Kategorie: akční - urban fantasy

originální název: Sandman Slim.
originál vyšel: 2009

vydání: Polaris (web) 2011

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

Vlask  | ****1/2 19.10.2012 16:11

Americký Kulhánek říznutý Tarantinem a spoustou odkazů na různé hrůzné filmy. Hrdina je klasicky kulhánkovsky nezničitelný parchant a tvrďák, ale v podstatě dobrák a patří k těm dobrým. Prokládáno je to černým humorem, i když v lehce nižší frekvenci. Čtivost je úžasná – je to další kousek, který projedete na jeden zátah.

Zombi  | ** 18.04.2014 09:46

Tak tohle mě hodně zklamalo, ono to není úplně špatné, ale nesmíte od toho čekat to, co slibuje autor každé dvě stránky ústy hlavního hrdiny, že je největší tvrďák na zemi i v pekle, že to je brutální stroj na zabíjení prosáklej pekelnickou magií atd. atd., to všechno jsou totiž kecy. Náš Slim totiž předvede naprosté minimum vlastních kouzel, nepřátele zabíjí jen díky náhodě a za pomoci kolegů, dokonce musí utíkat. Když prosákne na povrch jeho monstr povaha vycepovaná v pekle stačí mu jen zlomit nožku nešťastnému skinovi, nemusí nikoho zabít, a to ještě přitom málem dostane na budku. Logiku vůbec neřeším, to je tak děravý až to bolí. Slim se na svět dívá očima 30ti letého, na náš svět, přitom náš svět opustil v 19 letech a zbytek doby byl v pekle. Jeho protivník celou dobu ví kde je, ale nepřijde ho zabít.

trudoš  | ***1/2 01.01.2016 01:42

Začátek působivý, ale bohužel příběh velice záhy sklouzne k nikam nevedoucímu cik cak putování městem se spoustou siláckých řečí a ještě siláčtějších akcí. Detektivní zápletka drobet nulová a i když hlavní hrdina hýří sympatickým cynismem, nedokázal jsem se zbavit dojmu, že jde jen o vypočítavou pózu k získání čtenářova srdce. Každopádně, kdo vyhledává thrillerovou urban fantasy, určitě by měl dát knize šanci, špatná není. Já už mám holt svého Felixe Castora, Harryho Dresdena a Jacka Taylora, takže u mě má James Stark smůlu.

jethro.tull  | *** 29.02.2016 14:12

Protože jsem měl rád příběhy s Johnem Taylorem z Noční strany (škoda že se námět vyčerpal a S. Green unavil) a s čarodějem Harrym Dresdenem z Chicaga (škoda že už české vydávání série končí) a s Felixem Castorem (škoda že vyšel pouze jeden díl série), sáhl jsem pln očekávání po této knize. Zklamání už vyjádřili v komentářích někteří mí předchůdci. Jako detektivka tato kniha moc nefunguje. James Stark je zcela pasivně ve vleku událostí, takže se divím společně se Zombi, proč ho jeho nepřátelé nezabili dříve, než začal v závěru knihy konečně něco podnikat. Společně s trudošem jsem měl stejný pocit u občasných vtípků a siláckých řečí. U Simona Greena a ještě více u Jima Butchera jsem se výborně bavil, originální hlášky nebyly vytvořené jen na efekt, ale spíše pro radost a pobavení čtenáře. Jim Butcher vytvořil opravdu zajímavý svět, ve kterém se pohyboval Harry Dresden, tady je peklo, LA, peklo a zase LA. I Simon Green si dal s Noční stranou víc práce. Abych nebyl nespravedlivý, občas se v knize, hlavně v závěru, nějaké akční, napínavé scény najdou, pár vtípků mě také zaujalo, takže hodnotím jako lehký nadprůměr – 60 %.

mariann  | ***** 11.03.2021 09:03

První díl jsem stáhla v elektronické podobě a četla na čtečce. Tak mne nadchnul, že jsem obratem vyrazila do knihkupectví a koupila celou sérii v knižní podobě. Upřímně ale přiznávám, že s mého pohledu šla kvalita s každými dílem níž. Mezi mé TOP se to nedostane. Ale investice nelituji.