Impérium černé a zlaté

série: Stíny vědoucích

originální název: Empire in Black and Gold
originál vyšel: 2008

vydání: Zoner Press (web) 2010

Svarec  | **** 26.10.2010 20:35

Kniha je originální ve dvou aspektech. Tím prvním je svět, v tomto případě nikoliv středověký, ale jako vystřižený ze steampunku. Nicméně samotný steampunk dnes až tak originální není a tak je mnohem důležitější ta druhá věc. Tchaikovsky přišel s neotřelým nápadem propůjčit obyvatelům světa (pouze lidem, elfy apod. nehledejte) některé hmyzí vlastnosti, například Brouci jsou poněkud těžkopádní a vynikají v obchodu a řemeslnictví, Kudlanky jsou výteční bojovníci muže proti muži, atd. Počet ras je nemalý, narazíme ještě na Mravence, Vážky, Můry, Vosy (ty jsou důležité, jakožto hlavní záporáci), Motýli, Mouchy, padne zmínka o Včelách, Cvrčcích, dokonce i Slimácích (!!!). Jakkoli to zní bizarně, je to tak mazaně vymyšleno a podáno, že nebudete mít nejmenší problém tento fakt přijmout a s hlavními hrdiny (mimochodem velmi sympatickými) se ztotožníte velmi snadno. I přes svou originalitu je ale Impérium „jen“ poctivou dobrodružnou fantasy, plnou bitek, napětí i humoru… což je jen dobře. Autor má talent a kniha se i přes pomalejší rozjezd a občas trochu kostrbaté větné konstrukce čte jedna báseň. Pro fandy dobrodružné fantasy (jako jsem třeba já) je Impérium černé a zlaté povinností, pro ostatní dobrou volbou.

Czdwarf  | **** 03.10.2012 15:12

Mohu jedině doporučit…Je důležité, abych svůj komentář začal touto větou, protože teď přijdou jen výtky. Impérium černé a zlaté se čte dobře, příběh se nezadrhává a události na sebe plynule navazují. Je originální a zvláštní ve svých „broučích lidech“, které autor dokázal krásně popsat i charakterizovat. Přes všechny tyto a další kvality, jež má, mi přišla trochu…naivní a malinko méně propracovaná než by mohla být. Vývoj postav je v několika případech velice pěkný, v jiných zase trochu nesmyslný a nebo žádný. Vše je to jen můj subjektivní pocit a i přes nedostatky, zaslouží si svých 80%, už jen proto že se těším na další díl.