Nevermore Baltimore

Kategorie: sci-fi - akční - detektivní

vydání: Brokilon (web) 2010

odkazy: 1x [ukázka], 7x [recenze], 1x [info]

FerryH  | **** 02.06.2010 01:27

velmi velmi dobre poctenicko…
Autor si nastavil velice vysokou latku pro sve budouci romany … Hetesa nam zraje! A to tak, ze uz ted tu mame opravdu dobry rocnik znackoveho vina! Tehle pribeh je tak vydareny, ze jsem velice zvedav na to co nam Hetesa predvede priste!

Zanrove ma tento pribeh nejbliz k takzvanemu Urban Fantasy, jenze!! … Fantasy to neni zcela jiste… je to SF jak fik! takze Urban Sci-Fi? existuje ten ‚zanr‘ vubec? asi ano, jen si nejsem tak uplne jistej, ze jej takto nekdo uz pojmenoval… moment podivam se na chytry web > www.isfdb.org … hmm nic…
…chytrak google nam neco najde… ale nic moc ‚oficialniho‘ a vetsinou jen zmatene mixy klasicke SF a Fantasy knizek v jednom chumlu .. sem tam najdem zminku Urban Sci-Fi spolu s titulem Blade Runner, tak ano, tohle by mohlo sedet… no nechme skatulkovani a zkusme to teda nejak popsat:
Hetesa nam popisuje sileny, zdevastovany svet jednoho mesta, postizeneho zemetresenim a nasledne uzavreneho do ‚ropneho‘ firemniho gheta naftarske spolecnosti, ktera tam objevi ropu – Baltimore – na tomto jakoby postapokalyptickem kousku sveta si znudena smetanka otevre prostor pro poulicni Gamesu … vice prozrazovat neni zahodno… ale i tohle ukazuje, ze muze byt naslapnuto na dobrou akci …a take je… :O)

Sam za sebe mam s autorovo sugestivnim popisem realii Baltimore jednu zkusenost … poprve za hodne hoodne dlouho mne autor popisem zemetresenim zdevastovaneho Baltimoru, tak zmatl, ze jsem mu skoro uveril … a promptne jsem musel od knihy odskocit na net a overit si jestli v Baltimore nahodou v roce 2005 nedoslo k nejake katastrofe-zemetreseni a jestli teda Hetesa jen nejak nepokracuje v tom co se doopravdy stalo… no dostal me, proste dostal! byl sem si jistej, ze Baltimore stale stoji…ale preci jen …co kdyz …mozna me ignorantovi neco uslo? ze by? a fakt sem teda radeji zagoogloval… :))) previt mystifikator-autor…!! :O))

… mno, minusu tam take par je… ale neni to zas tak strasne… obavam se ze ta jedna dve hvezdicky, co jsem sundal je me dost subjetivni hodnoceni… zdalo se mi totiz, ze autor neni moc zkuseny ‚googlista‘ a uzivatel pocitace a internetu … bylo tam nekolik zapletek s hledanim nejakych informaci na netu a ja si rikal: sakra tohle je preci tak snadne najit a vypatrat… jenom pocitacova ‚lama‘ to snad nevi… no dejme tomu, jsem asi moc prisny … bude to mozna uchylka z povolani… mozna ze bezny uzivatel pocitace a bezny ctenar si techto pasazi vubec nevsimne… kazdopadne ja jsem musel byt subjektivni a tu jednu dve hvezdicky z deseti za mirnou nedokonalost v detektivni zapletce romanu odecist… nejsme tu preci od toho abychom hodnotili nezaujate… je to ‚ctenarske hodnoceni‘ a tak sem ta subjektivita asi patri…

Tak jako tak, roman se mi moc moc libil… a vrele doporucim kazdemu!

Jdete do toho!

Sirius  | **** 02.06.2010 07:23

Hodně dobrá knížka a to i přes fakt, že se tu Heteša zpronevěřil svému oblíbenému cyberpunku. Je tu opět všechno, co máme na knížkách tohoto autora tak rádi: detektivní zápletka, nezdolný hrdina, akce a hlavně kupa dobrých hlášek. Pokud máte Hetešovy knihy rádi, rozhodně po tom sáhněte. Určitě nebudete zklamání. ps: ta obálka Marka Okóna je prostě perfektní.

Svarec  | **** 15.06.2010 18:16

Pěkné, moc pěkné. Opět typický Hetešův mustr: Chlápek, který absolutně neví vo co go, je najednou vržen do soukolí něčeho, v čem jde o hodně velké prachy a co je všechno, jen ne legální. Místo trouby Bennyho z Démonů tady ale máme Jerryho z Paříže, který to se zbraněma umí víc, než je na první pohled zřejmé, místo AMRUBBISH je tu AMOIL s Navigátorem a Zorrem a místo Baltimore tady máme… zdevastované Baltimore po obřím zemětřesení. Prostě zas akční nářez plný hlášek a dialogů (i když zrovna tady mě docela zklamal poměrně nízký počet těch opravdu peprných, které byly v Démonech na každé druhé stránce). Klasický Heteša, který vlastně nějak nevybočuje z akčního průměru, ale je tak skvělý, promakaný a bombastický, že nemůžete jinak, než ohodnotit vysoce nadprůměrně. Jen mi trochu přišlo, že to tak trochu pomalu graduje a až do konce se jede ve stejných vyjetých kolejích, narozdíl od Démonů, kde byly zvraty každou chvíli. I tak ale hodnotím čtyřmi hvězdami, i proto, že Jerry mi byl o něco sympatičtější než Benny.

Majkl  | **** 17.06.2010 12:39

Musím súhlasiť s anotáciou, je to typický Heteša. So všetkými kladmi aj zápormi. Petr Heteša je pre mňa majstrom… konverzačného románu. Jeho knihy sa čítajú báječne vďaka britkým dialógom (najmä s opačným pohlavím; musím súhlasiť s DreamChaserom, v Démonoch boli dialógy o trochu lepšie), ktorým ľahko podľahnete. K povinnej výbave hrdinu patrí mobil (tu sú až tri, pričom jeden je krásne žltá Motorola) a mnoho hlášiek, ktorými celý príbeh odľahčuje. Na rozdiel od predošlých Démonov (ale napísaných o dva roky neskôr) je Baltimore uzavretým mestom, ktoré zničilo zemetrasenie. Teraz ho obývajú len tvrdohlaví pôvodní obyvatelia a vyvreliny. Polozrútené Baltimore je v tejto knihe úplne iným mestom, ktoré získalo temný nádych. Je síce pravda, že jeho opisy ma nedostali tak ako u iných kníh (spomeniem si na Camorru z Lží Lockeho Lamory alebo Hlubokú bránu v Zjizvenej noci), ale návštevy akvária či dokov mali ozaj silnú atmosféru. Mimochodom, Jerry je asi riadne nadržaný, keďže takmer všetky ženské postavy sú veľké kočky :) (ale musím podotknúť, že taká Laura je vážne na zožranie :)) Nevermore Baltimore sa od Démonov líši aj inou skladbou príbehu. V Démonoch bol protivník od začiatku známy, hrdina šiel za svojim cieľom a koniec bol uzavretý. Tu sa to však podobá koncu Šest diamantů. Jerry pokračuje v hre, preskúmavá Baltimore a lúšti hádanky zadávané Navigátorom. To mi vôbec nevadí, kniha sa mi čítala skvele a na konci som očakával odhalenie, resp. netradičné vysporiadanie sa s Amoilom či organizátormi Nevermore Baltimore. Ako sa vraví, nikdy nič neočakávaj. SPOILER: Posledná časť nesie odhalenie, avšak som mierne sklamaný. Záver síce prináša mnoho informácií, ale ako aj u Šiestich diamantov som si povedal, aké by to bolo, ak by to bolo inak. Oveľa viac by ma potešilo, ak by si to Jerry poskladal z čriepkov (ktoré by zbieral od začiatku knihy) sám. KONIEC SPOILERU Dá sa povedať, že je to silný mínus, ktorý však Heteša vyvážil atmosférou Baltimoru a vyváženou dávkou akcie – nie tak málo ako v Démonoch, nie tak veľa ako v Šiestich diamantoch. Stále však platí, že je to mierne akčné, pohodové a pútavé čítanie. Nakoniec preto strhávam 5% hlavne pre formu – v mojom výtlačku mi chýbalo 25 strán a počas celej knihy som natrafil na nemálo (no nie veľa) preklepov, ktoré tam nemuseli byť. 75%

GeRony  | **** 13.07.2010 10:37

Na zaklade odporucani na Legii som sa rozhodol skusit Hetesu a kedze je toto moje stretnutie s nim prve – nielenze nie som sklamany, ale naopak – jeho roman Nevermore Baltimore sa mi velmi pacil. Tohto macka som zlupol rychlejsie ako niektore spolovice hrube knihy. Suhlasim s ostatnymi komentarmi – dialogy su skvele, atmosfera nocneho a zniceneho Baltimore husta a kocky su sexy :) Ale ako som sa blizil ku koncu knihy, strany povazlivo ubudali a Jerry este o skutocnosti nevedel nic a * SPOILER * niekto mu to musel cele vykecat, aby sa to nejako vysvetlilo * SPOILER *, tak ma to trosku zamrzelo. Ale nijako to neznizilo kvalitu knihy. Aha a este jedna vec – mozno som ocakaval aj nejake to ‚zavrsenie‘ tokania medzi Jerrym a Hedgesovou :) Ale aj tak slusnych a velmi prijemne zabavnych 80%

SiriusChico  | ****1/2 13.07.2010 17:47

Autor už zjevně pochopil, že čtenář je v podstatě velmi konzervatvní a chce pořád to stejné jinak a pokud možno i lépe. A tak tu máme zase celkem průhledný příběh, který by se mohl (nebýt závěrečné pointy) klidně zařadit do fantasy a hromadu dialogů. Na druhou stranu proč ne? Dialogy jsou obvykle skvělé, božsky vypadající ženy jsou zde zmíněny pouze dvakrát a (oproti předchozím Hetešům) zde příběh letí rychlosti střely. Takže jestli už znáte Hetešu je tohle prakticky to samé a přitom trochu jiné:

1. U dialogů jsem se už tolik nezasmál (možná ale za to můžou státnice, bůh ví :-) )
  2. Příběh je svižnější a čtivější.
  3. Má to takovou tu malinkou těžce uchopitelnou věc nazývanou jako atmosféra.

Je to zatím to nejlepší co jsem od Heteši četl.

The_Star_Rover  | ***1/2 19.07.2010 01:25

Tak rovnou na začátek řeknu, že Démoni se mi líbili více… Důvod? Lepší gradace děje, o dost více skvělých hlášek než v této knize, pro mně sympatičtější hrdina(Benny)… Na tuto knihu jsem se moc těšil, ale mohu říci, že mně zcela neuspokojila. Hned jak kniha vyšla jsem ji běžel koupit, ale její přečtení mi trvalo celý měsíc(Démony jsem přečetl za 3 dny). Vadilo mi, že se opět vše domlouvá přes mobily… zelený se vyměnil za žlutý… závěr byl takový nemastný neslaný… Doufám, že další kniha bude něco ZCELA nového, tohle nebylo špatné..stále jsem se skvěle bavil, ale Heteša umí líp…

avatar2  | **** 11.07.2011 17:53

Já jsem se při čtení dobře bavil. Ano, není to nikterak hluboké ani objevné, ale je to slušné poloakční thrillerové čtivo. Jak už bylo zmíněno jinde, Hetešova síla je v dialozích, tam umí být vtipný a trefný. Naopak mu přiliš nejde budování atmosféry a napětí, knize to však na čtivosti neubírá. Z konce jsem měl trochu pocit poodevřených dvířek pro pokračování.

tomts  | **** 12.05.2012 21:51

Jerry přijede z Francie do Washingtonu, aby zjistil, proč byla zastřelena jeho mladší sestra. Zapletení do hry pro dobrodruhy v pobořeném Baltimoru zcela změní jeho život.

Poměrně napínavý akční příběh se čte snadno, Heteša je zkušený autor a nemá problém vykreslit důkladně své postavy a zasadit je do děje.

marty63  | ** 15.04.2020 14:56

Dalo se to číst. O hlavním hrdinovi nevím, co si mám myslet – říká o sobě, že je civilní zaměstnanec vojenské akademie v Paříži a učí zbraňové systémy, ale dále se chová jako elitní voják. Postavy na mě působí nevěrohodně. Co považuju za velké „faux pas“ je falšování biografických dat skutečné osoby kvůli tomu, aby mohl vystavět zápletku. Konkrétně se jedná o nositele Nobelovy ceny za fyziku Vala Fitche, o kterém se v knize píše, že se narodil v Baltimore, ačkoliv ve skutečnosti pochází z Nebrasky (podkapitola 96,řešení úkoluu „K porušuje CP“)- když se provalí ke konci identita Navigátora tak mě naoadlo, že bych chtěl vidět jak tenhle úkol vymýšlel. Fajn oddechovka,takový lepšíPerry Rhodan, ale vracet se k tomu fakt nebudu.