Z Divokého západu

Robert E. Howard

Z Divokého západu

Kategorie: povídková sbírka

vydání: Albatros (web) 2009

KeB  | **** 28.06.2015 12:06

Westernová poloha mistra REH. Povídky voní šestákovýma sešitama a brakovýma westernama do vlaku. Není to špatně a pokud vám western jako žánr aspoň trochu vyhovuje dostane se vám dnes už dost ohraných zápletek a klišé. Na kolik jsou nové nebo respektive byly nové ve své době nemůžu posoudit. Celé je to psané tradičně dobrým stylem mistra REH a hlavně je z toho cítit nadšení pro věc a to je důležité. Každý správný fanoušek mistra by si měl knihu alespoň přečíst, nemyslím si, že by byl vyloženě zklamaný.80%

louza  | ****1/2 04.08.2016 14:21

Poněkud netypická Howardova sbírka obsahující převážně westerny doplněná o dvě fantaskní povídky, z nichž jedna se sice odehrává na západě, ale není western. Povídky jsou dobře napsané a i přes jasný zapaďanský tón nezapírají Howardovu realističnou fantasy živelnost a tah na branku. Většina z nich se může skvěle rovnat s tématy, které se staly základem pro slavné spagetti westerny a v nejedné hlavní roli si představíte Charlese Bronsona, nebo Clinta Eastwooda. Jde o velmi osvěžující knihu o níž se zbytečně připraví každý, kdo bude zoufale lpět na žánrové čistotě. Protože Howard je Howard. Ať je kdekoli. Velmi dobrá kniha.

Lmslaver  | **** 03.03.2019 09:41

Tahle sbírka westernových povídek je dobrodružství, tajemno, humor i napětí v jednom balení a dokazuje, jaký měl Howard vypravěčský talent. Kniha je plná příběhů se statečnými pistolníky, kteří se řídí svým vlastním smyslem pro spravedlnost, hemží se zlovolnými šerify, nezdolnými zlatokopy a samozřejmě i všehoschopnými padouchy v úžasných kulisách divokého západu.