Kategorie: fantasy - hrdinská fantasy - podle videohry

originální název: The Calling
originál vyšel: 10/2009

vydání: Fantom Print (web) 2010

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

Svarec  | **** 24.08.2010 11:22

Moc příjemná akční fantasy. David Gaider má prostě talent a tuhle knihu je prostě radost číst. Akce je v ní dost, ale autor vás s ní nezahlcuje na každé stránce, postavy jsou do jedné sympatické, atd. mohl bych pokračovat do večera. Akční fantasy v té nejlepší možné formě. Nejlepší je, že kdybych to nevěděl, tak ani nepoznám, že se jedná o knihu z herního světa, což zase určitě potěší běžné čtenáře.

Honzeecheck  | **** 30.09.2010 13:37

Opravdu výborná fantasy, mnohem lepší než první díl… Dostal jsem chuť rozehrát Dragon Age celej znovu. Za zloděje se specializací dualweapon, protože Duncan je fakt drsňák :-)

Hadati1  | ** 02.05.2013 13:10

Pokud jste fanouškem hry Dragon Age, tak přidejte ještě jednu hvězdičku (já sice jsem fanoušek, ale přidat jsem ji nedokázal). Příběh není nijak zvlášť zajímavý. Klasická fantasy „putujeme z bodu A do bodu B“. Zajímavá je zejména díky tomu, že kromě krále Marika, kterého hráči znají jen okrajově, je jedním z hrdinů i mladý šedý strážce Duncan – pouliční zlodějíček. První polovina knihy je doslova bída v zábavě. Spíše mi to přišlo jako sepsaný deník hráče RPG hry na hrdiny (DnD, DD). V druhé půlce se příběh o něco zlepší, ale stále knihu nemohu považovat za zvlášť kvalitní. Když se postavy dostanou za Závoj, tak to začne být zajímavější. Ironií však je, že jednání hrdinů a reakce Závoje na pokusy dostat odtud hrdiny, kteří si neuvědomují, že nejsou ve skutečném světě, je sice zábavné číst, ale většinou jen kroutíte hlavou, jak moc Závoj vyšel hrdinům při osvobození vstříc. Jakoby si autor nevěděl rady, co má s příběhem dělat. Pro mě velké zklamání, které jsem přečetl jen se zapřením.