série: Leviatan

Kategorie: fantasy - alternativní historie - pro děti a mládež - steampunk

originální název: Behemoth
originál vyšel: 2010

vydání: Knižní klub (web) 2011

Julianne  | **** 21.10.2011 21:08

Stejně jako Leviatan je Behemót výborný, ačkoli ke konci už mu lehce docházel dech. Postavy jsou vrhány z jednoho dobrodružství do druhého, aniž by to čtenáře jakkoli unavovalo, a kniha je i plná vtipných momentů (také chci svého bystrého outloně!). Už dlouho jsem se u žádné knihy nahlas nesmála v tramvaji – až do Leviatana a Behemóta. Westerfeld si umí čtenáře získat. Jdu si sehnat Goliáše. Update: Ani ne dva dny po dočtení Behemóta jsem skoncovala i s Goliášem. Závěr trilogie ode mě dostává 70 %, Leviatan i Behemót mi objektivně i subjektivně připadali lepší. Konec série byl nepravděpodobný až hrůza, ale což… Nějak se s tím Westerfeld poprat musel a bylo jasné, že to nebude vůbec jednoduché. Goliášovi dávám 70 % (a sem to hodím, až vyjde česky…) a trilogii jako celek můžu jedině doporučit. (Menší spoiler: Osobně bych preferovala otevřenější konec s více možnostmi pro jednu z hlavních postav, ale to by byl holt menší happy-end.)

Gaarq  | **** 08.08.2014 09:33

pokračování příběhu o daryl/dylanovi, alekovi a leviatanovi se takřka v ničem neodchyluje od předchoího. příběh sviští, je jednoduchý, ale ne primitivní, pomalu se nám vynořují ryze mládežnická témata (ale celkem decentně), alternativní historie dobrá, nápadů gejzír, i když už zdaleka tak neohromí a autor spíš maximálně vytěžuje už jednou zmíněné. tentokrát mě ani nebily do očí nějaké překladatelské lapsy. výborný relax.

IvoHury  | ***** 21.10.2017 21:38

Druhý díl výborný. Dokonce se v něm neobjevovaly takové ty nepříliš vhodné formulace a slovesné tvary, jaké jsem kritizoval v díle prvním, kde se zdálo, že kniha vůbec neprošla redakcí. Musím ale říci, že autor nemá pro tento typ literatury zrovna dobře rozvinuté schopnosti popsat to či ono. Nebýt bohaté ilustrované přílohy, tak bych si polovinu věcí vůbec nedokázal představit. Válečné stroje, golemy, ani darwinovské příšerky. Nicméně – ilustrace o vyřešily :)

trudoš  | **** 13.02.2018 23:59

Scott Westerfeld nezklamal ani druhým dílem o dobrodružných cestách monstrózní (doslova) vzducholodi. Hrdinové jsou stále sympatičtí a chemie mezi nimi funguje na jedničku, stejně jako ve vztazích mezi ostatními členy posádky, ať už dobrovolnými či nucenými. Překotný děj pak zajišťuje, že nad románem strávíte ještě míň času, než jste z počátku mysleli. Dost tomu napomáhá obří font a rozestupy mezi řádky, nemluvě o fantastických ilustracích Keitha Thompsona. Mechanické i organické výtvory pod jeho rukama doslova ožívají.
Zápletka se tentokrát točí převážně v jedněch kulisách a těmi je neutrální Istanbul. Ovšem jak dlouho bude jeho neutralita ve Velké válce trvat, je ožehavá otázka. Bohužel se však zdá, že se ústřední linie nakonec nebude ani tak zabývat alternativním vývojem 1. světové, jako spíš osudy dívky Deryn a chlapce Aleka, což mi přijde jako velká škoda. Nicméně dokonalejší steampunk pro mládež, okořeněný o množství originálních nápadů, u nás po knihkupectvích zkrátka nenajdete.