Kategorie: fantasy - hrdinská fantasy

originální název: Draconian Measures
originál vyšel: 2000

vydání: Fantom Print (web) 2010

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

Svarec  | **** 19.11.2010 16:56

Možná o trochu, o maličký ždibeček, slabší než jednička, ale pořád vysoce kvalitní čtivo. Tentokrát skoro celý příběh strávíme v jedné horské pevnosti přípravou na velkou finální bitvu, jednoduchý příběh je však okořeněn takřka detektivní zápletkou (byť primitivní). Autorské duo píše nanejvýš čtivým, úsporným stylem, kniha je sice nevelkého rozsahu, ale o to zábavnější a dynamičtější. Trochu zamrzí, že ve dvojce chybí Selquist a jeho kumpáni, s jejich odchodem text ztrací něco ze svého kouzla, nicméně vyvedenou čtveřici z jedničky se ctí zastupují pubertální drakoniánky. Dost jsem se kvůli nim nasmál… Ještě jedna věc: Za mým pětihvězdičkovým hodnocením prvního dílu stojí šok – čekal jsem od něj jen o trochu lepší klasickou fantasy a to, co jsem dostal, mi vyrazilo dech. Tady u dvojky už jsem samozřejmě věděl, do čeho jdu a žádné „Wow!“ se nekonalo. Tolik k nižšímu hodnocení dvojky, ta kvalita je jinak skoro stejná.

Strýček Biolit  | **** 31.01.2014 19:31

O kus slabší než první díl, který mě kdysi dostal do kolen, ale i tak je Drakoniánská čest (ve své kategorii) parádní dobrodružná fantasy, která se obejde bez nějakého zbytečného okecávání. Naopak – mám neodbytný pocit, že kdyby kniha nabobtnala o takových třicet stránek (aby některé motivy dostaly více prostoru – teď myslím především drakoniánky, které jsou trestuhodně nevyužity), byla by ještě lepší. Sem tam se sice v textu vyskytne nějaké logické zaškobrtnutí (například sám plukovník Kang, jenž používá sekeru, která se – na jedné stránce – asi transformuje v meč, či co), ale nic velkého. Redakce je provedená poměrně kvalitně, jedinou vážnější vadou jsou – vcelku často – chybějící úvozovky na začátku přímé řeči. I přesto jsem s knihou velmi spokojen – rozhodně patří k tomu lepšímu, co může Dragonlance nabídnout.