originální název: The Magazine of Fantasy & Science Fiction

vydání: Triton (web) 2010

odkazy: 8x [recenze]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé

1

[26] Lucc 12.06.2013 20:51

Dnes jsem si chtěl s velkou slávou nechat z Tritonu objednat poslední číslo Magazínu s bibliosaurem na obálce a ejhle, ono to nevyšlo. To je ale přece hrozná škoda, když už je to celé nachystané a práva předpokládám zaplacená! Jsem ochoten za to dát i 300,– když to vyjde. Možná i 350. Martine, zkus do nich ještě jednou šťouchnout. TIA

[25] Majkl 25.01.2011 19:58

Ja neviem, chlapci, ale nepodľahli ste nejakej móde „rýpnuť si do niekoho známeho“? Hyperion mne konkrétne robí radosť svojou prácou v Laser-books, informáciami o autoroch (silne návykové :)) a aj názormi tu v diskusii, až zvažujem, že začnem kupovať Magazín F&SF od tohoto roka. Lucc mi zase robí radosť svojimi komentármi a tým, že ma v ich počte dobieha :)) A čo sa týka 3× poviedok od žien na začiatok – podľa mňa to nestojí ani za zmienku… ;)

[24] louza 24.01.2011 22:26

@PMarek[22]: Máš recht, mlčeti zlato. Já zašel dokonce tak daleko, že jsem si dovolil Hyperionovi opravit hrubku. Odpovědí bylo vydírání, že by podobnou opovážlivost taky mohl oplatit nezasíláním informací z první ruky. A schytal jsem to i od jeho oveček :) Obecně mi připadá, že se z jeho osobnosti zbytečně moc padá na zadek, což mu nezdravě posiluje mesiášký komplex. Mám moc rád jeho sloupky v pevnosti, které mi nezřídka mluví z duše. Ale některé jím psané diskusní komenáře zřejmě prošly příčetností dietou a konkrétně na stránkách legie mě v diskusích (byť třeba ne se mnou) pravidelně zklamává. Na druhou stranu se není co divit, číst všeho co ve fantastice vyjde…takový člověk nemůže zůstat dlouho normální.

[23] Hyperion (editor) 24.01.2011 19:33

Jen to ne! Raději napište vlastní komentáře k jednotlivým pracím, slibuji, že už se „nerozčílím“ :-)

[22] PMarek 24.01.2011 18:46

@Hyperion[21]: už mlčím, už mlčím,…

[21] Hyperion (editor) 24.01.2011 14:35

Trochu s křížkem po funuse, já už jsem se této diskuse nadále neúčastnil a rozhodně nejsem rozčílený, jen jsem se ohradil proti podle mého názoru nesmyslně prezentované kritice, k čemuž občas cítím potřebu. Lucc myslím ví moc dobře, že jsem vděčný za jakýkoli komentář a dokonce i tenhle mě přiměje k přemýšlení. Uklidňovat tuhle diskusi je jako vtrhnout do zavřené hospody, kde už nikdo není, všichni už jsou doma u televize :-)

[20] PMarek 24.01.2011 12:33

Proboha ! Mám dojem, že se obě strany dostaly daleko za rámec „normality“. Na jednu stranu se mi Luccem strhaná povídka líbila, pointu snad i chápu, což se mi ne vždy povede, vůbec neregistruji, že první tři povídky napsaly autorky a už vůbec v tom nevidím problém, natož konspiraci, na stranu druhou Hyperionova reakce je také silná káva. Jsem rád, že sem a na stránky magazínu někdo píše své názory a postřehy. Jakékoliv. Alespoň je nějaká zpětná vazba. A konkrétně Luccovy názory a hodnocení beru skoro jako „referenční“, jak už jsem někdy a někde jednou napsal. Což neznamená, že s ním souhlasím vždy a ve všem. Teď doufám, že se nenechá odradit a že si další jeho hodnocení přečtu a nechci, aby nad ním musel moc dumat, jestli třeba někoho nenaštve… Zároveň si vážím Martinovy práce. Pánové – klíííd !

[19] Honzeecheck 24.01.2011 09:56

@Lucc[17]: s uěmlou korektností vpodsatě souhlasim, jen ta myšlenak, že byly povídky vybíraný pdole ěnjakýho vyššího principua ne podle kvality (at už je jakkoli diskutabilní) mi přijde šáhlá.

[17] Lucc 23.01.2011 20:24

@Honzeecheck[16]: Pokud myslíš nějakou centrálně řízenou konspiraci, nějaké zednáře nebo židovské bankéře tahající za nitky, tak to ne. Ale pomalá plíživá debilizace lidí, aby byly snadno řiditelným stádem, tu tedy cítím docela zřetelně. To je sen politiků po celém světě. Politická korektnost a multikulti společnost je jeden z nástrojů, jak toho dosáhnout. Říkej si tomu konspirace, pokud chceš. Mne to slovo nenapadlo a ani bych tomu tak neříkal.

[16] Honzeecheck 23.01.2011 14:17

@Lucc[14]: řikal sem si, že bych s tebou diskutoval až se budu nudit v práci. Ale blábolem „Proč tam vůbec vyšla? Pokud pominu možnost nějakých protislužeb od autorky tak mne napadá jedině politická korektnost.“ si se degradoval na internetovýho burana nejhrubšího zrna. Povídku číst rozhodně znova v nejbližší době nehodlam, debilní povídky najdeš i v mnohem slavnějších sbírkách (Zrcadlovky sem četl nedávno třeba) a heldat v tom konspiraci je hodně paranoidní. Co třeba přijmout fakt, že maj lidi ruznej vkus a nemusej se ti zodpovídat za to, co vyberou.

[15] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 23.01.2011 13:42

@Hyperion[5]: .. nahodou(!) .. my ti tema „inzultacema“ na tvou adresu pripravili perfetni cestu k reklame na tohle cislo… tak nevrc… :)) ted uz o nem vi vic lidi nez kdyby se jen mlcelo… :))

[14] Lucc 23.01.2011 11:42

@Honzeecheck[13]: To není vtipné, ale je to politické. Jak chceš mluvit s takovými hovady? Jak odpovědět na ten návrh, proti kterému Matonoha protestoval, ale aby to někdo vzal na vědomí? Měl ji zaslat ostrou nótu? Jak chcete dosáhnout toho, aby vás lidi poslouchali? Kór v dnešní době, kdy vyburcovat umí jen a pouze podněty týkající se nejnižších pudů? Vtipné to opravdu není, ale udělal dobře, že to zahrál a jak to zahrál. Další debata na toto téma, pokud bude, prosím do drbárny.

A co to je za kritérium „četlo se to dobře“? Dobře se čte třeba slabikář, má velká písmenka. Nebo recept na tvoje oblíbené jídlo, když máš zrovna hlad. Takové texty pak člověk přímo hltá. Taky se čte dobře Rodokaps, Večery pod lampou nebo Stopy hrůzy. To ale neznamená, že je to kvalitní literatura, ale pouze kvalitní řemeslo. Vůbec to nehaním, ale v porovnání s opravdovými Díly kteréhokoliv žánru je to odpad. Navíc Cena za mlčení je mizerně napsané SF. Přečti si to znova. Je to o vztazích, ale totálně plochých, postavy jsou šablonovité, papundeklové, jejich jednání je nevěrohodné, zmatené. SF je tam jen stříklá, pár termínů, aby si lidi řekli „jó, autorka tomu rozumí“. Kulové! Viz ta blbost s rentgenem, pohyby ve vesmírném prostoru a možná i další. Ať se autorka drží toho, na co možná má a píše nějaké romatické pindy. To, že postavy letí v raketě ke vzdálené planetě, ještě neznamená, že je to SF. Ne, ta povídka je špatná, za tím si stojím. Kdyby vyšla jako věc od začínajícího domácího autora někde v Pevnosti, tak se mi taky líbit nebude, ale nestrhám ji tolik, jako když vyjde ve výkladní skříni anglofonní fantastické povídky. Proč tam vůbec vyšla? Pokud pominu možnost nějakých protislužeb od autorky tak mne napadá jedině politická korektnost. Holt vymývání mozků v naší slavné euroatlantské civilizaci přeskočilo z hlavních medií i do těch podružných. Přečti si to znovu kritickým okem a uvidíš, jak se ta povídka podbízí, jak podsouvá názory. Připomíná mi některé filmy, které byly evidentně natočené tak, aby získaly Oskara (viz např. Crash v roce 2004; ne ten Cronenbergův Crash, ten by Oskara nezískal ani ve snu, na to je příliš perverzní a politicky nekorektní). Bohužel ta povídka není ani dobře napsaná, kdežto ten film byl po formální stránce bezchybný.

[13] Honzeecheck 23.01.2011 10:18

@Lucc[12]: mě se třeba líbila i cena za mlčení… nic extra ale četlo se to dobře.

Zato třeba ten „skeč“ matonohy považujou za naprostý dno televizní zábavy, někde na urovni pojídání hoven ve Faktoru strachu a za každýho, komu tohle přijde vtipný, se cejtim trochu trapně.

[12] Lucc 23.01.2011 09:59

@Honzeecheck[10]: Medaři nejsou přímo špatní, ale jestli jsou špičkou tohoto čísla, pak tedy potěš koště.

@Hyperion[11]: Chápu, kam tím míříš. Jak už jsem psal níže, nemám nic proti autorkám. Trocha emocí a ženského pohledu na věc vůbec neškodí. Kdyby povídky byly seřazené jinak, asi bych si toho nevšiml. Jsou ale tak, jak jsou, a to mne praštilo do očí a nepovažuji to za šťastný start do čísla. 5 povídek od autorek a 3 z nich jsou hned zkraje – to je prostě nápadné.

Zklamání ve mně za větu Jdu ven blejt? To máš tedy práh zklamání posazený hodně nízko. Nechutnosti a vulgarity jsou někdy nezbytným prvkem, když se chceš domluvit s určitým typem lidí (viz např. zde: http://www.stream.cz/video/51808-matonoha-otevreny-dopis-kscm). I vulgární a bohémsky žijící lidé mohou být geniálními umělci (Lou Fanánek, Bondy, Vian,…). Hospodské vyjadřování? Ano, to bylo. Byl jsem taky zdravě hospodsky naštvaný!

[11] Hyperion (editor) 22.01.2011 22:18

Ano, u Rossové souhlasím, tam se o „ženském psaní“ mluvit dá. U Gilmanové to ovšem neberu jako podstatné. Teď tě čeká několik povídek psaných muži, lituji, ale tak to prostě je. Předem se omlouvám, pokud tam pocítíš příliš mnoho „zřetelně mužsky napsaného“. Chápeš kam tím mířím? Podobné diskuze mi opravdu přijdou zcestné, možná bych to pochopil, pokud by šlo o tři povídky s primárně romantickým obsahem. Na druhou stranu se nad tím pokusím zamyslet a do budoucna tomu raději předejít.

Pokud jde o řazení prací, pak to dělám povětšinou dle citu a u všech čísel tak činím v podstatě stejným způsobem. Je to střídání nálad, stylů, neberu v potaz, zda jde o ženské či mužské texty. Ber to jako editorské know-how, není to prosté naházím povídky náhodně k sobě a nějak to dopadne. Tím se líší každý editor a to je ten autorský prvek u každé antologie.

Pokud jde o tvé vyjádření vůči Ceně za mlčení. Každý se vyjadřujeme jinak, někdo hospodsky, někdo intelektuálně, já dávám přednost středu. Pro mě to bylo zklamání v tobě, pro tebe zklamáni v povídce, tím bych to raději ukončil.

[10] Honzeecheck 22.01.2011 22:04

@Lucc[9]: To sem teda zvědavej co řekneš na Nepříjemnou záležitost. :-) Já teda nějakou extra ženskost nevnímal ze začátku a třeba Medaři patřej mezi vubec to nejlepúší v celym magazínu.

[9] Lucc 22.01.2011 21:19

@Hyperion[8]: Já jsem se onu charakteristiku pokušel vměstnat do slov „zřetelně žensky napsané“. Takový jsem z povídek měl pocit. U Kressové nejmíň, u Rossové nejvíc. Nemám dostatek pojmového aparátu, abych ten pocit vyjádřil nějak objektivně, měřitelně, přesně.

Můj první příspěvek do debaty byl záměrně pichlavý a, snad, vtipný. Nemyslel jsem tím nic zlého, nebyl jsem uštěpačný, i kdyžto z toho mohl někdo cítit. Teď to tedy přeladím do čistě věcného tónu: Měl jsi zvláštní záměr, když jsi řadil tyto 3 povídky za sebe? Nepřijde mi to nejštastnější, ale možná změním názor až přečtu celé číslo.

Povídce Cena za mlčení jsem zvažoval udělit svůj druhý brak. Pak jsem si řekl, že bych tím autorce křivdil, protože nějaké myšlenky nebo zajímavé momenty tam byly. Ale už to, že jsem o tom uvažoval a ona práce vyšla v mém oblíbeném médiu, byl pro mne hořkou pilulkou. Proto jsem v komentu vyjádřil své rozhořčení naplno a možná až moc krutě. Nebudu na něm ale nic měnit, protože tak to cítím a tak to taky zůstane. Při vší úctě k tobě i k Magazínu.

[8] Hyperion (editor) 22.01.2011 20:23

Osobně si to nemyslím. Nerozlišuji povídky na psané ženou, psané mužem. Jsou autorky, které píšou drsněji než by to muži kdy uměli a naopak muži, kteří píší citlivěji než všechny autorky dohromady. Povídky řadím dle svého vnitřního pocitu s určitým těžko vyjadřitelným záměrem. Chápu, že to někoho může tu a tam zarazit, ovšem pak by patrně měl svůj komentář formulovat konkrétně a ne pro mě zcela nepřijatelným argumentem – tři ženy, děje se s tebou něco? Přiznám se, že pokud bys to nebyl ty, ani bych se na to neobtěžoval odpovědět. A abych to ještě doplnil, už jsem se víceméně naučil brát kritiku s nadhledem a snažit se z ní vzít si něco pro sebe, ovšem komentáře „Jdu ven blejt.“ jsou ohledně literatury natolik hloupé, že na server jako je Legie snad ani nepatří.

[7] Lucc 22.01.2011 20:08

@Hyperion[5]: Řekl bych, že kdyby to byly povídky zřetelně psané chlapem, tak by mi to asi taky přišlo nápadné. Já proti ženským autorkám nic nemám, ale tohle byl prostě tak zvláštní výběr pořadí povídek, že mě to zarazilo. Kressová jako první, tam jsem si říkal OK, klasický pomalejší rozjezd, Martin nechce vystřílet všechny těžké kalibry ze startu. Gilmanová druhá, tam by mi to ještě taky nepřišlo divné, koneckonců jsem oboje hodnotil celkem kladně, ale ta Rossová to zazdila a donutila mne si uvědomit, že už od začátku bylo vlastně něco v nepořádku. Dál jsem se zatím nedostal. Možná mne další kousky nadchnou, teď mě čeká Denton, tak uvidím.

[6] Hyperion (editor) 22.01.2011 19:59

@FerryH[4]: Od člověka, který veškeré kratší práce pokládá za odpad si podobné invektivy opravdu nehodlám brát osobně. Pokud někdo nepozná to nejlepší i když se mu to třpytí před očima, pak je těžké ho o čemkoli přesvědčovat :-))

[5] Hyperion (editor) 22.01.2011 19:57

Kdyby na začátku byly povídky od třech autorů, patrně by to někdo nekomentoval. Máte nějaký problém, chlapci?

[4] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 22.01.2011 15:12

@Lucc[3]: .. neco s pantoflem … nebo hormonama ? :))

[3] Lucc 22.01.2011 15:06

Na začátek 3 povídky ženských autorek, které jsou navíc zřetelně žensky napsané. Martine, neděje se s tebou něco, o čem bychom měli vědět :-O

[2] Hyperion (editor) 18.01.2011 22:30

Teď už se pracuje na novém čísle, poprvé s notně rozšířených archivem. To je o dost jiná práce a doufám, že to bude znát. Ještě to musí projít odsouhlasením ze strany majitele práv, ale vypadá to na jména jako Ian R. MacLeod, Michael Swanwick, Robert Reed, Glen Cook, Jack McDevitt, Robert Aickman či James G. Ballard.

[1] Lucc 18.01.2011 22:00

Dneska přišel poštou. Naposled v rámci předplatného… Zamačkávám slzu. V každém případě ho hned teď jdu číst a moc a moc a moc se těším!

1