Kategorie: fantasy - hrdinská fantasy - podle videohry

originální název: The Stolen Throne
originál vyšel: 03/2009

vydání: Fantom Print (web) 2009

odkazy: 3x [ukázka], 6x [recenze]

Svarec  | **** 12.11.2009 20:10

„Jen další klasická fantasy…“ – Ale po hodně dobrá. Je to sice zoufale neoriginální, v jedná části se Gaider „inspiroval“ Tolkienem trochu moc, ale jinak se jedná o příjemný čtivý příběh plný bojů, lásky, zrady, hořkosti atd. Jen je škoda, že Gaider vysloveně kašle na nějaké vykreslování světa a z (prý) parádní atmosféry hry do knihy proniká velmi málo. Je to škoda, stačilo ten svět jen víc popsat, trocha toho zeměpisu a dějepisu by mi nevadila. A taky mi opravdu hodně vadilo občas trochu nelogické chování postav. Například Loghain hned zezačátku nabídne Marikovi pomocnou ruku a pak ho najednou chce chladnokrevně zabít, jakoby se nechumelilo. Ale jak jsem již řekl, čtivá kniha, která má sice k dokonalosti daleko, ale příznivce klasické hrdinské fantasy a hráče DA určitě nezklame. Ostatní ale osloví jen těžko.

Miss Utahraptor  | *** 12.02.2010 14:20

Chvílemi jsem váhala, nemá-li jít o parodii? Ohromě ohrané téma, neoriginální podání, plačící postavy na každé druhé až čtvrté stránce, časté opakování slov… Zhruba tak od poloviny to už ale jde, i když mé modlitby za dějový zvrat a neočekávaný konec nebyly vyslyšeny… Četla jsem i mnohem horší věci.

Potan  | ***** 30.05.2011 00:09

Sama o sobě by ta knížka asi neobstála, ale jako prequel k Origins slouží skvěle. Čtenář „zažije“ ty věci o kterých se ve hře pouze mluví a pochopí některé souvislosti. Jedinou vadou na kráse Loghain. Nevím jestli je chyba u Gaidera či Bioware, ale mohli jeho podobu sjednotit do hry i knihy…

Hadati1  | **** 31.12.2012 11:13

Klasická heroická fantasy knížka, která potěší zejména hráče Dragon Age. Blíže se tak budou moci seznámit s králem Marikem, jehož syna pak ve hře zradí generál Loghain. Marik a Loghain jsou totiž hlavními postavami knihy. Na krátko se zde objeví i Flemeth. Něco málo se zde dozvíte o elfech, zplozencích a legii mrtvých. Kniha však hlavně dokresluje dobu, kdy Ferelden byl ovládán Orlesiánci, a znovudobytí Fereldenu králem Marikem.

Madam Brbla  | *** 19.05.2015 15:28

Hráči RPG „Dragon Age“ s touto knihou dostali možnost doplnit pár střípků informací, dozvědět se více o králi Marikovi (zde věčně pronásledovaném princi), lépe pochopit charakter teyrna Loghaina a jeho nenávist vůči Orlesiánům. V první polovině je děj relativně slabý a k jednotlivým postavám se obtížně hledá cesta, dojmy kolísaly někde v průměrných hodnotách, ale s druhou polovinou se „Ukradený trůn“ přece jen zvednul a ukázal o něco lepší řemeslo, příběhovou rozmanitost i více emocí. Pravda, pořád se nadměrně pláče dojetím a časté bojovné vysunování brady mi dalo s chechtáním zavzpomínat na Saturnina.
Protože se po večerech procházím Fereldenem a se svou partou dobrodruhů plním questy, nejsem schopná posoudit, jestli kniha může bavit čtenáře herním světem nepolíbené. Jejich zážitek asi bude chudší, jména jim nebudou nic říkat, nepřiřadí k nim tváře atd. Každopádně „Ukradený trůn“ nepobral žádnou originalitu a za sebe bych doporučila sáhnout po kvalitnějších fantasy titulech, najde se jich dost a lépe napsaných. Pokud si libujete v popisnosti, vrhněte se rovnou na Tolkiena, inspirace jeho dílem je nepřehlédnutelná. Ovšem existují i horší knihy, za propadák bych Gaiderův počin neoznačila a dost možná nakouknu i do dalších dílů série. 61%