kniha » Legendy: Draci
chce si přečíst 8 | chce mít v knihovně 1 | má v knihovně 41
hodnotilo: 27
80%
Koupit knihu:
FantasyShop.cz
Minotaur
Legendy: Draci
Sestavil/i:

Michael Bronec
Jakub D. Kočí

Legendy: Draci

Kategorie: fantasy - antologie - draci

vydání: Straky na vrbě (web) 2010

odkazy: 8x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 256 příspěvků celkem

 [56] barbar (editor) 16.01.2012 20:25  

Prosím přidat do „vydání“ : „autor ilustrací: Jakub D. Kočí“

 [55] idle (editor) 17.07.2011 22:02  

@Ranad[54]: Tak to spíš vypadá, že budeš mít ten javascript někde zakázaný, mrkni se do nastavení.

 [54] Ranad 16.07.2011 08:48  

Dilvermoon: knihovna taky nic, prostě jsem odkázána na diskusi, což koneckonců laikovi mé úrovně stačí. Ale ještě jednou díky za pomoc.

 [53] Dilvermoon (editor) 15.07.2011 18:33  

@Ranad[52]: Jasně, tu mám taky a není problém. Sice jako OS mám W7 a ne ten tvůj Linux, ale to by nemělo mít vliv. A ostatní ti funguje? Třeba ‚do knihovny‘?

 [52] Ranad 15.07.2011 18:27  

idle: tak prohlížeč mám Mozillu, prý běžná věc.

 [51] idle (editor) 13.07.2011 20:46  

@Ranad[50]: Linux si s Legií rozumí, ne že ne. :) Ale řekni co máš za prohlížeč, to určitě neuškodí.

 [50] Ranad 13.07.2011 20:43  

Tak furt nic, asi v tom bude Linux, mrška. Ale moc díky za rady.

 [49] Dilvermoon (editor) 12.07.2011 21:54  

@Ranad[47]: Asi to bude blbina, ale zkus kliknout na KOMENTÁŘ KE KNIZE a pak sjeď dolů. To okno se ti otevře dole. Pokud bys měla třeba malej noťas, tak se ti to na celou obrazovku všechno vejít nemusí…

 [48] idle (editor) 12.07.2011 21:21  

@Ranad[47]: V tom případě se bude jednat o nedorozumění mezi Legií a tvým prohlížečem, tuším nějaký nesoulad v nahlížení věd javascriptových. Tím ovšem moje identifikace problému končí; škoda. Škoda každého zajímavého postřehu, o který nás to připraví. Aspoň že tu máme ty diskuse.

 [47] Ranad 12.07.2011 21:15  

Odkaz by byl, jenže na poťuk nereaguje. Ale neva, jen zcela výjimečně mám nutkání něco veřejně komentovat. :)

 [46] idle (editor) 11.07.2011 20:18  

@Ranad[45]: To je zvláštní, jak tak koukám, limit máš určitě splněný i s rezervou (vždyť máš celkový počet hodnocení vyšší než já). Chceš říct, že nemáš na stránce knihy odkaz pro přidání komentáře?

 [45] Ranad 11.07.2011 20:13  

Idle: Protože mi to nejde. A pokud je laťka množství přečteného vyšší, než na Legii momentálně mám, tak mi to ani dlouho nepůjde.

 [44] idle (editor) 10.07.2011 10:38  

@Ranad[43]: Když se ti to nezdá do diskuse, proč to nepřipojíš jako komentář? :)

 [43] Ranad 10.07.2011 08:48  

Bohužel se to sem moc nehodí, ale stejně připojím k technickým příspěvkům aspoň krátký komentář – pro mě vynikající almanach, pestrý s ohromným rozsahem.

 [42] tomts (editor v době uložení příspěvku) 02.10.2010 23:01  

@barbar[41]: To je to, že kniha rozhodně na těch 800 stran nevypadá, máš určitě tenčí papír a tehdy všechno byly šité vazby s přebalem, velký font písma atd. Když třeba kouknu za sebe do knihovny na různé lexikony, tak třeba Slovník pseudonymů (rv 1973) má 1540 stran a tloušťku knihy 65 mm a Lexikon české literatury 4/II (rv 2008) má tloušťku „jen“ 57 mm a přitom je tam vtěsnáno 2106 stran! Je opravdu znát, že technika pokročila:)

 [41] barbar (editor) 02.10.2010 21:58  

@FerryH[39]: Ono u toho Železnýho to určitě bylo i tím, že prostě takhle tlustá kniha by byla na tehdejší trh neúměrně drahá; lidi by jí nejspíš kupovali, ale dost by u toho nadávali. Myslím, že co do hřbetu nejsou Draci o moc tlustší než ta tehdejší antologie a kdoví, jestli vůbec…

 [40] barbar (editor) 02.10.2010 21:56  

@Hyperion[38]: U mě je milion a půl znaků zatím jednoznačně nejdelší kniha. A když si pomyslím, že jsem ty povídky četl cca 4 x, divím se, že mi z mozku ušima nevylezla řezanka… :)

Jinak ale – má to ilustrace. Tedy cca 25 stran na ně. A má to titulní stránky povídek, kde je pouze autor, nadpis a malé logo. To je dohromady skoro 60 stránek, kde nejsou texty knihy. Na druhé straně jsem tentokrát nedával za ilustrace (na opačnou stránku stejného listu) volný papír a stejně tak jsem dihlédl, aby žádná povídka nekončila vpravo a pak nebyla před titulním listem levá stránka volná.

Asi by bylo hezké, kdyby nakladatelé uváděli počet znaků, ale jak by se shodli na systému, to fakt nevím… :)

 [39] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 02.10.2010 15:54  

@tomts[35]: … ano, ty draci asi budou mit jako tlustoch-antologie co do poctu stran (a i poctu znaku) prvenstvi … koukal jsem na Navrat na planetu Zemi a ta ma pocet znaku 1 150 000 zhruba… pokud Word moc nekeca v pocitani – je to pocet znaku bez mezer… s mezerama to je pak skoro 1 350 000 …

Vzpominam si, ale jak Ivo sveho casu narikal, ze knizka mela byt dvakrat tak tlusta!! a proste tehdejsi technika vazby a tisku nedokazala do toho edicniho formatu to kvantum povidek vytisknout a hlavne svazat! …takze nebyt tehdejsiho technickeho limitu, tak by asi Navrat na planetu Zemi byl stale rekordman pred Drakama … ono totiz, to co se neveslo do Navratu, tak Ivo vydal jako druhou, navazanou antologii – Stalo se zitra a ta ma dalsich cca 820 000 znaku bez mezer …

takze ti draci maj stesti na novejsi technicke moznosti tiskaren :))

to jen tak pro info … o tyhle prvenstvi a rekordy zas tak moc nejde, jak uz rikal uz Michal Bronec … jsou to jen takove zajimavustky kolem knizek… :O)) dulezitej je vzdy ten obsah… :O))

 [38] Hyperion (editor) 02.10.2010 14:32  

Vážně jen cca 1 500 000 znaků? To ty TDK1 mají cca 1 250 000 znaků (560 stran), Locus má cca 1 100 000 znaků (488 stran). To ty Objevitelé budou asi mohutnější.

 [37] barbar (editor) 02.10.2010 12:50  

Určitě mi o žádný rekord nešlo, když jsem to dělal; zkrátka o dobré povídky. :) Ale ve čtvrtek to někdo plácnul U Kruhu a mě to zaujalo. Pro upoutání pozornosti na knihu se hodí i takovéhle věci. Počty stran jsou samozřejmě liga amatérská, počítámí profi by bylo na znaky – těch má sborník cca 1 500 000. Ale starší knížky by se zas těžko převáděly do tohohle. Hehe, usporná sazba – a já měl dojem, že už se sazebně docela rozmachuju. :) Ve čtvrtek jsem se o tom bavil s Tomášem Jirkovským. Asi je to věc vkusu, mně se líbí spíš širší proklady písma, než když je relativně velký font natěsnán řádkově k sobě. Ale smaozřejmě – jsem sazeč amatér, i když už to dělám přes deset let.

Akademie nechť se postará sama o sebe, i když se nestydím případné kladné výsledky využívat pro reklamu… :)

 [36] Hyperion (editor) 02.10.2010 12:34  

Pokud jde o antologie, tak zase takový přehled nemám, respektive jsem si docela jistý, že žádná antologie moderní zahraniční fantastiky tolik stran nemá (napadají mě Objevitelé nebo Vzdálené obzory, ty to dotáhly na cca 750–770 stran). U antologií starší fantastiky (19. století atp.) si zase tak jistý nejsem (nemám přehled). Ono ale nezáleží ani tak na počtu stran, ale na sazbě (ani formát není rozhodující). Draci mají poměrně úspornou sazbu, i když zase dosti velkou rozteč řádků. Těžko hodnotit, i kdyby na tom nějak záleželo.

Myslím, že příští rok bude kategorie antologií v Akademii ASFFH dost nabitá, Draci si to rozdají s poměrně slušnou konkurencí, jen z těch českých antologií to budou Hvězdy české SF a Vládcové vesmíru. Zahraniční antologie budou mít šanci jen, když se tahle trojice pobije mezi sebou.

 [35] tomts (editor v době uložení příspěvku) 02.10.2010 11:25  

@barbar[31]: Řekl bych to jinak, je to nejrozsáhlejší antologie povídek českých autorů žánru SFF. Což je určitě, Železného antologie měly přece jen zhruba o 200–300 stránek méně. Je to dáno i tím, že na českou fantasy (a potažmo i SF) se zaměřuješ jako jeden z mála vydavatelů po revoluci vůbec a dřív se tak rozsáhlé knihy nedělali. Těch 800 stran je docela dost – pravděpodobně i všechny výbory se zahraničními jmény jsou o menším rozsahu, ale 100% to nevím, to by věděl Martin Šust. Celkově nejrozsáhlejší ta kniha samozřejmě není, jiné žánry jsou s rozsahem zase úplně jinde, ale na druhou stranu určitě jsi tu knihu nedělal kvůli nějakému rekordu:))

 [34] Sirius 02.10.2010 09:54  

@barbar[33]: no dva svazky TDK mají 528 stran, další pak 560 stran (takhle je to uvedeno na Daemonovi)a podle databáze Národní knihovny má Návrat na planetu Zemi 605 stran.

 [33] barbar (editor) 02.10.2010 09:27  

@Sirius[32]: Co se týče rozsahu; u sborníků obecně to nejspíš trhnou TDKčka od Martina Šusta – nemám je doma, tam by věděl přesný rozsah Hyperion. Z čistě českých jsem si vzpomněl na dávný Železného sborník Návrat na planetu Zemi. Ani ten nemám.

Ostatně, člověk to nesmí s „hubris“ přehánět, aby nepopuzoval mocnosti… :)

 [32] Sirius 02.10.2010 09:15  

@barbar[31]: nemáš zač a já ti rovněž děkuji, že jsi něco to vůbec vydal, recenzi napíšu v brzké době :-) A co se nejtlustšího českého sborníku týče – co si já pamatuju a vím, tak zatím nic takového nevyšlo. Teda nevím, co řeknou pamětníci, co pamatují doby, kdy jsem byl ještě co se fantasy týče na houbách

 [31] barbar (editor) 02.10.2010 09:08  

Sirius: Děkuju za spoustu chvály! Doufám, že to jiní čtenáři budou cítit taky tak… :) Někdy teď nahodil, že je to nejtlustší český sborník vůbec. Můžete to někdo potvrdit nebo vyvrátit?

 [30] GeRony (editor) 29.09.2010 21:41  

@Majkl[28]: Do Drakov sa oplati uz len kvoli obalke rozhodne ist :) Cerpadlo 6 a Valka stareho muze, kedze kupujem knihy hlavne v Brlohu a tam ich nemaju, budem musiet zatial ozeliet i ja. Ale Hladove hry si kupim na sto pro, Marinakov+ uz mam, premyslam nad Brasyl a Rekou bohu… ach jo… tam vela knih a tak malo casu…

 [29] Svarec 29.09.2010 20:03  

@Majkl[28]: No, nechtěl bych řešit, které z těch knih si koupím a které vynechám :)

 [28] Majkl 29.09.2010 18:50  

Chystám sa kúpiť ďalší diel JFK (zrejme zotrvačnosť), Brasyl, Temných iluminátov, Mariňákov+ a Hladové hry. Bohužiaľ, (možno zatiaľ) musím oželieť Čerpadlo 6, Rohy, Daemonicu, Křivé ostří a oboch Černokňažníkov v slovenčine. A ako tak čítam komentáre na poviedky z Drakov, ktorých som tiež chcel pôvodne vynechať, zdá sa, že ich predsa len kúpim :) Straky, len tak ďalej.

 [27] Neja 22.09.2010 08:06  

Tak s kritizováním obálky jsem se rozhodla počkat na originál a po pumpnutí rodinného rozpočtu musím hlásit, že to vůbec nevypadá jako kýč a je to krásné. (Nicméně v přešvihnutých barvách na netu to pro část populace jako kýč rozhodně vypadat mohlo.) Ty barvy jsou ve skutečnosti hodně jiné a o dost tmavší.)Líbí se mi barevnost, líbí se mi čistota a sladění, i ten pohádkově stylizovaný drak sedí k názvům Legendy – i když já mám ráda draky trochu méně dětské a na plakátě ho nechci, je moc pěkný a podle mě má takhle vkusně vypadat obálka kvalitní knížky, aby zaujala publikum. Mno, kdyby byla barevnost jako na internetové reprodukci, dalo by se to vylepšit přepsáním Legendy na Pohádky a nikdo by si ničeho nevšiml :)Ale to by musely Straky pumpnout tvorbu Božky nebo Karla Jaromíra. Teď jdu na to podstatné, co je uvnitř!

 [26] Sirius 21.09.2010 23:51  

tak první povídka přečtená a začíná to věru skvěle :-)

 [25] barbar (editor) 21.09.2010 23:30  

@knedle[24]: Tak to jsem zvědav! Sám jsem trávil s těmi povídkami tolik času, že mi naprosto chybí odstup…

 [24] knedle (editor) 21.09.2010 23:10  

je doma a je pekna, jak doctu aktualni rozectenou, dam si ji – a budu komentovat vsechny povidky

 [23] Majkl 21.09.2010 17:05  

@Jana677[22]: stratégia? Vbehneme tam a hlasom poriadne podfarbeným hystériou zreveme na najbližšiu pokladníčku či rovno bankový trezor (možno od strachu pukne). Však, čo je zúfalejšie a odhodlanejšie, než narkoman bez možnosti prístupu k svojej droge? :) Príjemný volejbal želám, ja zas doma dočítavam Krále krysu pri chorej sestre a už zdravom bratovi (našťastie neopatrujem polomŕtvu babičku :).

 [22] Madam Brbla 21.09.2010 17:00  

@Majkl[21]: Jasně, Vánoce se blíží, ve šrajtofli mám opět pavučiny, můžeme začít zase plánovat :-). Akorát ještě musím něco dodělat a pak jdu na volejbal… takže do zítřka můžeš v drbárně předložit strategii ;-).

 [21] Majkl 21.09.2010 16:54  

@GeRony[20]: toto mi nerobte? :) A čo mám povedať ja? Pozrel som si, ktoré knihy chcem kúpiť a len tak zbežne som si ich hodil do eshopu – takých 70€! :) Pozriem na stav peňaženky – našťastie nie je až tak veľmi cibuľová – cca 17€ (a to ma čakajú ďalšie menšie výdavky + končí uhorková sezóna a čakajú nás ešte predvianočne knihy). Jani, pôjdeme spoločnými silami vykradnúť nejakú banku (dve… tri…)? :)

 [20] GeRony (editor) 21.09.2010 15:53  

Toto mi nerobte – ja krasne obalky velmi velmi rad :)

 [19] Sirius 21.09.2010 15:38  

ach, no já se asi poseru blahem. Ve skutečnosti to vypadá ještě líp než tady :-) a ten papír a ilustrace. takhle namakaná knížka se dneska už jen tak nevidí :-)

 [18] Majkl 20.09.2010 22:03  

tiež sa mi obálka pozdáva, Jana Šouflová je skvelá :)

 [17] BlackDawn 20.09.2010 14:23  

I když u českých povídek jsem vždy hodně opatrný, a třeba u sborníků Vlado Ríši se to i hodně vyplatilo, zítra jdu nakupovat na posílení stavu knihovny a tenhle sborník si koupím. Ze dvou důvodů…zaprvé takhle hezký počin se musí podpořit, vždyť cena super (dneska běžně 300 stran paperback = 300kč a tady 800 stran hardback 450kč),obálka špička bez debat na ty hrůzy co tady vydavatelé dělají,a námět draci mňam. Tak barbare za mě máš palec nahoru už teď.

1poslední 256 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu