Dědička Stínů

série: Černé drahokamy

originální název: Heir to the Shadows
originál vyšel: 1999

vydání: Triton (web) 2010

Renča  | **** 22.04.2010 19:12

Pokračování rozběhnutého příběhu. První polovina pochmurnější, děj ožívá s příchodem Lucivara a celého sabatu pubertálních čarodějnic, z čehož vznikají vtipné situace. Pár rádoby akčních scén, do kterých se ale raději autorka neměla pouštět. Dialogy, emoce – tam je silná v kramflecích. Celkově slabší díl v trilogii, ale možná mi jen vadilo to čekání na Daemona.

T'Ana  | **** 29.05.2010 22:55

Slabší než první díl. Je to čtivé, ale se supersilnými postavami je dost těžké vymýšlet věrohodné protivníky a překážky a někdy to vypadá dost ohnutě. Taky je celkové vyznění sladší. Není to špatná kniha, ale doufám, že v závěru se autorka polepší.

Vlask  | ***1/2 12.06.2010 18:41

Četlo se lépe než první díl, protože už aspoň čtenář rámcově něco ví o rozložení světa, kouzel a protivníků. Ovšem samotný děj se změnil z temné fantasy v prvním díle na rozjásanou sladkou fantasy pro teenagerky. Je tu sice pár momentů kdy špaťnáci válí, ale většina knihy je o kamarádech, párty, nakupování, skřípání zuby adoptivního otce nad dcerou, vyučování apod (samozřejmě nechybí věrný pejs..ech vlk a pon.. ne proč poník, rovnou jednorožec). Dle náznaků bude třetí díl hutná červená knihovna.

BorgDog  | *1/2 26.10.2010 21:46

Vlask shrnul nedostatky druhého pokračování Černých drahokamů velice výstižně, vlastně můžu podepsat každé slovo. Temný, drsný svět z první části vyměkl do skoro tuctové růžové knihovny se všemi symptomy i negativními důsledky – přesně takhle jsem se před čtením obával, že bude vypadat již díl první. Dodal bych ještě, že se naplnily i mé obavy ohledně přehnané síly postav. Autorka příliš přepálila schopnosti hlavní hrdinky, ze které se stává super čarodějka takové moci, proti které prakticky nelze bojovat. Psychologie většiny postav z prvního dílu je ohnutá a obávám se, že v závěrečné části ji bude nutné ohnout ještě mnohem víc, aby měl příběh aspoň nějakou hlavu a patu. Nejspíš si ji přečtu ze zvědavosti, svět i postavy, které autorka vytvořila mě stále zajímá, ale obávám se, že hodnocení půjde dolů ještě víc. Škoda nevyužitelného potenciálu.