Znovuzrození

série: Cyteen

originální název: Cyteen: The Rebirth
originál vyšel: 03/1989

vydání: Triton (web) 2003

Dilvermoon  | **** 15.11.2012 09:20

Druhá část. Co k tomu, abych nespoileroval tu první? To vlastně ani nejde. Po minulém spletitém nastínění složitých poměrů ve světě Unie a Aliance se tentokrát děj zabývá více konkrétními postavami a jejich vnitřním nebo i fyzickým vývojem. Děj se sune rychlostí hodně pomalého parního válce, autorka se soustředí na několik postav, mezi nimi kupu nezletilých dětí, kde se s chutí věnuje i jejich sexualitě. Proč ne, ale nejsem si jist, jak moc důležité pro děj takové úvahy jsou. Hlavní dětská hrdinka (pokud to na ni zrovna nepřichází) proniká do tajů a dějin Reseune, organizuje svou partu a navíc i politikaří. Musím přiznat, že tahle dětská dějová linie se autorce povedla a i překladatel to zvládl skvěle, použité obraty a výrazivo jako bych už někde slyšel. Celkově byl tento druhý díl (relativně) zábavnější než první, končí samozřejmě zcela otevřeně, avizovaná space opera se sice opět nedostavila, nicméně má dobře našlápnuto a očekávám, že třetí část vyvrcholí právě v tomto duchu.

yerry  | *** 13.01.2018 21:58

Všetko podstatné tu už v skoršom komentári zhrnul Dilvermoon. Len dodám, že miestami sa mi zdalo, že čítam psychologický román prekladaný sociologickou sondou. Ústrednými postavami sa tu stávajú vyvolená Ari a jej Azovia. Sleduješ tu niekoľkoročné obdobie až na prah ich dospelosti. Ich myšlienky, úvahy, rozhovory a sexualitu. Inak okrem politikárčenia sa nič moc nedeje. Klonovanie, programovanie myslenia a motivácie osôb sú stále na veľmi dobrej úrovni, toto ma bavilo. Spústu textu som tu však už chápal ako výstielku. Myslím, že nič by sa nestalo, keby autorka zredukovala text o polovicu a možno aj viac.

Z tohoto dôvodu idem s hodnotením trochu dolu, ale stále je to dobré čítanie…