Kategorie: sci-fi - cyberpunk

originální název: Daemon.
originál vyšel: 2006

vydání: Volvox Globator (web) 2009

odkazy: 1x [recenze], 1x [info]

MartinJ  | **** 07.12.2011 01:42

Kdo někdy hrál nějakou on-line hru na počítači, kdo něco nakupoval na internetu nebo kdo prostě jenom někdy brouzdal po internetu musí být z téhle knihy nadšený, jako jsem byl já. Když se to tak vezme, vlastně to ani není sci-fi ale dokonalé domyšlení dnešních tendencí do důsledku. Počítačová hra, která běží v reálném světě. Minimálně první půlka, kde se vše teprve rozjíždí, se mi zdála zcela realistická. Je pravda, že v druhé půlce už to bylo místy trochu přitažené za vlasy a závěr byl také trochu zvláštní, proto jsem jednu hvězdičku ubral, jinak ale velmi, velmi dobrá kniha. Není to jen zábava, trochu to člověka nutí k zamyšlení, kam ten svět spěje. A říká si, že pravděpodobnost zrození nějakého daemona se každým dnem zvyšuje…

PB  | ***** 11.02.2014 20:31

Bože, tohle bylo to nejlepší, co jsem kdy četl. A taky to nejstrašnější. Nechápu, jak mohla knížka takových kvalit tak zapadnout. Možná za to mohla obálka, která s příběhem téměř nesouvisí, ale stejně bych si ji v Levných Knihách za 50Kč nikdy nekoupil, kdyby tady neměla tak vysoké hodnocení. Nemám na výběr a musím(!) ji doporučit úplně každému, kdo tohle čte. Každému, kdo chce vědět, jak by mohla vypadat budoucnost, kterou si stavíme každý den… P.S. A když vidím pány Bakalu, Janouška a další havěť, tak se vždycky zamyslím, jestli neměl Suarez nakonec pravdu?

Lucc  | ****1/2 26.07.2018 19:56

Vynikající kniha, která má údernost cyberpunk technothrilleru, kterým je formálně, a hloubku sociologické až politologické sondy, kterou je obsahově. Nechci moc spoilovat, ale přece jen si dávejte pozor.

Hm, 2006 vydaná, čili psaná 2005 a dříve. Suarez předvedl dobrou předvídavost vývoje IT a dalších technologií, i když se vzhledem k jeho povolání není co divit. Přivedl na stránky literatury opravdu uvěřitelnou verzi umělé inteligence designované jako hra. Krutibrko, vždyť ona to hra je! A nejedná se v ní o nic méně než o nové uspořádání světa pomocí revoluce.
Daemonovi nemám co vytknout. Snad jen obtížnou uvěřitelnost některých prvků (přece jen přílišná složitost určitých procesů, které Daemon používá), celkem zbytečnou romantickou linku, přespříliš akční poslední čtvrtinu a podivně nedotažený až otevřený závěr, ale celkově jde o neskutečně nadupanou knihu, která trestuhodně skončila na pultech LK. Jde o autorovu prvotinu a po tomto prodejním propadáku se od něj dalších knih v češtině asi jen tak nedočkáme. A to vydal už další 4. Škoda. Čtěte a pochopíte. Pro yerryho povinnost!