kniha » Zakalená
chce si přečíst 4 | má v knihovně 38 | antikvariát
hodnotilo: 29
71%
Koupit knihu:
FantasyShop.cz
Minotaur
Zakalená

Elizabeth Bear

Zakalená

série: Jenny Caseyová
díl v sérii: 1

Kategorie: sci-fi - romantika - cyberpunk

originální název: Hammered
originál vyšel: 01/2005

vydání: Laser-books (web) 2009

odkazy: 12x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 246 příspěvků celkem

 [46] Majkl 18.08.2011 21:20  

@noir[43]: @Hyperion[44]: Navnadili ste ma – Po sezoně je horúcim kandidátom na objednanie, k tomu asi rovno pridám aj Lovecraftovu zbierku a budem zbierať ďalšie dve edície od Laseru – hororu mám málo, na doháňanie Kinga je neskoro (skôr si posvietim na jeho syna).

 [45] KeB (editor) 17.08.2011 20:25  

@GeRony[39]: tak mi to když tak připomeň, bo su blbé :)

 [44] Hyperion (editor) 17.08.2011 17:36  

No, možná by ses divil, čeho všeho jsou lidé schopni. Osobně v tomhle směru pozbývám veškeré iluze, ačkoli jako propagace to není špatné. A k té trilogii – bohužel, dostali jsme se do stavu, kde jsou podobná slova knihám mnohdy velmi na škodu. Osobně bych dal přednost tomu, že Po sezoně je samostatný román, který se díky svému úspěchu dočkal dalších dvou volných pokračování. Vznikl jako samostatný román, lze ho číst jako samostatný román a měl by se tedy také prezentovat jako samostatný román. Žádný konec uprostřed věty a slova „pokračování příště“ rozhodně nečekejte.

 [43] noir 17.08.2011 17:18  

@Hyperion[40]: Jo, tím slovem „hardcore“ jsi to přesně vystihl, a já už už delší dobu přemýšlím, jak Po sezoně nějak úderně označit:)… Jinak, jestli je to fantastický horor, nebo ne… úplně jasné to zas není… Nevím, jestli v realitě, jak ji známe, by se něco takového mohlo stát… Až to někdo přečte, můžeme podiskutovat. Třeba Kingova Misery na Legii není, řekněme, že u ní jsou hrůzy reálné a ne-nadpřirozené (byť to je stylem podání horor), Off Season je na tom sice podobně, ale nad mírou deviace některých postav – a jejím vznikem – zůstává rozum stát a hraničí s nadpřirozenem…

 [42] Dilvermoon (editor) 17.08.2011 17:00  

Koukám, že „Po sezóně“ je první díl trilogie. A hlavně, když jsme tu nedávno řešili tagy, je u tohoto románu uveden tento: cannibalism :-)

 [41] Madam Brbla 17.08.2011 16:09  

@Hyperion[36]: Zas takový postrach Laser-books přece nejsem:-). Za poslední rok jsem od L-b přečetla 8 knih, jestli správně počítám, z toho mi dvě nesedly, jednou jsem byla hodně nadšená a se zbytkem spokojená. Kromě toho si spoustu knih L-b šetřím v očekávání skvělého zážitku;-).

 [40] Hyperion (editor) 17.08.2011 16:04  

Pravda, je to trochu hardcore, ale zase ne tak úplně prvoplánový. Rozhodně bych nečekal nějaké sofistikované navození plíživého děsu. Pokud jde o to, zda bude na legii, tak podle místních pravidel tuším, že nikoli.

 [39] GeRony (editor) 17.08.2011 15:03  

@KeB[38]: Tak na toto nezabudnem ani ja, neboj ;)

 [38] KeB (editor) 17.08.2011 15:00  

@Hyperion[34]: Takže to bude nechutný splatterový slash, kdy ze stránek poteče krev už po otevření knihy :D Aspoň tak na mě působí anotace. Chtělo by to funkci obdobnou s budíčkem (viz CSFD), abych na to nezapomněl.

 [37] GeRony (editor) 17.08.2011 14:46  

@Hyperion[36]: Btw, bude uvedena kniha aj tu na Legii? Kedze ide o horor bez nadprirodzenych prvkov… ale zase na druhu stranu, predsa len horor…

 [36] Hyperion (editor) 17.08.2011 14:03  

To Jana677: To zase dopadne :-) Ale aspoň bude nějaká diskuze, v poslední době to kolem knih Laseru docela žije, takže já s tím problém nemám. Ale pokud se to někomu nebude líbit, nadávejte Noirovi (Milan Žáček), to je jeho projekt. Sám si knihu vybral a nadšeně přeložil během dovolené :) Ovšem pokud se kniha bude líbit, pak je to samozřejmě zásluha celého Laseru :-D

 [35] Madam Brbla 17.08.2011 13:49  

@Hyperion[34]: Dobrých hororů vychází málo, sem s tím!:-)

 [34] Hyperion (editor) 17.08.2011 11:22  

Prozatím jen reklamní upozornění – http://www.casopisxb1.cz/aktuality/horor-po-sezone/. Ovšem pozor – NENÍ TO FANTASTIKA. Ale i po těch letech je to stále horor jako řemen, jen ne pro ctitele plíživého děsu.

 [33] GeRony (editor) 17.08.2011 09:38  

@Hyperion[32]: No, ten Ketchum ma zaujal uz na strankach Laseru, nejake blizsie info? ;)

 [32] Hyperion (editor) 17.08.2011 07:27  

To Romison: Bez debat, je pravda, že zrovna vkus nás dvou se téměř zcela míjí, řekl bych, že tak 80% produkce Laseru není zrovna pro tebe :-) A jak jsem řekl, beru to a je to tak naprosto v pořádku. Ovšem vím, co by se ti mělo líbit – Po sezoně od Jacka Ketchuma.

 [31] Romison 17.08.2011 04:48  

@Hyperion[21]: Ok promin beru zpet :) moc jsem to nezkoumal o cem kniha je, mel jsem pocit, ze toho tolik nenapsala holka a ze to bude ze stejnyho sveta jako povidka :) Ale povidka, co jsem od ni cetl me nenadchla a tady v tom pripade budu verit Jane a Borgdogovi, kde se muj vkus propleta vic nez s tvojim :)

 [30] Dilvermoon (editor) 16.08.2011 22:13  

@KeB[29]: No to víš, takový náklady jako třeba Duna 100 tisíc nebo Obchodníci s vesmírem 80 tisíc to už asi nebudou. :-)

 [29] KeB (editor) 16.08.2011 21:53  

@Dilvermoon[28]: A dá se na našem malém písečku vydělat na upíských romancích dost na to, aby zbylo i na experimenty? Kolik je vůbec pro knihu dobrý komerční výsledek (myšleno v počtu prodaných kusů)? Máte někdo představu?

 [28] Dilvermoon (editor) 16.08.2011 21:40  

@GeRony[27]: Ono to není tak zcela od věci v případě, když se vydavatel trochu napakuje na populární komerci (ať už jde o upírskou romantiku nebo něco jiného) a pak si může dovolit risknout vydání něčeho kvalitního, ale potenciálně ztrátového.

 [27] GeRony (editor) 16.08.2011 21:32  

@Hyperion[26]: A chce sa napisat, ze zialbohu…

 [26] Hyperion (editor) 16.08.2011 21:09  

U nás záleží hlavně na tom, zda se kniha trefí do vkusu dostatečného množství lidí, aby tu mohl autor přežít. Bearová to v USA zvládá dobře, ovšem zde je mnohem menší trh a tady to zvládnout nemusí. Podle mě by to byla velká škoda, ostatní jen mávnou rukou a proti tomu se nedá nic namítat. U Bearové je to zajímavější díky tomu, že její práce jsou dost různorodé, jedna trilogie zrovna není přesně vypovídající, i když toho napoví dost. Ale přece jen, je to románový debut rozdělený do tří svazků… V době, kdy tu sotva přežívají jiní autoři – namátkou Reynolds či Le Guinová – je to prostě přirozený stav a bude to jen horší. Jedno je ale jisté, romantické příběhy o upírech tu přežijí ještě dlouho :-)

 [25] Dilvermoon (editor) 16.08.2011 21:00  

Je pravda, že má povídky opravdu dost různorodé. Ty z Nového Amsterodamu jsou úplně jiné než třeba Shoggothové a Hranice odlivu je opět zcela jinde. Za sebe řeknu, že s nimi žádný zvláštní problém nemám.

 [24] idle (editor) 16.08.2011 20:40  

@Hyperion[23]: Tak ono je to normální, že se názory liší, a sem pořád ještě nechodí tolik lidí, aby to úplně pokrylo celé spektrum čtenářů. Tři komentáře, to není zrovna statisticky významné množství. Škoda.

 [23] Hyperion (editor) 16.08.2011 20:26  

Tak třeba – povídka „Gone to Flowers“ (2006) česky ještě bohužel nevyšla a je jediná, která se odehrává ve světě Jenny Caseyové. Pro mě je Bearová hodně zajímavou autorkou, která to umí v několika různých žánrech. Na druhou stranu chápu, že ne každému sedne a různé odsudky zde na Legii i jinde mě už nechávají poměrně chladným. Srovnejte třeba reakce na mého oblíbence Daniela Abrahama. Zde recenze naprosto mimo – Zrada v zimě – Sarden (http://www.sarden.cz/recenze-daniel-abraham-zrada-v-zime). Zde recenze promlouvající mi přímo z duše – Zrada v zimě – Knihožrout (http://www.knihozrout.cz/articles/2011/8/zrada-v-zime-recenze.html). Všechno je to o pohledu na věc, vkusu, vyspělosti čtenáře a recenzenta.

 [22] idle (editor) 16.08.2011 19:38  

@Hyperion[21]: O nevděčnosti radši pomlčet, ale pokud jde o fakta, myslím, že se nebudeme zlobit, pokud se podělíš o ta správná.

 [21] Hyperion (editor) 16.08.2011 19:31  

Koukám, že lidí, co neví o čem mluví je tu víc, ovšem já už jsem si zvykl, takže v klídku :-) Ještě bych tu mohl začít „vaškovat“ o nevděčnosti čtenářů a to by teprve bylo :-D

 [20] Romison 16.08.2011 19:01  

no jestli je to z toho stejnyho sveta, jako jsem cetl povidku v ikarii, tak vse zle pryc a panbuh me ochranuj :) bearova me nebere :)

 [19] Dilvermoon (editor) 16.08.2011 15:15  

@Jana677[18]: A naopak… :-))

 [18] Madam Brbla 16.08.2011 15:03  

@Dilvermoon[17]: Je mi líto, komentuju dle svého nejlepšího vědomí a svědomí.

Jsou série, proti kterým nebylo řečeno křivého slůvka a stejně se jejich kompletního vydání zřejmě nedočkáme:-(.

 [17] Dilvermoon (editor) 16.08.2011 14:42  

Moc nezlobte nebo to dopadne jako s Pliocénním exilem, kde první tři díly vyšly 95 – 00 – 07 a na poslední pořád ještě čekám. :-( Pokud ten řetězec bude logicky pokračovat, tak to vypadá na rok 16…

 [16] idle (editor) 16.08.2011 14:35  

@Jana677[15]: A to já zas jo.

 [15] Madam Brbla 16.08.2011 14:34  

@BorgDog[13]: Amen.

@idle[14]: Vždyť neohrnuješ nos (ani hlasitě:-)), akorát jsi zvídavá:-).

 [14] idle (editor) 16.08.2011 14:28  

@BorgDog[13]: Díky.

A já se radši klidím pryč, než mě Hyperion přijde zlynčovat za to, že tu tak hlasitě ohrnuju nos nad něčím, co jsem ani nečetla. :)

(Edit: Achjo, co jsem to zase stvořila… hlasité ohrnování nosu bych si snad raději ani nezkoušela představovat.)

 [13] BorgDog 16.08.2011 14:21  

@idle[9]: Problém u „Zakalené“ byl aspoň pro mě ve dvou věcech: Za prvé, Bearová ty kousky nijak zvlášť nespojuje. V té první knize se objasní minimum a navíc i to objasňování působí zkratkovitě, zbrkle. A za druhé, ty kousky jsou jednak moc krátké a jednak „chaotické.“ Nenašel jsem v tom žádný řád, skáče se občas bez souvislosti od jednoho ke druhému prakticky po pár stránkách, a nejhorší je to na začátku a na konci, kde se místo objasňování akorát přilévá další voda do polévky. Chápu problém, pokud je to jak říká Hyperion a kniha byla „rozdělena násilím.“ Kdyby se to četlo vcelku, možná by to působilo jinak, ale já tím byl zklamaný. Navíc bych neřekl, že se v té knize objevuje něco převratně originálního ať už v postavách nebo v příběhu. „Zajímavým“ to zkraje dělá právě ta rozkouskovanost, že člověk neví pořádně, co kdo s kým a proti komu má, jenže na rozdíl od Malazu to tady začne časem prostě otravovat.

 [12] idle (editor) 16.08.2011 14:20  

@Jana677[10]: Tak to se pak nedivím.

@Dilvermoon[11]: Abys s tímhle přístupem nebyl jediný, kdo si ten třetí díl koupí. :)

 [11] Dilvermoon (editor) 16.08.2011 14:16  

@Jana677[8]: Nevadí mi postupné skládání a roztříštěnost, naopak romantických linií se obvykle děsím :-)) Každopádně mám oba dva díly a číst budu až vyjde i třetí. Třeba do sebe celé puzzle pěkně zapadne.

 [10] Madam Brbla 16.08.2011 14:16  

@idle[9]: No jo, jenže tady když se ty podstatné střípky složily, nevyšlo ze mě „áách!“ nebo „ty krááávo!“, ale „hm“, „ušlo“…

 [9] idle (editor) 16.08.2011 14:09  

@Jana677[8]: Ta roztříštěnost mi vrtá hlavou, protože skládačky mám obecně vcelku ráda a třeba v Malazu si to po počátečním zmatení docela užívám – ale je fakt, že se tam skládají a propojují spíš jednotlivé linie než nějaké menší dílky, což může být rozdíl.

 [8] Madam Brbla 16.08.2011 14:03  

@Dilvermoon[6]: V diskuzi ke „Zjizvené“ Hyperion napsal, že by chtěli třetí díl vydat nejpozději do roka. Ale mně zas tak nevadí, že je to trilogie, co vychází s odstupem. Mně vážně nesedl styl a tempo vyprávění – moc roztříštěné. Bylo to jako skládat puzzle a nemít k tomu všechny dílky (a přitom by chyběly ty nejzajímavější). Možná se najdou v jiné krabici, dle mého názoru však spousta z nich měla být už v té první. S radostí bych se obešla bez romantické linie a radši si přečetla něco víc o Jennyině minulosti.

 [7] idle (editor) 16.08.2011 14:01  

@Jana677[5]: Tušila jsem to. :)

@Hyperion[4]: No, může být nadprůměrná, ale pokud dva ze tří komentujícíh, jejichž názor mě zajímá, jsou z knihy zklamaní, asi se do ní zrovna nepohrnu.

1poslední 246 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu