kniha » Daň pro ohaře
v Top10 9 | chce si přečíst 16 | chce mít v knihovně 18 | má v knihovně 171
hodnotilo: 235
92%
Koupit knihu:
Fantasya.cz
Daň pro ohaře

Steven Erikson

Daň pro ohaře

série: Malazská Kniha padlých
díl v sérii: 8
kniha patří do světa: Malazský svět

Kategorie: fantasy - dark

originální název: Toll the Hounds
originál vyšel: 2008

vydání: Talpress (web) 2010


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


123456789poslední 10394 příspěvků celkem

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

 [156] Speedemon (editor) 18.02.2013 11:55  

@Kalam[155]: Přesně tak, pro mě je to spíš jeden z nejlepších dílů série. Bavil mě od začátku do konce. Těžko říct, jak to měl Anomander celé vymyšlené. V jeho plánech hrál nějakou roli i ten slepý tatér na voze v Dragnipúru. Ale to by nebyl Anomander aby v tom nebyl háček :)

 [155] Kalam 18.02.2013 10:45  

@Speedemon[153]: Určitě se nechal zabít schválně o tom byl celý jeho plán s Kápěm. A nechápu negativní komenty na tento díl – tohle je nejtemnější díl ze všech a atmosféra se dala jen krájet, jen se stačí do toho ponořit.

 [154] KainIX 18.02.2013 07:29  

@BorgDog[149]: A jo, na Iskarala jsem úplně zapoměl, ten byl hodně dobrý, ale Kruppe mi tentokrát přišel, že se pouze topil ve smutku. A Kallor mi taky přišel skvělý, nicméně veškeré jeho počínání vyznělo do prázdna a tudíž mi celá jeho linie přišla naprosto zbytečná.

@Speedemon[153]: Belurdana potvrzuji. Tohle jsem si spojil i přesto, že jsem jedničku četl už několik let zpátky. Proč a jak už mi ale uniklo.

 [153] Speedemon (editor) 17.02.2013 19:52  

@VaHo[152]: Ještě k tomu bodu 2. Anomander se nechal podle mě zabít schválně, aby se do Dragnipúru dostal taky a mohl požádat Matku Noc, aby se vrátila ke svému lidu. A ještě k bodu 6. Tam bylo celkem jasně podáno, že jde o Belurdana, ale asi záleží, po jaké době od prvního dílu Daň pro ohaře čteš. Já jedu poměrně v kuse, tak nedokážu posoudit, jestli bych si to dal dohromady i s větším časovým rozestupem.

 [152] VaHo 17.02.2013 15:06  

@johnytopinka[151]: Děkuju, je vidět že si to dobře pamatuješ. :-)) Co se týče tý 6. tak to by mě v životě nenapadlo (kdo si má taky pamatovat co se odehrálo v jedničce…) u Eriksona, jsem zvyklej že se strašně rád vyžívá v tom že každá postava pořád hluboce přemýšlí, nejlépe na desítky stránek (o své minulosti, budoucnosti, přítomnosti, o nesmrtelnosti brouka atd.)což já nesnášim. Ovšem v tomhle díle to bylo k nesnesení. Nejlepší u něj bývají konce, ale tady to byla nejhorší část knihy, v podstatě mě nezajímalo jak to dopadne. A teď si řikám, jestli se mám vůbec pouštět do Prachu snů :-( přeci jenom když sem se dostal až sem…

 [151] johnytopinka 17.02.2013 13:12  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [150] VaHo 17.02.2013 12:23  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [149] BorgDog 16.02.2013 13:28  

@KainIX: Zástupci komedie: Iskaral Pust a Kruppe! :-) Taky bych řekl, že právě v téhle knize je Kallor fascinující, takový „charakter“ se nevidí často. Ale jinak souhlas.

 [147] BorgDog 21.01.2013 16:49  

@Kalam[146]: Určitě. Tiste Andii jsou možná kapku tragédi, ale Erikson s tím dokázal aspoň u mě nepřekročit hranici, za kterou by byli OTRAVNÍ tragédi. Tady je ještě dokážu chápat a soucítit, i když někdo to může vidět jinak. A scény z Černého Korálu, věstdominova vendetta… skutečně soda.

 [146] Kalam 21.01.2013 11:55  

@yerry[143]: Naopak! Tohle je pro mě jeden z nejlepších dílu… Něco tak temného a atmosferického jsem nečetl! Dokonce bych tento díl zařadil na druhé místo za Půlnoční vlny. Ale každému se samozřejmě líbí něco jiného.

 [145] Speedemon (editor) 21.01.2013 09:04  

@BorgDog[144]: To je pravda. Konec to všechno sorvná do latě :) Mě teda čtení daně bavilo hodně a vatu jsme si nijak neuvědomoval. Všechno z Genabakis mi přijde povedené a srozumitelné. Užíval jsem si známě prostředí a postavy. To mi například teď chybí u Prachu snů. Nebudu nijak spoilerovat, ale po první části jsem tam nenašel tolik sympatických postav jako tady. Ale to je prostě vkus každého z nás.

 [144] BorgDog 20.01.2013 21:53  

@yerry[143]: Konec to z velké části vynahrazuje. :-)

 [142] BorgDog 08.02.2012 14:59  

@idle[141]: V češtině je to řekl bych dosti „zřetelné“ až v tom „Prachu snů.“ A jak říkáš – holt ti mezlové člověka zkazí… :-)

 [141] idle (editor) 08.02.2012 11:58  

@BorgDog[140]: Tak jsem si teď jednotlivé díly letmo proklikala (ještěže máme ty ebooky) a opravdu, frekvence silnějších výrazů v průběhu série stoupá od nuly do vcelku zřetelného zastoupení. Zdá se, že dlouhodobý pobyt mezi malazskými vojáky měl na Eriksonův slovník nezanedbatelný vliv. :)

Takže ta propíraná věta je spíš ukazatel už probíhajícího trendu.

 [140] BorgDog 08.02.2012 11:43  

@Eli[139]: Ano, tohle jsem myslel. :-) A v českém překladu bych řekl, že to vyčnívá dost. Jazyk MKP je aspoň v češtině dost umírněný, ne snad že by malazští vojáci mluvili jak Rychlé šípy, ale takhle „natvrdo“ v dialogu se to objevilo snad poprvé. TO je další rozdíl oproti Prachu snů – tam se mi zdá, že slovník oproti dřívějším dílům viditelně přitvrdil. A co se Kallora týče, autor z něj udělal vskutku zajímavou postavu. Akorát, že tu jeho lítost jsem mu nevěřil – respektive, nevěřil jsem, že by trvala déle než 10 minut. :-)

 [139] Eli 08.02.2012 10:37  

@idle[137]: Mě to nezaskočilo, jen je to jediná věta toho rozhovoru, která mi sedla do toho Borgdogova „zlidovění“.

 [138] Majkl 08.02.2012 09:31  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [137] idle (editor) 08.02.2012 09:05  

Jo tohle… no jestli to vyčnívá, tak je to problém překladu. V originále je ‘Fuck you, too’ a nijak zvlášť mě to nezaskočilo, protože zrovna tohle slovo (a odvozeniny) se v dialozích čas od času vyskytuje.

 [136] Eli 08.02.2012 07:53  

@BorgDog[134]: Myslíš větu: „Ty si taky vyser“? Mně to nedalo a dohledala jsem to :-)

 [135] Majkl 03.02.2012 17:11  

@BorgDog[134]: uf, pripomeň mi :)

 [134] BorgDog 03.02.2012 13:37  

Mimochodem, jak tak nad tím uvažuji, divím se, že víc „nezlidověla“ jistá Kallorova věta před soubojem se Spinnokem Duravem. To je snad poprvé, co Erikson něco podobného použil, čekal bych, že se tomu dostane víc pozornosti. :-)

 [133] Kalam 14.01.2012 00:15  

@BorgDog[131]: Tiste Andii mají být v zavěrečném díle(nakoukl sem do seznamu postav)

 [132] idle (editor) 13.01.2012 21:35  

@BorgDog[131]: No, já si radši s podobnými tvrzeními počkám, dokud si to nepřečtu. :)

 [131] BorgDog 13.01.2012 21:27  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [130] idle (editor) 13.01.2012 20:26  

@pull[129]: A to stačí. :)

 [129] pull 13.01.2012 20:24  

@idle[128]: Já nerad kříčím :) A jak říkáš, hranice je sporadická… Ale trojúhelníčky jsem pro jistotu zakliknul.

 [128] idle (editor) 13.01.2012 20:12  

@pull[127]: Tak křič a klikej. :) Najít hranici je těžké, ale od toho jsou tady koneckonců ty trojúhelníčky.

 [127] pull 13.01.2012 20:03  

@Kalam[124]: @idle[125]: Skoro se divím, že jste nevzbudili spoiler alarm… Občas se tu křičí i pro míň…

 [126] Kalam 13.01.2012 16:28  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [125] idle (editor) 13.01.2012 16:18  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [124] Kalam 13.01.2012 16:13  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [123] idle (editor) 13.01.2012 13:06  

@Kalam[122]: Ona se rozjíždí, ale dlouho nevíš kam. :)

 [122] Kalam 13.01.2012 12:59  

@pull[121]: Máš pravdu..Ta temná atmosféra z této knihy úplně srší,před přečtením sem tady četl ,že se kniha pomalu rozjíždí,ale to je nesmysl,kniha se rozjela hned po pár stránkách a do konce se nezastavila.

 [121] pull 13.01.2012 07:56  

@BorgDog[117]: Daň pro Ohaře byl zatím nejdepresivnější díl, možná i proto na mě „souboj“ zapůsobil tak… mocně ;)

 [120] BorgDog 12.01.2012 21:09  

@Majkl[118]: Podle všeho, co jsem slyšel, není otevřený konec u devítky příliš výrazný, takže čekat nebudu (jen si musím chvilku vydechnout, než začnu)a Prach snů si přečtu ještě před vydáním Chromého boha.

 [119] idle (editor) 12.01.2012 19:28  

@Majkl[118]: Já si ji taky musela dohledat. :) Neboj, není to nic důležitého, jenom taková drobná epizodka – ale pěkná, to je pravda.

 [118] Majkl 12.01.2012 19:21  

@BorgDog[117]: Hm, vidno, že už istý čas prešiel od posledného čítania Malazu – aká bielovlasá cisárovná? Nespomínam si :) Budeš čítať rovno aj deviatku, alebo si počkáš na desiatku?

 [117] BorgDog 12.01.2012 16:37  

@pull[114]: Jestli z celé MKP nevím (Tehol, Bugg, Ublala a slepice jsou rovněž „třeskuté“), ale v této knize jistě – tohle, a potom taneček s bělovlasou císařovnou. :-)

 [116] pull 12.01.2012 16:23  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [115] idle (editor) 12.01.2012 15:30  

@pull[114]: Jo, ta moje poznámka o groteskách se týkala mimo jiné i téhle scény. :)

123456789poslední 10394 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu