série: Agent JFK
díl v sérii: 26

Kategorie: fantasy - sci-fi

vydání: Triton (web), EF 2011

odkazy: 1x [ukázka], 5x [recenze]

Potan  | ***** 29.06.2011 22:57

Šlechtovi se jeho JFK vážně podařil a svět Pohraničí funguje skvěle i s Kovářem. Čtivost a poutavost díla snad ani nikoho nepřekvapí. Navíc díky zakončení příběhu tu máme i náběh na pokračování, byť už jen ve světě Pohraničí… I přes „to be continued“ konec patří Pár kapek krve s přehledem do TOP děl JFKek.

Sirius  | *** 01.07.2011 16:48

Vůbec to není špatné. Kombinace světa agenta Kováře a Krvavého pohraničí funguje překvapivě dobře a Šlechta na vlastní univerzum bez problémů narouboval univerzum další. Jenže v rámci Agenta JFK mám raději motivy sci-fi – no, já ostatně v poslední době fantasy fakt nemusím a v rámci Krvavého pohraničí mi tenhle příspěvek nepřijde nic extra – Šlechta už prostě napsal lepší knížky, třeba Likario. Nicméně svůj účel dobrodružné literatury plní takhle knížka skvěle. Odsýpá, nezadrhává se a autor respektuje reálie. Sice se v rámci JFK nejedná o top ten, ale průšvih to taky není a zklamání rozhodně nehrozí.

Svarec  | ***** 04.08.2011 15:09

Podotýkám, že nejsem fanoušek JFK, nýbrž Vladimíra Šlechty. Neodehrávat se tato kniha v Krvavém Pohraničí, nezavadil bych o ni ani pohledem, protože Kovář mě nikdy příliš nelákal. A jak tedy skloubení dvou populárních světů dopadlo? Skvěle! Jako čtenáře zcela neznalého JFK mě potěšilo, že Šlechta neřeší žádné Kovářovi problémy z minulých dílů a soustředí se pouze na hlavní zápletku. Rovněž agentův úkol je v podstatě poměrně banální a s hlavní zápletkou nemá co dělat – JFK ho celý splní asi tak na posledních deseti řádcích. Popravdě mám pocit, že kdyby Šlechta chtěl, mohl příběh s minimální změnami napsat s jakýmkoli jiným hlavním hrdinou… Jinak se samozřejmě jedná o skrz naskrz akční příběh okořeněný milostnou zápletkou, ve Šlechtově podání neskutečně čtivý.

KeB  | **1/2 28.11.2011 15:19

Zvláštní je můj názor v porovnání s ostatními. Prvně jsem chtěl dát brak, protože jsem to takřka nebyl schopen číst. Asi po šedesáti stránkách jsem se dokonce i začetl, ale přesto to bylo utrpení. Až poslední část mě dokonce i bavila. V kontextu JFK jsem se několikrát ptal sám sebe, jestli to není nějaký jiný, paralelní Kovář, protože tenhle se choval jako kretén a ne jako profesionální voják s profi výcvikem a třema prdelema zkušeností. Celkově mi chování postav přišlo poněkud divné a některé dějové momenty, nebo lépe chování postav v některých dějových momentech, jako doslova debilní. Do toho mi asi dost nesedl styl psaní ke kterému bych měl také xvýhrad. Popravdě jestli mě tohle mělo naladit, co by Kravavým pohraničím nepolíbeného, abych se o Krvavé pohraničí začal zajímat, tak děkuji nechci. Evidentně jsem nebyl cílová skupina…

nery  | *** 27.12.2011 21:33

Plně souhlasím s hodnocením uživatele KeB Mnohem raději bych viděl Kováře v Oggerdově světě, to by byl masakr … ve fantasy mi mr Šlechta připadá nechutně průměrnej :(

Schramm  | *** 17.05.2012 11:23

Spojení Krvavého pohraničí a JFK? Už jen to pomyšlení vzbuzuje zvědavost – a obavy. Za sebe musím říct, že se obavy ukázaly jako liché. Pár kapek krve hodnotím pozitivně jako čtivý, napínavý příběh, který plní co má – a sice pobavit. Je třeba ale říct, že je to asi hodně ovlivněno tím, že jsem fandou Pohraničí (body už jen za setkání s oblíbeným Skjúwinkem), díky čemuž pro mě text dostává možná zajímavější rozměr než pro čtenáře, který je fandou JFK a jedná se o jeho první setkání se Šlechtou. Přesto bych měl ke knize pár výhrad. Předně je to lovestory JFK s Doreenou. Podle mého poměrně zbytečný motiv, který byl šel napsat ne až tak zaníceně. JFK mi v tomhle prostě nesedí a nemůžu se zbavit dojmu, že Šlechta nepříliš přesvědčivě posunul psychologii hrdiny směrem, který se bije s Kovářovým profilem v ostatních dílech série. Cca v polovině knihy pro mě proto příběh ztratil na poutavosti, naštěstí pouze na pár stran. Závěr vzbuzuje naději, že Vladimír Šlechta na Pár kapek krve ještě naváže, byť spíše v cyklu Krvavého pohraničí než v sérii JFK. Za sebe se určitě těším. S ohledem na předchozí komentáře bych jen dodal, že není úplně nejlepší hodnotit Pohraničí podle tohoto příběhu a rozhodně bych mu dal šanci samostatně, souhlasím také s tím, že pokud by se Vladimír Šlechta chtěl ještě k JFK vrátit, plédoval bych za návštěvu Oggerdova světa. Jak mám POhraničí rád, tohle by bylo mnohem, mnohem zajimavější a sérii JFK mnohem víc odpovídající.

veere  | **** 06.11.2013 12:57

Čekal jsem spíše, že Šlechta pošle Kováře někam blíže k Pěnkavovi a Oggerdovi. Nakonec napsal díl výborného Pohraničí, ale dost špatného JFK. Bez něj by to fungovalo stejně dobře, ale líbí se mi, že tím rozvíjí vlastní svět, a snad ještě nějakou návaznost na tohle dílo napíše…

knedle  | ** 21.09.2014 23:03

Pro mne (zatím) nejslabší dílo z Pohraničí. JFK byl nudnější než Roger Schnirega a to je co říct. Začátek a konec dobrej, ale mezitím blátíčko. Vlastně by mě to bavilo, kdyby tam nebyl Kovář. Starej dobrej krákorající Skjúwink, pořádnej ranař Frank, ptákohlavci i ten Alex byly prostě fajn. Proměna skutečnosti v legendu v epilogu byla asi tou nejlepší částí.

Pohraničí je super svět, ale tento JFK se moc nepovedl.

tiradentes  | *1/2 28.07.2017 09:44

Nie som veľkým fanúšikom fantasy dielov, ale niektoré majú svoju kvalitu. Tento to však, bohužiaľ, nie je. Nikdy předtím som Šlechtu nečítal, nepoznám jeho svet Pohraničia, ale reálie sa mi celkom pozdávali. Čo mi však vadilo:

• Slabý dej, taký nemastný neslaný. Vlastne tam nešlo o nič.
  • Nesympatické a pre dej irelevantné postavy. Hlavne vrcholne nesympatická Dorína (tak naivné, hlúpe a nepotrebné stvorenie dokáže úroveň knihy zraziť na minimum; jej absencia v druhej polovici zdvihla moje hodnotenie o 10%).
  • Vyjadrovanie (zase Dorína). Slová ako „muckat“, potom ako si poriadne zašukala a „bříško“, potom ako vychlastala liter čerstvej zvieracej krvi? Takto predsa rozpráva päťročné decko a nie dospelá žena.
  • Chovanie JFK. Profesionálny vojak, vrcholne trénovaný špecialista, ktorý má na svedomí nespočet ľuských životov a vystrája ako pätnásťročný smrad v hormonálnej disbalancii.