Kategorie: sci-fi - akční - military

originální název: Into the Looking Glass
originál vyšel: 05/2005

vydání: Brokilon (web) 2010

odkazy: 2x [ukázka], 3x [recenze]

Svarec  | ***** 17.04.2010 15:28

Teda to je ale blbost! Být fyzikem, tak bych tomu musel dát minimálně brak, nicméně naštěstí fyzik nejsem… Takto jsem si mohl vychutnat parádní akční jízdu, která vám nedovolí ani na chvíli vydechnout. Přečteno za dva dny. Vážně, takhle jsem se už dlouho nepobavil, některé věci jsou sice mírně postavené na hlavu, ale… :-)

Mrowka  | ****1/2 20.04.2010 12:56

Skvělé, čtivé, prostě báječné!

thorir  | ****1/2 08.05.2010 16:53

Masakr! Ringo se v military sf prostě vyžívá! Čtenáři se do rukou dostává další akční, atmosférická, militaristická řežba. Není v žádném případě určena demokratům (ve významu Demokratické strany US), humanistům, milovníkům koček, levičákům a jiným lidem co nenávidí Amíky, zastáncům plošného zákazu zbraní mezi běžnou populací, islamistům a ještě několika dalším spolkům. Pokud nepatříte k výše jmenovaným a jste zároveň fandové military sf, knihu si bezesporu užijete. A to dost. Ringo prostě armádu zná a na knize je to vidět. Boje jsou dokonalé, atmosféra velmi hustá. Hlavní hrdina je sice trochu excentrik ale jen málo, a je s ním dost velká zábava. A Miller, Miller je prostě SEAL. Kniha nemá žádná nudná místa, akce od začátku do konce. Styl psaní je shodný s Chorálem před Bitvou + stejný hlášky typu „uvidíme se ve Valhale“ apod. Komu vadí když američani vyhrávaj a jsou nejlepší na světě ať to raději ani nečte:D. Pro fandy military sf naprostá povinost a já se rozhodně těším na další díl. Ještě malá poznámka: Tady je jasně vidět jaká je škoda, že Wales odpískal vydávání dalších dílů Legacy of Aldenata.

GeRony  | **** 14.05.2010 09:48

Neuveritelne ctiva kniha, ktoru precitate takmer na jeden zasah. Akcia, sympaticke postavy, hnusni emzaci, military sci-fi ako vysite a kto ma rad tento zaner, ten si pochuti. Neviem sa dockat druheho dielu.

Majkl  | *** 14.05.2010 09:53

Keď po prehlásení „Uvidíme, co to udělá.“ buchne floridská univerzita a vytvorí sa portál do iného sveta, nie je to tak zlé. Horšie je, že zakrátko sa Zem dočká invázie mimozemšťanov a ďalšie portály sa začnú objavovať jedna radosť. Nie som nadšený ako predo mnou komentujúci. Zrejme je to čisto subjektívne, ale kniha ma nezaujala a nevtiahla tak, ako som podľa komentárov (a recenzií) čakal. Prvá polovica knihy bola veľmi dobrá, plná vtipu a dobrej (nie výbornej) akcie, druhá polovica ma už mierne sklamala, avšak záverečné testovanie malej čiernej krabičky pripomínajúcej monolit z 2001: Vesmírna odysea mi zdvihlo kútiky nahor. Stále to však nestačí, aby som hodnotil na 90% či nebodaj vyššie. Tiež mi mierne vadila občas prehnaná americkosť knihy. Najskôr je to tým, že s military scifi som začal českými autormi Bartošom a Fabianom. Fabianove knihy som si obľúbil a jeho „mariňácke“ pojatie žánru mi sadlo.

SiriusChico  | ***1/2 17.05.2010 02:12

Při čtení této knížky můžete mozek nechat v druhých kalhotách. Vše je tu čtenáři pěkně rozmixováno, přežvýkáno a v mnohých případech i natráveno aby si byl jistý kdo je tu ten zlý, kdo ten hodný a hlavně musí být ujištěn o tom, že hrdinové jsou morálně čistí. Postavy se nevyvíjejí a celá kniha působí podle přesně dávkovaného harmonogramu teď tu dáme trochu násilí, ted trošičku zamyšlení (ale proboha žádná filozofie), teď uplně malinko erotiky, ted hodně akce, zase násilí a jedem odzačátku. No jo ALE:

1. Je to neuvěřitelně, kure*sky čitelné. Člověk k tomu sedne s tím že si přečtě pár stránek a najednou je o hodinu později, uvědomíte si že máte hlad a musíte jít na záchod, ale je to hrozně napínavý, tak ještě pár stránek a najednou je zase o hodinu později.
  2. Ač se to nezdá tak tahle knížka obsahuje i malilinkatý přesah. A ten vidím v naprosté reálnosti chovaní lidstva v setkání s touto katastrofovou. Nikdo nemůže přesně odhadnout jak to bude vypadat až nás napadnou emzáci (:-D), ale nějaký takový průběh mi přijde celkem reálný.

Takže tři hvězdičky za naprosto strhující čitelnost a půl k tomu za malilinkatý přesah.

svist10  | ***** 10.08.2011 22:14

Za zrcadlem se okamžitě po přečtení staví na čestné místo vedle Kulhánkova Nočního klubu. Je to vtipné, napínavé, pacifismus a civilista jsou zde sprostá slova (jedinou výjimkou je útok Buranské gardy). Z hlášky „Přineste barretty“ mi po zádech běhá mráz. Hlavní hrdina je těžce cool. Takže není co řešit.

knedle  | *** 01.07.2014 10:40

Za největší prohřešek knihy považuji, když při čtení přeskakuju stránky. To okamžitě jde hvězda dolů. Nedejbože mít takových pasáží hodně. To první se mi v Za zrcadlem stalo, to druhé naštěstí ne.

Hlavní hrdina je docela sympaťák, jeho zabijak z SEAL týmů (snad se nepletu) drsňák, nepřátelé hutní, kočky proradné – tohle vše je OK. Dokonce i ta akce je výborná (hlavně zapojení domobrany). Ale ve druhé polovině se kniha připravuje na pauzu v sérii a tudíž i přípravu dalších možných dílů a tam to začíná drhnout. Vysvětlovačky jsou prostě moc dlouhé, diplomacie nudná…

Mít širší škálu, dám 7/10, ale takto to za **** prostě není. Zda půjdu do dalších dílů netuším, i když mě to docela láká.

mato_klerik  | *** 27.05.2016 16:17

Trochu sklamanie. Nie že by išlo o zle napísanú knihu, ale zvolený štýl mi dáko nesadol. Kniha chce zjavne zaujať aj nesci-fi čitateľa, a tak to autor rozbalil v štýle klasických katastrofických bestselerov. Priveľa postáv, primálo sympatií, jeden tuleň to nezachráni. Tak ako ma SIROTKUV OSUD zaujal svojím odklonom od military schémy skôr k tej trilerovej, pri prvom Zrkadle mi chýbalo práve viac toho military a lepšie vtiahnutie do deja…