Jan Kotouč

Pokračování diplomacie

série: Sektor Hirano

Kategorie: sci-fi - military

vydání: Klub Julese Vernea (web) 2009; Fantom Print (web) 2015; Fantom Print (web) 2022

GeRony  | **** 21.02.2012 09:07

Velmi prijemna vesmirna miltary sci-fi. Autor je, ako sam priznava, silne inspirovany Davidom Weberom a jeho sagou o Honor. Prva polovica knihy je zoznamovacia, autor poredstavuje postavy, realie sveta atd. Necitalo sa to tazko alebo zle, no to prave orechove zacne vtedy, ked sa spor o sustavu Argonaut vyostri. Postavy sa prerieduju, takze postupne ziskavate aj prehlad ;), fandit budete obom stranam, kedze ani jedna z nich nie je ocividne uplne zla. Tych poslednych 200 stran som precital takmer na jeden zatah a urcite mam chut precitat si dalsiu knihu z tohto vesmiru. Kvalitne citanie.

epco55  | *** 10.12.2012 08:51

Príbeh jedného konfliktu. To čo z počiatku vyzerá len ako diplomatický problém postupne prerastie do niečoho väčšieho. Príbeh je rozprávaný z oboch strán, a nie je v ňom žiaden výrazný záporák a ani hlavný hrdina. A práve tieto dve veci na jednej strane príbehu prospievajú, ale zároveň aj škodia. Prospieva to v tom že príbeh týmto spôsobom nazerania získava na reálnosti, konfliktu o Argonaut sa zúčastňujú obyčajný ľudia ( vojaci ), ktorý si len plnia svoju povinnosť s rozkazy. Emócie pochádzajú až neskôr, s prvými obeťami. Na strane druhej čitateľ skoro až do konca nevie komu držať palce na konci ostáva mierne sklamaný, lebo v tomto príbehu niet víťaza, všetci sú porazený

trudoš  | ***1/2 01.01.2016 03:47

Máte-li rádi Davida Webera, potom je Jan Kotouč ideální volbou, jak si ukrátit čas při čekání na další jeho knihu. Což je trochu i handicap, jelikož při čtení Pokračování diplomacie se neustále vkrádal pocit, že tohle už jsem „někde“ viděl. A „někde“ znamená u Webera.
Ovšem přistoupíte-li na autorovu hru, nebudete litovat. Dostanete příjemnou military SF, ve které se protistrany střetnou ve zdánlivě bezvýznamném konfliktu. Kladem je povedené gradování příběhu a kvalitně zvládnutý finální střet bitevních lodí. Za největší plus pak považuji absenci záporné strany, protože jak víme z historie, ti „špatní“ se vždy ukáží, až když je oznámen vítěz.
Své slabiny však román bezesporu má. Ty se projevují především u postav, které víc než hrdiny připomínají dobře placený komparz. To se paradoxně (v rámci předchozí chvály) týká i zápletky, která se až příliš okatě drží stanoveného scénáře.
Dokonalé to není, ale v rámci subžánrové nabídky to stále patří k tomu lepšímu, na co můžete na trhu narazit.

Sherudan  | *** 18.06.2023 21:17

Kladem je věrohodný popis nevyhnutelné eskalace původně banálního konfliktu a výborně popsané bojové pasáže, včetně strategie a taktiky velitelů obou stran. Zásadním nedostatkem jsou ploché postavy s prefabrikovanými osobními příběhy a vztahy a obecně přebytek klišé; postav je tu navíc příliš mnoho na to, abyste se s nimi sžili a dokázali se o ně bát, případně litovat jejich smrti. Celá kniha pak navíc postrádá nějaký zásadní dějový oblouk a tím pádem i zřetelnou pointu – protě tak nějak vyšumí do ztracena.