série: Poslední vlkodlak

Kategorie: fantasy - horor

originální název: The Last Werewolf
originál vyšel: 2011

vydání: Argo (web) 2011

Daletth  | **** 10.11.2012 22:13

Chtěla jsem dát stovku, vážně jo, ale nakonec jsem si to rozmyslela. (Rozhodně bych zauvažovala nad možností hodnotit po „desítkách“, protože tohle by si těch slušivých 90% zasloužilo s přehledem.) Mělo to styl, bylo to dobře napsané, ale některé věci mi zkrátka neseděly – většinou drobnosti. Nějaké výrazy v určité momenty, nebo autorovo přílišné zabředávání do filosofických úvah, kterých bylo zkrátka v danou chvíli už moc…, jak říkám: detaily.

Ovšem plusové body autor rozhodně získává za postavu Cloqueta… „Co za pitomce by se vydalo na sledovačku v bílém autě? Evidentně tenhle.“

trudoš  | **1/2 28.08.2018 23:37

No, s Posledním vlkodlakem jsem narazil. Zlákala mě anotace a pochvalné kývnutí Nicka Cavea, jenže jak nudně román začne, tak i pokračuje a vlastně i končí. Přesto jsem to dal, celý ten čtyřsetstránkový epos, přičemž mi po dočtení každé kapitoly znělo v uších: „Dočkej času a uvidíš, že se to všechno změní. Nick Cave, vole, Nick Cave!“
Nezměnilo. Což o to, Glen Duncan je skutečně nápaditý prozaik, který má evidentně hodně načteno a nebojí se to použít. Naneštěstí místo toho, aby s tím na mě udělal dojem, měl jsem jen pocit, že si honí triko a natruc kombinuje nezkombinovatelné. Akční městská fantasy se tak prolíná s existencionálním románem, to vše okořeněno cynickou filozofií a tunou odkazů na všelicos intelektuálně povznesené. Nevýrazné finále pak podtrhlo nesmyslnost nafouknutého rozsahu, protože některé dějové linky se zpětně ukázaly jako zbytečné. Na druhou stranu, přistoupíte-li na autorovo noirové pojetí lykantropického subžánru, dost pravděpodobně si knihu užijete se vším všudy.