Hořící přízraky

série: Krvavé pohraničí - Gordonova země
kniha patří do světa: Krvavé pohraničí

vydání: Brokilon (web) 2009; Brokilon (web) 2018

odkazy: 1x [ukázka], 5x [recenze]

Svarec  | ***** 21.08.2009 14:55

Sláva! Po dlouhém čekání konečně příchází závěrečný díl Gordonovi země. A čekání se rozhodně vyplatilo. Asi každý čekal, že to bude skvělá kniha, ale že až takhle skvělá, tak o tom se mi ani nezdálo. Kniha začíná docela rychle. V první části máme několik dějových linií, které se pozvolna lepí dohromady. Je tady jedna velká bitva, pár menších potyček, příběh příjemně odsýpá. Druhá část by se dala charakterizovat jako „ticho před bouří“. Všechny dějové linie se propojí a všichni se připravují. Na co? Na grandiózní, dvojité finále ve třetí části. Gordonova země je za mnou a já mám pocit, jako bych opouštěl důvěrně známé přátele, které jsem provázel na jejich dobrodružství.

Sirius  | **** 16.09.2009 21:35

Rád bych dal pět hvězdiček, ale nemohu. Každý román Vladimíra Šlechty je pro mě totiž jako vlak, do něhož s každým čtením znova nastupuji. A to je špatně! Já chci nastoupit na první stránce a vystoupit až na té poslední, jako to mám s jinými autory… Hořící přízraky jsou dobrá a propracovaná oddechová literatura. Čekal jsem, že si u toho nadělám blahem do kalhot, jako v případě Válečné lsti. Bohužel se tak nestalo. Tak snad příště… ps: povídky jdou mistrovi mnohem líp. To mi nikdo nevymluví…

irigi  | ***** 16.09.2009 22:22

Skvělé čtení. Vždy znovu musím obdivovat, jak Šlechta vždy ukáže jinou část světa a jak se pozvolna tyto části spojují v jeden krásně ucelený obraz. Nečekané napojení na postavy z Šíleného lesa, moc hezky vymyšlená struktura společnosti Paedwanků, pohled na půlorky zase z jiného úhlu.., ale hlavně se to skvěle čte! Jsem skutečně rád, že mám před sebou ještě celou Oggerdskou ságu, protože jestli je podobně kvalitní jako Pohraničí, mám se na co těšit :-)

Speedemon  | *** 05.04.2010 14:10

Já sice nesdílím takové nadšení ze závěru Gordonovy země, jako předchozí komentující, nicméně jsem stále spokojen. Zdá se mi, že pan Šlechta by dokázal čtivě napsat i technický manuál. Nějak jsem si během čtení vzpomněl, co se všechno dělo v prvním díle a nějak mi ucházelo proč jsem vlastně kdysi sledoval na 400 stranách osud třeba postav Vdovy nebo holčičky Justýny. Najednou je to vše v pozadí a já si říkám, proč jsem se s nimi kdysi snažil sžít. Ale komentuji tu třetí díl, tak se budu věnovat jemu. Válka s paedwanky se chýli ke konci a lidé z Pohraničí se spojují, aby vetřelce vyhnali. Je to krvavé, syrové, nezředěné jakoukoliv romantikou či pohádkovostí. Prostě masakr. To je fajn. Nicméně někdy už přitažené za vlasy. Tahle „tramspká“ fantasy je skvělá v popisování jakýchkoliv činností v divočině, ale jakou má kdo stolici vědět vážně nepotřebuji :) Minule jsem psal, jak se mi postavy vzdalují a jejich konec mi začíná být jedno. Bohužel to pokračovalo i zde. Jediný kdo mi byl stále sympatický byl Floyd. Tak jako tak jich spousta šla pod zem a ostatní budou mít třeba možnost v jiných knihách. Celkově to bylo hodně utahané a já se těším, až si po této trilogii dám od pana Šlechty zase nějakou tu povídku. Mimochodem: nevadilo někomu až přílišné popisy různých vodních ploch, řek, koryt, zátočin, bažin, mokřin apod.?

knedle  | ***** 15.09.2014 16:27

Vlastně nevím co bych napsal – celou trilogii doporučuji a pokud budu v budoucnu doporučovat českou fantasy – bude Krvavé pohraničí – Gordonova země asi tou první v řadě.

Ve finále parádní řež, kde se smrtka nezakecá – tak jak to mám rád. Dokonce to má i epilog „pohoda a klídek“ – kterej mě překvapil: fakt jsem jej v tomto světě nečekal. Že by pomrkávání na čtenáře? Nevím – ale když jsem jej čet, usmíval jsem se. Dobrá práce.