série: Mass Effect

Kategorie: sci-fi - podle videohry

originální název: Revelation
originál vyšel: 05/2007

vydání: Fantom Print (web) 2009; Fantom Print (web) 2012

honajz  | * 18.05.2011 14:15

Od začátku jsem se neskutečně nudil. Tak nezáživně podané téma jsem dlouho nečetl. Nemá to šmrnc, ani hlavní postava není zajímavá. Navíc se ten začátek věnuje na několika stranách tomu, jak padla světová náboženství je proto, že se na Marsu našly pozůstatky mimozemské civilizace. Což je ze sociologického hlediska blbost. Na další díly nějak nemám nervy.

Madam Brbla  | *** 25.08.2011 11:19

Hned v úvodu si kopnu do překladu názvu, protože „Zjevení“ zní sice hezky, ale vzhledem k tomu, že se v příběhu nikdo a nic nezjevuje, je to ze tří možností nabídnutých Google překladačem ta nejhorší:-P. „Objev“ je významem podstatně přesnější.

Na knihu samotnou nemá význam plýtvat mnoha slovy: průměrná military sci-fi, reáliemi připomínající Star Trek, s příměsí Brinovy série „Pozvedání“ a snad i s kapkou „Star Wars“. Děj se věnuje převážně postavě poručíka Andersona, což je prostě klaďas a o moc víc se o něm nedozvíme. Ještě hůř dopadla vědkyně Kahlee Sandersová – plytká jak louže na Hungaroringu. (SPOILER!!! Pro nepředvídavé;-)) Nejlépe byl zpracován mimozemský padouch Saren, jeho duševní pochody bylo možné sledovat a do jisté míry chápat.(KONEC SPOILERU)

Občas mě něco zarazilo: celkově mi příliš nesedělo nepravděpodobně rychlé zapojení lidstva do společenství velmi čerstvě objevených ras. Z detailů pak například popis reflektorů vozidla, co by mělo být nenápadné při pronásledování – to autora vážně nenapadlo, že emzáci na takové technologické výši by měli disponovat nějakou formou nočního vidění? V závěru se klasicky navršily chyby v matrixu (ve smyslu nepravděpodobných náhod ve prospěch kladných hrdinů).

Jako bonus pro hráče RPG „Mass Effect“ knížka celkem funguje (za to přihazuji 10%), ovšem jedincům hrou nezasaženým doporučuji sáhnout po jiném čtivu. Tohle je jaksi mdlé, bez šťávy, zkusím však pokračovat dalším dílem, když zrovna po večerech pařím ten „Mass Effect“… 56%

Hadati1  | *** 31.12.2012 10:53

Kniha, kterou má smysl číst jen pokud znáte svět PC hry Mass Effect. Dokresluje zde to, co řekne admirál Anderson Johnu Shepardovi o tom, jak se znají se spektrou Sarenem, s nímž měl být na akci, kde zemřelo mnoho nevinných lidí jen proto, aby Saren mohl z Andersona udělat obětního beránka. Také se zde dozvíte, jak se Saren dostal k Vládci.

Speedemon  | *** 04.02.2013 10:46

Kniha plnící účel prologu ke hře Mass effect. Nic světoborného to není, ale čte se to docela dobře. Bez znalosti hry opravdu nemá valný smysl tuto knihu číst. Anderson a Saren jakožto postavy vystupující ve hře příběh táhnout vpřed a jelikož kniha je dost útlá, tak naštěstí brzy skončí. Je poznat, že Drew Karpyshyn je spolutvůrce hry a má ji dost v malíku. První kapitola působí jako jedna z misí ze hry a pomáhá se do knihy ponořit. Po příběhové stránce ale už nemá moc co nabídnout a jelikož je Mass effect vykrádačka všech různých sci-fi sérií, tak se nedočkáme ani ničeho nového. Nicméně jako čtivo na cesty to funguje dobře.

GeRony  | **** 20.07.2016 11:25

Vsetky zmienene klady a zapory su uplne presne. Pre toho, kto pozna/hra hry Mass Effect, je tato kniha ako prolog hry. Ja som dokonca po precitani tejto knihy znova zacal hrat Mass Effect 1 a musim povedat, ze si jedno aj druhe uzivam ovela viac. Knihu som zhltol za par hodin, akcia je davkovana spravne a je aj dostatocne brutalna (rozhodne nie pre male deti), popis postupov vojenskych jednotiek vcelku uveritelny. Hlavna postava sympaticka.