Kategorie: fantasy - horor - romantika - upíři

originální název: Dark Lover
originál vyšel: 06/09/2005

vydání: Baronet (web) 2010

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

Renča  | **** 22.04.2010 10:13

Jelikož budu možná jediná, kdo se přizná, že to čte… Beth pracuje jako novinářka v jednom Caldwellském plátku. Ve svých pětadvaceti letech cítí, že její život je příliš jednotvárný, že tráví čas jen mezi kanceláří a maličkým bytem, ve kterém ji čeká jen kočka. Chtělo by to nějakou změnu, ale chlapi ji vůbec nezajímají (ani ženské) a šéf jí nechce přidělit nic zajímavého. A pak jí do života vtrhne jako přírodní živel Wrath, dvoumetrový zabiják a upírský král. Rozhodl se splnit poslední přání svého zavražděného bratra Daria, aby se postaral o jeho jedinou dceru. Beth samozřejmě nemá tušení, kdo byl její otec, natož aby věřila mýtům o upírech. Jejich první setkání dopadne katastrofálně, takže ho Wrath musí odstranit z její mysli. Zato to druhé… Řekněme, že chemie zafungovala.

Moderní fantasy příběh, kterému nechybí akce, vtip, napětí i romantika. Není to ale o „silných ženských hrdinkách“, jak bývá v poslední době u autorek zvykem, tady tu vůdčí roli mají muži – upíři. Ženy jsou „vyvolené“, je tu silný důraz na osudový pár, „označení“ ženy či majetnické chování, podobně jak tomu bývá u příběhů o dlacích. Každý díl je zaměřen na jednoho z bratrů a ti ostatní mají vedlejší úlohu. Byla jsem příjemně překvapena, jak se překladatelka zhostila svého těžkého úkolu, protože v originále si autorka nebere servítky a hojně používá slang a vyjmenovaná slova po F. Co dodat? Snad že druhý a třetí díl se mi líbil ještě víc, než první, takže se na další díly v češtině moc těším. A samozřejmě přeji všem holkám, kterým se líbí temná romantika, příjemné čtení.

MirabelkaP  | ** 13.10.2010 11:16

Nenechala jsem se odradit obálkou a na knihu se vrhla, ale bohužel to byla docela ztráta času, knihu bych doporučila rozhodně čtenářkám červené knihovny (taky s ní mám pár zkušeností a nestydím se za to :), protože se jedná o naprostou žánrovou klasiku…možná až na ty upíry :) POZOR SPOILERY! Takže k té klasice, životem zkoušená hlavní hrdinka (krásná, muži obletovaná, ale ještě nepotkala toho pravého) zažije noční dobrodružství s tajemným cizincem, který ji nesmírně přitahuje, ale současně jí leze na nervy a trošku se ho bojí…on na druhou stranu je starý mládenec pro ktreého je hlavním posláním jeho práce a povinnost, ale je to věrný přítel…nechce si nikoho moc připustit k tělu, ale co se nestane ženský kříženec jeho rasy a člověka (které mimochodem do té doby odsuzoval) ho chytne za srdce, slovo dá slovo a po pár nocích plných vášně si ji vezme… Jediným důvodem mého vysokého hodnocení je až nečekaně dobře promyšlený upíří svět, hierarchie upíří společnosti, bojové scény atd. Ale tak ona celkově někdy nějaká ta špetka romantiky nevadí :)

Vlask  | *** 25.12.2011 19:12

Přidám pohled z druhé strany barikády. Není to úplně nejhorší upírská akce, i přes poměrně slabý příběh. Hlavní hrdinka je totiž sympaťačka a sirotek (každý přece fandí sirotkům). Jakmile ovšem dojde na vztahy a chování postav, tak jde dobrý dojem šupem do nejhlubších pekel. Nejen, že je tu opravdu hodně podrobně popsaných postelových scén, ale je použit i klasický styl té nejhorší červené knihovny. Takže všichni muži jsou korby jako z posilovny, hrozní drsňáci a opravdu hodně zlí hoši (ti sou přece cool), ale ten nejhorší se bezhlavě zamiluje na první pohled a najednou je to ten nejhodnější manžílek pod sluncem. A jedna láska na první pohled samozřejmě autorce nestačí. Záporňáci jsou jako z telenovely – nestačí, že loví upíry, ale rovnou to jsou všichni psychopati a vrazi. Je to sice slušně napsané a dobře se to čte, ale jen dokud nenarazíte na „romantiku“ = porno pro dámy. PS: přestože jsou zabijáci pravděpodobně bílí a mají již několik set let za sebou, tak s oblibou poslouchají černošské rap songy (to snad autorka nemyslí vážně).