Kategorie: fantasy - urban fantasy - detektivní - vlkodlaci

originální název: Magic Bites
originál vyšel: 2007

vydání: Fantom Print (web) 2011

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

Vlask  | **** 29.04.2011 21:42

Zdařilá kopie Anity Blakeové ve světě knihy Mrtvá čarodějka přichází. Z Anity je v podstatě okopírována hlavní postava zabývající se detektivní prací mimo běžné bezpečnostní složky a šílené tempo vyprávění. Stylově je to přesně stejná tvrďačka, jen její mládí bylo o něco horší. Z druhé zmiňované knihy budete znát svět – jen tu místo rajčatové epidemie došlo k erupci magie, která ničí v nepravidelných vlnách veškerou technologii (takže hrdinka má do zasoby klasické i magické auto) a objevení se různých magických nadpřirozených potvor. Romantika se bude provozovat s dlaky, upíři jsou tentokráte zcela mimo degradováni na vraždící stroje. Kdo má rád série typu Anita Blake, Mrtvá čarodějka či tu o dlačí mechaničce, ten si užije i zde. Pokud už vám lezou zmiňované série krkem kvůli naprosto stejnému schématu, tak tu si nepomůžete. Ani náznak nějaké originality.

Caderly  | **** 12.05.2011 21:10

Pokud jde o hodnocení knihy, do značné míry souhlasím s předcházejícím komentářem Vlaska. Hlavní hrdinka je pravděpodobně skutečně zčásti inspirovaná Anitou Blake, jak jsme ji poznali v několika prvních dílech série, a paralelu lze najít i ve svižném tempu vyprávění. A podobně jako v případě série o Rachel Morgan od Kim Harrison, i zde je svět zásadním způsobem trasformovaný, i když tentokrát v důsledku erupce magie, která ukončila „věk technologie“. Nicméně pokud jde o Vlaskem zmiňovanou absenci originality, neviděl bych to tak špatně. Kladně lze hodnotit už fakt, že autorská dvojice naprosta odvrhla koncept emo upírů ve prospěch jejich představy brutálních monster, které ovšem nemají žádnou vlastní osobnost a jsou „v lepším případě“ pod absolutní kontrolou nekromantů. Už v tomhle díle také autoři představili některé zajímavé organizace a skupiny, které v novém světě třímají moc, a například takový Lid mi přijde poměrně originální. Zajímavě působí i začlenění některých prvků slovanské mytologie, potěšily vtipné repliky hrdinů i vedlejších postav. Sympaticky hodnotím i skutečnost, že autoři „odkryli karty“ hned na začátek a dali najevo, že Kate je z hlediska svého původu a schopností hodně vyjímečná a současně otevřeně signalizovali, kdo asi bude hlavním protivníkem v celé sérii.

hanpari  | ** 14.06.2012 21:36

Naprosto souhlasím s předchozími komentáři. Ovšem s tou výhradou, že série zraje jako víno, a a co se zdá jako slabší odvar Anity B. se nakonec mění ve svébytnou urban fantasy, která podle mého názoru svůj velký vzor spolehlivě překoná. Proto by měl každý fanoušek žánru zatnout zuby a pokračovat do dalších dílů. Je také docela možné, že této knize uškodil slabší překlad do češtiny.

trudoš  | *** 16.01.2019 11:48

I když Ilona a Andrew Gordonovi přicházejí s inovativním světem, nakonec však stejně končí v osidlech klasické paranormální romance. Ovšem oproti slavnější Laurell K. Hamiltonové se jim alespoň zápletka nevymyká z rukou. Ne, že by to bylo díky propracovanosti, spíš spoléhají na jednoduchost – hrdinka Kate Danielsová se rozhodne pomstít vraždu opatrovníka, a tak jde a pomstí ji. Žádný balast kolem se nekoná.
Naneštěstí jak se vyprávění drží hranic žánru, čím víc stránek uběhlo, tím víc mě to všechno přestávalo bavit. Ústřední lovkyně monster je prototypem krásné drsňačky, která má problém najít rovnocenného partnera, což mi jako nosné téma přišlo stejně objevné jako houby v lese. Navíc jsem jejím schopnostem zabijáka nevěřil ani zbla a celkově na mě působila pouze jako další holka z mnoha, co se umí tak akorát stylově ohánět mečem. A přestože mi přišel způsob jejího uvažování zpočátku zábavný, s vývojem událostí to sklouzlo k otravnosti. Prudit a čekat, co se z toho vyvine, umí kde kdo.