Kategorie: fantasy - urban fantasy - detektivní

originální název: Fool Moon
originál vyšel: 01/2001

vydání: Triton (web) 2010

odkazy: 1x [ukázka], 4x [recenze]

Renča  | *** 26.05.2010 11:42

Na začátku máme zdánlivě nesourodé kostky skládačky, které však do sebe začnou postupně zapadat. A jak se příběh blíží do závěrečného finále, pro čtenáře asi není překvapením, že největší bestie v příběhu jsou lidé. Pár knih o vlkodlacích mám za sebou, ale ještě jsem se nesetkala s tím, aby v jednom příběhu bylo několik typů vlkodlaků a přitom ti literárně nejběžnější (tedy pokousaní) tam chyběli. Typ loup-garou je známý díky bestii z Gévaudanu, ale u těch dvou „magických“ asi sází Butcher na originalitu. Pokud má čtenář rád detektivky s velkou porcí magie a vtipným hrdinou – smolařem, který hází suché hlášky, i když mu teče do bot, pak je tu Bláznivý úplněk právě pro něj.

Majkl  | ***1/2 19.11.2010 07:25

Druhý diel sa nijako razantne nelíši od prvého – akcia, detektívne pátranie, pár hlášok a množstvo príťažlivých žien, pre mňa mal ale pár slabín. Humoru je pomenej, nepamätám si tu podobne výbornú akciu ako tú v jednotke s výťahom a tiež mi nie veľmi vyhovovala téma. Mám pocit, že príbehy o vlkodlakoch alebo upíroch sú často na jedno kopyto – vojny medzi gangmi či bitky o udržanie pozície v svorke – tu to tak úplne nebolo (môžem pochváliť pekné vysvetľovanie faktov). Záverom, slušná detektívka ako z drsnej školy, na ktorej príbeh však zrejme po pár mesiacoch zabudnete (to sa mi stalo s jednotkou).

jethro.tull  | ****1/2 01.01.2011 12:52

Velice zdařile napsaná kniha plná napětí a akcí, jen mně tu chybí trochu víc humoru, ale to bych už chtěl asi moc. Poznámka pro vydavatele TRIFID: Ta kniha mě stála fůru peněz, takže byste mohli brát ohled i na mě a zaplatit korekturu. Bylo tam chyb jak máku!

Gilbert  | **** 23.01.2011 09:20

Kvalitativně na úrovni předchozího dílu, potěšila mne provázanost s dílem předchozím (některá Harryho radikální řešení nezůstávají bez odezvy jak ze strany úřadů, tak poručíka Murphyové – hned to přidalo na uvěřitelnosti). Téma vlkodlaků je tu pojato trochu jinak – dozvíme se, že jich existuje více typů, stejně jako je více možností jak se vlkodlakem stát. Co mi trochu vadilo, je poměrně stejný způsob výstavby děje jako v předchozím dílu – Harry dostane nabídku v rámci své soukromé praxi, pak je přivolán Murphyovou k vraždě, setká se Marconem, který se ho opět snaží uplatit a přesvědčit co se týče jeho účasti na případu, Harry se jde poradit s Bobem, ten mu dává přednášku, zatímco Harry vaří lektvar, Harry se stává podezřelým, dostává několik pořádný výprask, finální zúčtování, kdy si Harry sahá až na dno… Na druhou stranu, k detektivkám drsné školy, jimiž je série inspirována, to trochu patří a tady je přece jen několik ozvláštnění (Harry je bit cca od poloviny knihy v podstatě celou dobu až do konce:)) a některé vyloženě strhující(a drsné)pasáže jako je řádění vlkodlaka na policejní stanici. Doufám, že v příštím díle se konečně dozvíme více o Bílé radě a Neverneveru. A souhlasím s jethro.tullem, že korektury tu Triton trochu odflákl – chybek je tu dost (vč. jedné dvou záměn hovořící postavy). 80%

honajz  | *** 12.07.2011 22:24

Tak nějak jsem měl pořád pocit deja vu. Vlastně stejný mustr jako u prvního dílu, jen krvavější a míň vtipný. Pořád je to nadprůměr, ale přece jen… některé odstavce jako by byly jen zkopírovány…

tomts  | **** 12.05.2012 21:55

Druhý příběh, tentokrát s vlkodlačím vražděním, je kupodivu lepší než jednička. Velmi zajímavý popis toho, jaké jsou druhy „vlkodlaků“, nikterak nesnižuje kvality detektivního románu. Postava Dresdena je zde také propracovanější, stejně jako jeho vztah s přítelkyněmi – novinářkou a policistkou. Docela jsem zvědav, kam se postava čaroděje dál posune…

Sirius  | **** 30.05.2012 14:54

Sice to jede ve stejných kolejích jako jednička, ale to je mi úplně fuk. Skvěle jsem se bavil a to je hlavní. A Dresden mi byl opět sympatičtější.

Ekyelka  | ***1/2 28.03.2013 12:09

Oproti prvnímu dílu (Bouřková fronta) byl tenhle kousek realističtější primárně v chování některých postav. Příčiny a důsledky, odezva lidí i úřadů na Harryho chování, to všechno se spojilo v příjemně plynoucí čtení. Chvílemi jsem si říkala, kdy už sakra čarodějovi dojde síla (je to konec konců taky jen člověk) a padne na tlamu, aniž by se znovu zvedl – přesto se to dalo snést. Lehce nad průměrem, oddechové čtení skvělé do kožešin, když je venku hnusně.

Speedemon  | ***1/2 27.01.2023 08:35

V druhém díle mají hlavní slovo vlkodlakové. Autor si pro nás připravil hned 5 druhů, které postupně poznáme a vypátráme tajemného vraha. Oproti jedničce mi to přišlo malinko překombinované. 5 vlkodlačích skupin s nejasným motivem vás nechá tápat ve tmě. Na konci to však dává smysl a autor to má naštěstí promyšlené. Výtky co jsem měl minule zůstávají.