Kategorie: sci-fi - horor - fantasy

originální název: Heru
originál vyšel: 2003

vydání: Odeon 2009

odkazy: 3x [ukázka], 1x [info], 6x [recenze]

Gaarq  | ***** 01.08.2009 17:10

skvělá kniha. peklo v japonském podání se dosti liší od toho našeho v tom, jak vypadá, ale ne příliš v tom, k čemu je zařízeno. bezčasí a jistá prázdnota se dobře odráží ve slohu, samotný spletenec příběhů obyvatel pekla je dobrou sondou do lidské duše, potažmo do duše pro nás stále exotických japonců. autor lidem zrovna nelichotí, ale není to z námi tak zlé, a proto je tu právě peklo.

avatar2  | **** 16.03.2010 18:44

Kniha mně nenadchla tak jak jsem čekal. Úvod dobrý, autor se však nedržel jednoduchého konceptu který na začátku vytyčil (peklo je místo, kde jsou lidé konfrontováni s hříchy vlastní minulosti), ale začal text komplikovat snovými situacemi a hranicemi mezi realitou a záhrobím, což mne mátlo a trochu mne odradilo. Ale čte se to dobře.

BlackDawn  | **** 16.07.2011 12:00

Tak předně : Horor – ani omylem, Scifi – samozřejmě taky ne, Fantasy – už vůbec, tak co tedy? Je to přesně ten typ knížky ,která nejde zařadit ,ale jde označit všeobecně jako nadpřirozeno – fantastika. Knížka neobsahuje vlastně žádný příběh, jde jen o sled příběhu několika lidí, kteří se vzápětí sejdou v pekle. Samozřejmě, že kniha má za úkol hlavně kritiku dnešní společnosti, což ale Cucui zakomponovává do všech děl. Ale přesto … fakt dobře se to čte. Není to dlouhé, pouze 99 stran, má to spád a hlavně každý z nás se v někom určitě trošku pozná. Jediný pro mě trošku rušivý element jsou japonská jména, ale naštěstí jich tu zase není tak moc, takže ani to není tak hrozné. A hlavně, je to jedna z mála knížek od které jsem se nezvedl, dokud jsem jí nedočetl.Za pohled do jiné kultury a jiného úhlu pohledu na peklo určitě stojí.