kniha » Levá ruka Boží
v Top10 1 | chce si přečíst 5 | chce mít v knihovně 1 | má v knihovně 46
hodnotilo: 77
68%
Koupit knihu:
FantasyShop.cz
Levá ruka Boží Více vydání = více obálek.

Paul Hoffman

Levá ruka Boží

Kniha vyšla i pod názvem:
Ľavá ruka boha
(viz informace u vydání - záložka 'další informace')

série: Thomas Cale
díl v sérii: 1

Tato kniha je částí i jiných knih: Levá ruka boží [*]

Kategorie: fantasy - akční - dark

originální název: The Left Hand of God
originál vyšel: 2010

vydání: Knižní klub (web) 2010; Ikar (SK) (web) 2010

odkazy: 1x [info], 5x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [31] Polfin 06.07.2014 21:43  

začínám mít pocit, čím hežčí obálka tím horší obsah. Jinak je to takové jednoduché čtení.

 [30] knedle (editor) 13.02.2012 22:17  

Nevím zda bych označil napínavé, ale čtivé určitě.

Ale je tam neskutečné množství nasíracích věcí

  • sirotci (výrazně vzpomenutá věc/akt/postava, ovšem bez návaznosti jindy)
  • ta jména, ach ta jména
  • větné konstrukce (možná problém překladu), které nedávajíc moc smysl
  • šílené termíny – „konsternovaná aristokratka“ mi nedala jeden večer spát – opět možná jen překlad
  • blbě vykreslený mocenský boj / sledování cílů jednotlivých postav/skupin – tady jsem asi zmlsaný Písní a Malazem, kde tohle funguje absolutně
 [29] mischelinmisa 11.04.2011 11:15  

Tak si nejsem jistá jestli jsem četla stejnou knihu jako vy. Já jsem s ní spokojená. A i když nebudu hýkat čekáním na další pokračování, tak se na něj těším. Ta kniha je dobrá (neříkám, že jsem nečetla lepší)a Cale je zajímavá postava, i když poněkud mladší, než jsem čekala. Já dávám 4 z 5ti.

 [28] g33w1z 22.10.2010 01:11  

@Majkl[27]: pravda, pravda, musim sem zavitat castejsie.

 [27] Majkl 21.10.2010 10:58  

@g33w1z[24]: aspoň si si pripomenul, že existujú aj zlé knihy (vďaka legii začneš čítať len vynikajúce knihy) a do budúcna želám šťastnejšiu ruku ;)

 [26] Lucc 21.10.2010 07:46  

@g33w1z[24]: Nic si z toho nedělej. Kdybys věděl, jaké braky jsem si koupil (a některé i přečetl)… A ejhle, už se mi to nestává. Poučil jsem se.

 [25] Gaarq (editor) 21.10.2010 07:04  

@g33w1z[24]: trebárs na budúci raz budeš starostlivejšie čítať recenzie a anotácie, a takú somarinu, ako čítať podobné knihy, už neurobíš ;)

 [24] g33w1z 21.10.2010 00:07  

Neviem, či tá kniha bola ozaj tak zlá v originále, ale slovenský preklad bol jednoducho strašný… Príbeh plytký a konanie postáv absolútne nepochopitelné. Pre mňa brak. Kto mi vráti peniaze a stratený čas?

 [23] Duirin (editor v době uložení příspěvku) 27.02.2010 19:02  

@Joe Black[21]: Přiznám se, že moc nepochopím, proč někdo dává hodnocení 3/5, když ho kniha přestala bavit a nedočetl ji.

 [22] LordSnape 27.02.2010 09:17  

@Joe Black[21]: Mě to nakonec po recenzi v Pevnosti vůbec nelákalo. Na to, jak to znělo slibně před vydáním, už ani nemám chuť. Příběh mě nezaujal, takže nic.

 [21] Joe Black 26.02.2010 15:35  

Nakonec jsem knihu ani nedočetl a tudíž jsem se rozhodl pro hodnocení 3/5. Přestalo mě to bavit a bylo to moc zdlouhavé.

 [20] louza 28.01.2010 18:03  

Rád bych aby se z knihy vyklubal další pan Norrel, ale obávám se, že chci asi moc. Nemám nic proti mainstreamu, ale tohle vážně smrdí.

 [19] Romison 19.01.2010 13:48  

@FerryH[18]: hehe :)) fakt mame stejny hodnoceni u scifi? :) hruza :) to zmenim taky teda :))

 [18] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 19.01.2010 01:18  

@Romison[17]: vkus? co je to? … asi neco co budem mit mi dva spolecne… kdyz se tak casto shodujem v hodnoceni zvlaste u SF knizek … :O)) ale priznam se vubec me to nepoteselo… :O)) asi zfalsuju ty schodne hodnoceni a to co nejrychleji… :O))

 [17] Romison 18.01.2010 15:52  

@BorgDog[14]: ja bych rekl, ze jsem toho precetl hodne a prave proto jsem z Abercrombieho nadsen :) takze v tom to nebude, spis jde o vkus a Ferry zadnej nema, to uz vime :D

 [16] snop 18.01.2010 11:26  

je to cistokrevna fantasy.

 [15] HarpyCelene 18.01.2010 09:03  

Tuhle knihu jsem začala číst plna zvědavosti, co že to bude… Potom jsem se musela přemáhat ji dočíst… Prvních pár stran fajn, na konci člověk zjistí, že se vlastně nic nedozvěděl a patrně ani po druhém přečtení ani nedozví. Já tyhle rychlokvašky ráda nemám a jak tak kukám, tak ani mít ráda nebudu. Ale je to můj názor. Pokud se to někomu líbilo a s nadšeným hýkáním očekává druhý díl, doufám, že nebude hýkat u mě v knihkupectví :D

 [14] BorgDog 14.01.2010 11:33  

No, koukám, že jsem nechtěně spustil mírný flame a na moji hlavu se snáší ohnivý déšť, takže přidám trochu popela. :-)

1.) S komentáři na „Zakalenou“ jsem asi poněkud přestřelil. Vážně mě zklamala, myslím, že to je hezky namalovaná fasáda pod kterou vrže červotoč nudy a omílání x-krát napsaného, ale Hyperion má pravdu, hodil jsem do jednoho pytle věci, co tam prostě nepatří. To mě mrzí.

2.) Na hodnocení prvního dílu Abercrombieho také trvám. Dlouho jsem neviděl tak zajímavou a povedenou postavu, jako inkvizitor Glokta, přestože ta kniha má svoje chyby, které jsem také v komentáři zmínil. A ano, v dalších dílech se toho děje víc a jsou temnější, ale nevím, zda je to ku prospěchu věci. Neshoda s Ferrym ale může vyplývat spíš z toho, že co se fantasy týče, jsem docela elév. Čtu jí dost málo, kromě Abercrombieho prakticky jen pár povídek od Sapkowskeho a Howarda. Z delších ság jsem dočetl jen Rowlingovou, pár dílů Goodkinda se kterým jsem praštil, a teď čtu Eriksona, což je ale poněkud jiná kategorie. Takže je dost možné, že zkušenějším čtenářům jako Ferry fakt nepřijde První zákon nic moc „převratného“ a jsem v pozici „zrovna objevil Ameriku.“ A jak říká Majkl, jde o vkus…

3.) Jinak naprosto souhlasím s barbarem co se týče názoru na reklamu. Mě se tohle „sbevychvalování“ taky příčí, i když chápu jeho nutnost, dostrkali mě třeba ke zřízení osobních stránek a dvěma inteview… nutné zlo. Co si ale říkám je, že právě tahle „pění chvály na sebe“ pak člověku zakalí mozek a vede k excesům jako těm na Einstenově mozku… mimochodem, jistou osobou jsem byl taky vyzýván, abych hlasoval v anketách pro své vlastní věci, prý to dělá každý a jsem sám proti sobě. No, tak jsem… a ona střední cesta pro mě je, čím míň reklamy, tím líp. :-) A podle ukázky mi „Levá ruka Boží taky nesedla.“ :-(

 [13] Majkl 14.01.2010 07:11  

je to záležitosť vkusu čitateľa – niekomu sa páči to, inému ono. Preto sa BorgDogovi páčila Sama čepel, mne takisto a Ferrymu nie. Preto sa mne Zakalená páčila a BorgDogovi nie. Nie je za tým nič iné. A legie si nadšené výkriky „oviec“ môže dovoliť – sú tu komentáre, ktoré sú len výkrikmi pubertálnymi a zjavne to nikomu nevadí ;) @BorgDog[9]: Zakalená ti nesadla uznávam, ale nesúď LLL pred prečítaním ;) Je to skvelá dobrodružná fantasy :) Rozhodne skús.

 [12] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 13.01.2010 22:55  

@Hyperion[11]: ..asi souhlas… (vsimas si jak je to vzacne?? teda co se tyce tech ‚game‘ vydavatel vs. ctenar a my dva …:O))

Jeste bych dodal ze treba Borg se sam do toho licomerne zapojuje…!! :O) napriklad jeho komentar – nadsena ovace – na knihu > http://www.legie.info/kniha/9537-joe-abercrombie-sama-cepel/komentare#zalozky mne ‚oblbla‘ stejne jako nejaka nakladatelska megareklama … ja to precetl …a trpel…!! joj… teda prvnich 400str a vlastne i cela knizka je strasliva nuda – o nicem… urcite naznaky – snad neceho budouciho – tam preci jen asi jsou… takze autoru dam jeste ‚sanci‘ v druhem dilu… ale za takhle nadsenou reklamu na takto nudnou knihu by si Borg zaslouzil pruplesk… – coz timto delam!!

(a mas to mrcho jedna!! slibil sem ti to!) :O))

 [11] Hyperion (editor) 13.01.2010 14:00  

BorgDogu, že tě huba nebolí. Něco jiného je masivní reklama (plakáty v metru, různé upoutávky, youtube příspěvky atd.) a něco jiného rozdat spoustě lidí recenzní výtisky, aby si čtenář mohl udělat názor sám. To už je potom jenom tvoje věc, že se ti kniha nelíbila. Velkému vzorku recenzentů ano. Nevím, jak má nakladatelství udělat pro čtenáře výběr ještě transparentnější… Prosím neházej tedy do jednoho pytle knihy, které vzbudí velmi kladný kritický ohlas s těmi, které vzbudí ohlas díky reklamě. Nakladatelský přístup je ovšem v obou případech naprosto rozdílný!

 [10] barbar (editor) 13.01.2010 13:49  

@Jana677[7]: „Předpoklad stát se mezinárodním bestsellerem“ bude asi opravdu znamenat „napumpujeme děsný moře prachů do reklamy.“ je v tom i „udělej si fanovský web, čtenáři, a když budeš dost rychlý, třeba se staneš známou osobností nové trochu-sekty“. Fakt, že Eragon už slušně zapadl vzdor té šílené kampani, co kolem něj jednu dobu vířila. Některé knížky mi bohužel začínají připadat dívčí a chlapecké kapely. Alespoň, že doba odliší, co stojí za to číst (což třeba myslím první Potteři stále ano).

Smutné je, že při tomhle obecném trendu znamená žádná reklama něco jako „Aha, tak ty si asi velký ubožák, když ani sám na sebe nepěješ chválu.“ Dost s tím teď bojuju, že na jedné straně se mi tohle na knížky příčí, na druhé jim člověk začíná škodit, když se toho úplně vzdá. Asi to chce nějakou vkusnou zlatou střední cestu… :)

 [9] BorgDog 13.01.2010 11:01  

@Jana677[7]: Trefně napsáno. :-)) Osobně mě takhle vypekla „Zakalená“ a mám pocit, že třeba „Lži Locekho Lamory“ do téhle kategorie patří taky, i když jsem je nečetl.

 [8] LordSnape 13.01.2010 10:38  

@Jana677[7]: Máš pravdu, je to důkladně podpořeno mediální tlačenkou na koupěchtivé čtenáře, ale tak podle anotace a různých postřehů co jsem různě vygooglil to znělo dobře. Každopádně to zatím není must have titul, ale spíš záležitost k půjčení, až půjdu do knihovny. :)

 [7] Madam Brbla 13.01.2010 09:02  

@Majkl[6]: No nevím – hrdinou je 14-letý kluk, ovšem překladatel to přirovnává k „Chvalozpěvu na Leibowitze“, což není zrovna typická četba pro teenagery. Na britském amazonu jsou někteří hodnotící zmateni reáliemi (spíše fantasy). Pořád mi ta knížka smrdí: „Je první částí třídílné série, která má všechny předpoklady stát se mezinárodním bestsellerem.“ Jak se to pozná? En-ten-týky dva špalíky, ty napíšeš mezinárodní bestseler (jinak řečeno: zaplatíme ti megareklamu)…? A ty kecy o důmyslně koncipované trilogii; vždyť právě vyšel první díl, kdo viděl ty další dva, aby posoudil jejich kvalitu, jejich „důmyslnost“? Tfuj, mediální masáž! Doufám, že tam nechybí milostný románek s upíry;-).

 [5] KainIX 13.01.2010 08:24  

Napadaji mne 2 komentare, vlastne dotazy: 1) opravdu je to sci-fi? 2) Tipuji, ze cilova skupina je asi YA, ze?

 [4] Gaarq (editor) 13.01.2010 08:17  

na britském amazonu má dost mizerné čtenářské recenze. popravdě to na mě působí dojmem dalšího marketingového knižního „zázraku“.

 [3] Madam Brbla 13.01.2010 08:07  

Jsem vyloženě nedůvěřivá ke knihám, o kterých se mluví v superlativech, aniž by ještě vůbec (kdekoliv na světě) vyšly. Hype vydavatelů, uměle vytvářený bestseller, nic víc. V případě této knihy ovšem nebudu cílová skupina, tak mě to nemusí trápit:-).

 [2] GeRony (editor) 12.01.2010 22:08  

Tak zvedavy som aj ja, lebo obalka vyzera super :)

 [1] LordSnape 12.01.2010 20:10  

Na tuhle knihu jsem opravdu zvědavý. Uvidíme jaké budou první reakce a hodnocení od kolegů čtenářů.

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu