Zaklínačka Lota

série: Zaklínačka Lota

Kategorie: fantasy - povídková sbírka

vydání: Triton (web) 2009; Motto (Albatros Media) (web) 2014

odkazy: 1x [ukázka], 9x [recenze]

Renča  | **** 20.10.2009 16:22

Nejvíc mě zaujaly povídky Noční lovy a Otec rodiny. Noční lovy svým prostředím zaklínačské školy v době Lotina dětství, kdy Lota svým mistrům přerůstá přes hlavu. Otec rodiny je zábavná povídka o Torgem a jeho vyrovnávání se s otcovskou rolí.

Majkl  | ***1/2 21.11.2009 11:40

Príjemná poviedková zbierka mapujúca Lotin život od udalostí pred jej narodením, až po Psí zimu. Až na dve poviedky, kde vystupuje Torge alebo Volmar, je hlavnou postavou Lota. Ako som postupoval v ústrety koncu knihy, všímal som si ako je postupne tvrdšia a zatrpknutejšia. Alraune mi ukázala, že jej nerobí problém napísať príbeh s hlavným hrdinom chlapom. Pri čítaní som si všimol, že sa mi viac páčili dlhšie poviedky; tie kratšie mi niekedy pripadali až príliš skratkovité a rýchle. Ak to zhrniem, je to výborná oddychová zbierka, v ktorej sa mi najviac páčili prvé dva a posledné dva príbehy. Rozhodne odporúčam.

GeRony  | ***1/2 23.06.2010 13:57

Prve stretnutie s dielom Petry Neomillnerovej. A musim povedat, ze vydarene. Subor poviedok je sondou do spinavej a temnej casti ludskej (a nielen ludskej) duse. Zo zaciatku, kym som si nezvykol, mi to prislo az prilis pesimisticke, temne, spinave. Cynickost kvapka z kazdej stranky. Ale je to prijemne osviezenie v zaplave high fantasy. Po nadavku sa nejde daleko, sexu kopec ako medzi dnesnou mladezou (vraveli to o nas tie starsie generacie, ked sme boli mladezou my??? :) a akcie je tiez dost. Som zvedavy na Psiu zimu, len skoda, ze je vypredana…

Sirius  | ***** 16.08.2013 21:48

Nakažení, které jsem četl před pár lety, se mi vůbec nelíbili. Ale Zaklínačka Lota je úplně jiný kafe. A musím podotknout, že velice chutné kafe. Lota je sympaťačka, o jejích parťácích nemluvě. A její svět… ten se s někým nemazlí a není rozhodně vykreslen v růžových barvách. Asi nejvíc u mě bodovaly Noční lovy, ale ani ostatní povídky nejsou k zahození. Mimochodem – takhle vysoko tu knížku nehodnotím kvůli příběhům, ale kvůli tomu famóznímu stylu, u něhož marně přemýšlím, kde k němu autorka přišla. Jo a taky kvůli Lotě, protože takhle sympatickou holku už jsem v literárním světě dlouho nepoznal.

Klobouk123  | nehodnoceno 03.02.2014 11:01

Parodie na Sapkowského? říkám si během první povídky. Tak asi ne, tohle je vážná věc, říkám si během druhé, ale na začátku třetí jsem to vzdal… Asi nepatřím do cílové skupiny čtenářů této „literatury“ :)

Durgas  | ***1/2 02.01.2018 21:12

Veľmi oceňujem drsnosť Lotinho sveta a naturalistický štýl, ktorým ho autorka vie písať. Čo mi naopak vadí je jednak zbytočne dlhá časová osa poviedok a ľahkovážne až detinské správanie sa postáv, ktoré majú sto rokov a viac, tým pádom už toho majú zažitého až až a na ich správaní by sa to malo odzrkadľovať. Proti sexu nemám nič (práve naopak), ale už mi prišlo umelé a samoúčelné, že Lota skočila snáď na každého, koho stretla, po tretej poviedke mi to pravdupovediac už trošku liezlo na nervy.