série: Rachel Morgan

originální název: Every Which Way But Dead
originál vyšel: 07/2005

vydání: Fantom Print (web) 2011

odkazy: 1x [ukázka], 5x [recenze], 1x [info]

Vlask  | **** 24.06.2011 18:40

Mluvící díl. Je tu opravdu hodně postav a docela málo akce. Ono jí sice tak málo není, ale řeší se příliš mnoho věcí naráz, takže akční momenty docela dost zaniknou v ději. Nejvíce se prosazují démoni a chybí výrazné nové prvky. I tak je to ale napínavé čtení a absenci paranormálník novinek zachraňuje zajímavá nová postava.

Caderly  | ***1/2 08.07.2011 19:30

S novým dílem autorka sérii, z mého pohledu neštastně, dále posouvá do kategorie četby určené primárně pro ženské čtenářky. Přibylo v něm srdceryvných rozhovorů, popisů emocionálních stavů hlavní hrdinky i vedlejších postav a zdlouhavého rozhodování o tom, co si na sebe obléknout. V knize se objevilo několik nových postav, avšak jejich začlenění do děje je poněkud nevyvážené, naopak některé vedlejší postavy z minulých dílů se objevily v minimální míře či vůbec. Nepříliš překvapivě jsme se dočkali nového romantického (a rovnou i sexuálního) vztahu hlavní hrdinky, ačkoliv ten předcházející sotva (pokud vůbec) skončil. Akce je svým způsobem v knize dostatek, avšak do značné míry se koncentruje do druhé poloviny knihy a zejména prvních přibližně sto stran mi příšlo o ničem. Faktem je, že druhá polovina knihy je celkem napínavá (konečně se alespoň v omezené míře zapojí do akce i Ivy) a dočkáme se i některých zajímavých odhalení ohledně elfů a Rachelina otce, démon Algaliarept je po celou dobu skutečně démonický a příjemně mne překvapil způsob, jakým Rachel porazila a potrestala hlavního padoucha. Přesto jsou mé pocity z knihy dosti rozpačité, na procenta ji hodnotím tak na 65% a budu hodně zvažovat, zda si koupím další díly.

Slíva  | ***** 29.10.2011 18:21

Skvělá kniha, pro mně jednoznačně. Předchozí díly se mi líbily a ačkoli je tenhle třetí víc o nitru, než o akci, podle mě nemá chybu. Rachel je zase samý průšvih, ale humor neztratila, staré postavy se objeví v novém světle, cestou se dozvíme něco nového, i když toho nebude zrovna moc, připravte se i na žhavé scény. Možná, že je tu posun, a že je to už čtení „jen“ pro ženské, ale komu to vadí?? Knížek „jen“ pro mužské tu máme tolik! Než jsem se vzpamatovala, byl konec. Jestliže se vám první a druhý díl líbil, bude tento taky a možná ještě víc.