Erebos

Hra, která zabíjí!

Kategorie: sci-fi - pro děti a mládež

vydání: Fragment (CZ) (web) 2011; Fragment (CZ) (web) 2013

odkazy: 5x [recenze], 1x [info]

Lokina  | ***** 24.03.2017 10:36

No asi takhle bych to popsala, kdyby mi někdo knihu chtěl vzít, tak bych ho asi plácla přes prsty :-D Kniha byla čtivá, poutavá, hlavní hrdina sympaťák. S romantickou linkou jsem nijak neměla problém. Spoiler. Jen mě mrzelo, že Sarius, tak brzo skončil, ten mě hodně bavil.

trudoš  | *** 09.05.2019 07:38

Vyjít kniha v edici Stopy hrůzy, neřeknu ani popel. Mám-li ji však hodnotit jako plnohodnotný sci-fi thriller, je to už s kvalitou horší. Chování lidí, kteří propadají MMORPG gamesám, jsem ještě schopen pochopit, ale že by se závislost šířila školou a zároveň nikoho netrkla nadprůměrná absence žáků – to už mi přišlo absurdní. Stejně jako vyústění, které je sice promyšlené, jenže když už někdo rozjede podobný projekt… no čekal jsem něco víc než fňuknu s traumatem.
Ale jinak fajn, ve výsledku je Erebos nápaditý a má šmrnc. Navíc všechny ty vychytávky kolem počítačových her jsou docela zajímavé, přestože nedokážu říct, nakolik odpovídají skutečnosti. Ovšem, když už nic jiného, Ursula Poznanski se povedeně vyhýbá zaběhnutým klišé, takže vývoj zápletky nejednou překvapí. Jen škoda stylistiky, která je buď chybou autorky (Germáni prostě píšou divně, nic proti), nebo překladatelky. Nejde o vyslovené zvěrstvo, jen stavba vět je občas poněkud nešťastná. Skoro jako kdyby mistr Joda to psal.

Madam Brbla  | *** 27.10.2019 11:17

Brala jsem „Erebos“ z knihovny s notnou dávkou skepse, protože, co si budeme nalhávat, když mám náladu (a čas) na počítačovou hru, prostě sednu ke kompu a pařím. Čtení o tom, jak hraje někdo jiný, se interaktivnější formě stěží může vyrovnat. Kupodivu však příběh o školácích, co propadli tajemstvím opředené hře, nebyl vyloženě marný. Zápletka s virtuální realitou nevybíravě zasahující do všedních životů má své dobré momenty i úsměvné lochny v logice, nicméně v rámci young adult škatulky si není na co stěžovat. Správný věk pro tuto knihu jsem bohužel minula téměř o čtvrt století, nenašla jsem cestu k sobeckému, hormony zmítanému smradovi v hlavní roli ani k ostatním postavám. Nick se choval přiměřeně své pubertě, což nesnižovalo mou touhu vlepit mu pár výchovných, vzduchem chlazených.
Být mi nějakých 15 (+/- 3 roky), stačil by zážitek jistě na čtvrtou hvězdu. A mít k tomu všemu ještě camprlíka, možná by „Erebos“ dostal plnou palbu. Za usedlé maminy (postižené PC hravostí) dávám tak 60–65%.