Střepy z Apokalypsy

série: Všechno na Mars - Oggerd

Kategorie: sci-fi - povídková sbírka - postkatastrofická

vydání: Brokilon (web) 2010

odkazy: 6x [recenze], 1x [ukázka]

GeRony  | ***1/2 19.11.2010 09:49

Ako som sa prehryzal knihou, kazda poviedka sa mi zdala lepsia ako ta predosla. Vrchol zbierky podla mna predstavuje jednoznacne poviedka Faerie. Neviem, ci je to tym, ze som si postupne zvykal na autora alebo, ako som niekde cital, tie prve poviedky su starsieho data, iba prekopane. Podla mna je pravdepodobnejsia ta druha moznost. A mozno som len malo zasvateny do sveta po Apokalypse, kedze mi chybala vacsia prepracovanost postav. Poctive remeslo, to ano, nadpriemerna je vsak iba jedna poviedka.

Svarec  | **** 23.12.2010 17:16

Příjemný mix postapo a fantasy. Souhlasím s GeRonym, povídka Faerie je jednoznačně nejlepší, naopak Chlapci od běžící ohně mi moc nesedli. Jinak jsem knihu přečetl bez jediného zadrhnutí, i ta zmiňovaná slabší povídka je vcelku čtivá. Oblíbil jsem si především hlavní postavy, Oggerd, Gowery i Hal Hargo jsou sympaťáci. Pokud bych měl srovnat tohle a Pohraničí, tak Pohraničí mírně vede, ale nesmíme zapomínat, že na něm autor pracoval mnohem víc… Takže asi tak :) Netrpělivě čekám na román Keltská brána.

Majkl  | **1/2 24.01.2011 17:21

Nezdieľam ani len to menšie nadšenie, ktoré mali predošlí hodnotiaci. Střepy z Apokalypsy vzbudzujú veľké očakávania – postapokalyptické príbehy mám veľmi rád, čakal som však niečo viac… oveľa viac, ak sa pozriem na relatívne vysoké hodnotenia a obľubu série Krvavé pohraničí. Charaktery postáv nie sú najlepšie prepracované, často sa chovajú nepresvedčivo, Gowery je ukecanec, ktorý sa snaží za každú cenu hláškovať a tiež mi vadilo nazývanie svojich kolegov zdrobneninami Oggie a Haliku. Poviedky samotné majú často jednoduchý dej, najspokojnejší som bol s príbehom Faerie, zvyšok ma nenadchol skratkovitosťou, jednoduchosťou alebo neodôvodneným vysvetlením. Možno hodnotím až príliš prísne, no som sklamaný – čítal som lepšie postkatastrofické aj akčné príbehy. Možno sa na nich podpísal čas, ktovie. Asi som si vybral zlú knihu na zoznámenie s tvorbou Vladimíra Šlechtu, do budúcna však skúsim niečo z Pohraničí.

veere  | *** 02.07.2011 11:46

Bídou či leskem knihy je pro každého to že všechny povídky již někdy vyšli (i když často ve velmi rozličných podobách), a tato sbírka neobsahuje pranic původního (a kraťoučký prolog na tom nic nemění). Jako ostatním se mi nejvíce líbili poslední dvě povídky – Faerie a Saliny, které jsem si rád připomněl i v nové podobě. Ostatní texty jsou taky povedené jen nenabízejí nic proč je číst znova, pokud jste je již někdy četli (a to mam na mysli i tu uplně změněnou, původně neOggerdovskou)

Schramm  | *** 17.05.2012 11:10

Co říct o téhle knize? Měřeno objektivně, jedná se o spíše průměrný titul, který neurazí, ale patrně taky neminentně nenadchne. Pokud tedy čtenář už není oggedovským fandou, pak si příběhy asi užije o něco více než čtenář, u něhož se jedná o první setkání. Na druhou stranu je třeba vzít v potaz, že se jedná o texty dnes už historické. Osobně si fako fanoušek Vladimíra Šlechty na jejich vydání nestěžuji, naopak jsem rád, už proto, že původně porůznu vydané povídky jsem sice některé četl, ale nemám je. Střepy z Apokalypsy jsou tak i střípky, které činí jednu mozaiku celistvější. Jednoznačně nejlepší povídkou je Faerie, nezaostávají ani Chlapci od běžícího ohně. Pro pamětníky bude jistě nostalgicky pikantní Dóm. Naopak bez Legendární zbraně bych se osobně obešel.