originál vyšel: 07/2010

vydání: Fantom Print (web) 2011

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

Potan  | ***** 12.05.2011 19:43

Po skvělém Zjevení a slabším Vzestupu se Karpyshyn v Odvětě s universem Mass Effectu důstojně rozloučil. Kniha má spád, uvěřitelné postavy a tu správnou atmosféru. Nelze než doporučit.

Elinor  | ***** 24.06.2011 10:18

Tato kniha se do značné míry kryje s mou koncepcí „ideální literatury“ a „jak chci psát“. Je esencí toho, jak má vypadat čtení, u kterého si odpočinu – má děj a ten zase logiku, postavám nechybí psychologie, není to sluníčkové ani cíleně daaaark… a především, má to nadstavbu, která přirozeně vychází z nižších, oddechovějších částí. A dokáže strhnout, dostat člověka dovnitř, vnitřně se angažovat, a zaměstnat mu mozek. A co víc, nasadit mu andělská křídla a vrazit do ruky harfu a noty na „pokoj všem lidem dobré vůle, Smrťáci v nich nemají zalíbení“. :)

Pochopitelně, je to především dobrodružně zaměřené čtivo, nic přehnaně sofistikovaného či nepředvídatelného. Ale ve své váhové kategorii je na dvacet hvězdiček z deseti.

Hadati1  | *** 31.12.2012 11:02

Asi nejlepší s trilogie knížek od Karpyshyna, i když jsem měl potíže brát jako hlavního hrdinu Graysona, který polovinu románu nemohl ovládat své tělo. Ale na druhou stranu je to celkem originální hrdina. Objevuje se zde znovu Anderson, který pomáhá Kahlee zachránit Graysona. Také se tu objevuje hlavní záporák hry ME3 Kai Leng, který si zadělá do příštího dílu na potížích, když zabije někoho, koho zabít nemusel.

Speedemon  | ***1/2 26.03.2013 19:07

Taky se mi tento díl líbil od autora nejvíc. Všechny hlavní postavy z předešlých knih se tu opět sejdou a rozjede se honba za zničením Cerberu a blížících se Smrťáků. Kniha má spád a děj je celistvý. V tomto žánru se mnohdy moc nehledí na logiku, ale tady jsem si žádných větších chyb nevšiml. Příběh se odehrává mezi druhým a třetím herním dílem a jak je zvykem, Sheparda se zde až na pár narážek nedočkáme. Zato Záhadný a Kai Leng jsou dostatečným lákadlem. Kniha tedy zdárně drží kvalitu hry a Drew Karpyshyn se nemá zač stydět.

Madam Brbla  | **** 17.09.2013 15:13

Protože jsem konečně vybavena strojem, zvládajícím náročnou grafiku, brouzdám po večerech ve světě herní trilogie Mass Effectu, což je ideální doba umocnit atmosféru četbou knih z této série. Na rovinu říkám, že beletrie za svou interaktivnější předlohou zatím zaostává, ale s každým dílem se lepší a „Odveta“ už předvádí dost slušné řemeslo. Jde o relativně volné pokračování „Vzestupu“, děj pádí od začátku do konce, nikde zbytečně nezastavuje, nenudí. Zároveň mě však za celou dobu ani úplně nestrhnul, což může být do jisté míry dáno ne právě zajímavými hlavními hrdiny. Tedy těmi kladnými; záporáci (např. zabiják Kai Leng) a postavy rozporuplné (Grayson) do jisté míry vynahrazují mdlé charaktery admirála Andersona a vědkyně Kahlee Sandersové. Ani zápletka o jednom experimentu společnosti Cerberus a jeho následcích není vyloženě blbá, přesto mohu knihu opět doporučit jedině hráčům Mass Effectu, kteří se budou v prostředí, událostech i vystupujících osobách lépe orientovat. Jde zkrátka o vítané zpestření a rozšíření herního světa, co doplní i pár zajímavých podrobností, ovšem jako samostatné dílo neobstojí. Coby čím dál nadšenější fanoušek tohoto sci-fi RPG zážitku hodnotím svižnou knihu nadprůměrnými 75%, pokud jste však hru nehráli (nebo máte za sebou jen první část) klidně si 15 – 20% odečtěte.

Carter83  | ** 14.01.2014 14:46

Odveta mi vůbec nesedla. Jednak se mi nelíbilo, jak Karpyshyn vylíčil Ariu, jednu z mých nejoblíbenějších postav z Mass Effect univerza, a navíc mi některé věci přišly příliš okatě a zbytečně okopírované z „předlohy“ Mass Effectu, knižní série Odhalený vesmír. (např. rozhovor Kahlee a Graysona)