oproti jednotlivým dílům nijak zvlášť nenadchne.

SiriusChico  | ****1/2 30.01.2010 12:41

Velmi příjemné překvapení, snad až na povídku od Karolíny Francové. A hlavně je to oficiální – mám slabost pro military sci-fi, povídku Komando jsem přečetl jedním dechem a autorovi můžu snad jenom zatleskat.

Schramm  | **** 11.05.2012 19:48

Sborník povídek ze světa (tedy spíše světů) agenta Johna Francise Kováře je klasickým počinem svého druhu. Mix autorů, stylů, i kvality. Přesto si troufám tvrdit jako jako celek kniha rozhodně nezklame a každý z fanoušků si zde najde to svoje. Pro ty, kteří s JFK ještě neměli tu čest, je to pak vhodný text do začátku, aby zjistili, jestli jim Kovář štymuje nebo ne. Osobně hodnotím nejvýše obě povídky Jana Hlávky, povídku Miroslava Žambocha a Františky Vrbenské. Zbytek se drží kolem solidního průměru, vysloveným zklamáním pro mě byla snad jen povídka Ondřeje Neffa a Tomáše Bartoše. V Bartošově případě ovšem musím říct, že hard hi-tec sci-fi neholduji a i v případě military sc-fi mám raději klasiku, která je víc akční. U Bartošova Komanda jsem se bohužel nudil, příběh mi přišel excelentně popsaný, včetně technických detailů, ovšem tak nějak sterilní. Adrenalin žádná sláva a za srdce taky nechytil. Nepochybuju ale, že u někoho, kdo tenhle styl rád, tomu bude jinak.