Jiří Kulhánek

Vyhlídka na věčnost

Kategorie: horor - akční - urban fantasy - zombie - upíři

vydání: Crew (web) 2011

odkazy: 8x [recenze]

Mrowka  | ****1/2 26.10.2011 21:32

Četl jsem všechny Kulhánkovy knihy, takže takhle je pro mě docela zklamáním. To znamená, že v jeho tvorbě bych tuhle knihu zařadil mezi Divoké a zlé a Stroncium, přičemž Stroncium je u mě jeho kniha nejhorší. Jenže, pořád je to Kulhánek. To znamená, že je to vtipné, zábavné, má to spád, vtáhne mě do děje, sednu si k tomu a nemůžu přestat číst, dokud neskončím. Má to spoustu typicky Kulhánkovských chyb, ale i spoustu typicky Kulhánkovských předností. Kdyby to byla jeho první kniha, sednu si z ní na zadek a budu slintat blahem. Problém tohoto autora je jedině v tom, že už si mě za ty roky, co ho čtu stačil pořádně rozmazlit. Takže: v kontextu Kulhánkovské tvorby je to průměr. V kontextu fantastiky, která tady vychází, je to to nadprůměr. Co dodat? Kulhánek sebe nepřekonal, ale vydal ze sebe svůj průměr a každý jeho čtenář ví, kde jeho průměr leží, takže paráda. Knížku ukládám s pocitem z přečtení dobrého díla do poličky a za dlouhých zimních večerů za pár let se k ní s radostí znovu vrátím.

Sirius  | *** 28.10.2011 00:17

Na začátek asi ta nejlepší zpráva – Vyhlídka na věčnost je mnohem lepší než Stroncium. Bohužel tím asi všechny dobré informace končí. Tedy pokud neopomeneme fakt, že se jedná opět o knihu, která na začátku vtáhne do děje a pak vám nedovolí ani na moment odložit. Jenže na rozdíl od předchozích knih nemá Vyhlídka tak sympatického a charakteristického hrdinu – Jan Lánský mi přišel jako totálně nezajímavý loser. A ani fikční svět není tak skvělý, jako tomu bylo v předchozích knihách. Akce mi přišla obyčejná a vtipům jsem se občas zasmál, ale několikrát jsem si vzpomněl na to, jak jsem kdysi četl Noční klub a přál jsem si opět zažít něco podobného. Takže ano, přišlo mi to chvílemi bez šťávy – obzvlášť v prostřední „stanové“ části. O nemastném/nes­laném finále ani nemluvím. Mimochodem první komentář o kvalitách české fantastiky jaksi nechápu. Ano, Kulhánek je sice legenda, to mu upřít rozhodně nemůžeme. Nicméně je potřeba si uvědomit, že česká fantastika se snaží o nějaký vývoj a čerpání z dalších směrů a zatímco se ostatní autoři snaží psát rozmanitě, Kulhánek stojí na místě a píše stále to samé. (V tomto ohledu je nutné zmínit Štěpána Kopřivu, který začínal jako „kulhánkovec“ ale ukazuje, že dokáže psát rozmanitě a jako autor nemá jen jednu podobu). A je samozřejmě otázkou, jak dlouho to bude ještě čtenáře bavit. Mám takové tušení, že z něj brzy bude autor, který žije z kreditů načerpaných dávnou slávou, protože nebude schopen udržet krok se současnými módními trendy. V rámci Kulhánkovy tvorby tvorby se tedy jedná o průměr a pokud to zahrneme i na ostatní produkci, tak se pohybujeme v rámci podprůměru. Co si budeme povídat, od roku 2006 tu vyšlo obrovské množství kvalitnějších textů a to i co se akčního žánru týče. Stačí si vzpomenout třeba na Asfalt.

cb.spike  | * 29.10.2011 13:40

Nejdřív by to chtělo vytrhat tak 250 stránek tý červený knihovny. Pak by bylo třeba přehlížet, že něco podobnýho už jsem někde četl (Moudrý), že něco podobnýho už jsem někde četl a pekelně se u toho bavil (Asfalt). To by nám tady už zbyl jen autor vykrádající sám sebe a žijící ze slávy právě minulé. A kdyby hrdina opravdu byl špatný člověk a jen o tom nemluvil, tak by jsme tady měli fakt něco.

kapa  | ****1/2 30.10.2011 08:19

Klasický Kulhánek. Skvele sem se bavil (vic jak u Asfaltu od Kopřivy) – a to od těhto knih čekám. Knižka opet člověka nenechá v klidu dokuď ji nepřečte. A předpokládam, že dalším přečtením to bude ještě lepší (Stroncium se u mě také postupne vytáhlo…). Jen mě překvapilo že to autor napsal už v roce 2007 (2 roky před podobným Asfaltem) a pustil k vydaní až ted…

kulvasaur  | ***** 31.10.2011 08:45

Četl jsme od něj všechny knihy… všechny sou parádní… ano tahle možná nepatří k těm jeho nejlepším.. ae je to zase on… prostě mazes od začátku do konce.. jen čtěte!

tvarohovej  | ***** 01.11.2011 21:11

Je pravda, že délka milostných pasáží je skoro překvapující, ale jinak tradiční kvalita. Líbí se mi, jak skoro v každé jeho knížce je ta dívka, o které Kulhánek sní. Některé pasáže ve Vyhlídce jsou vyloženě dechberoucí. Přesto bych řekl, že to není výrazně lepší, než jeho starší díla. Potíž je, že to už prostě nejde. Dá se říct, že kdo chce, najde obecně v Kulhánkovi splněné všechny svoje klukovské tužby a představy, někdy mi to připomíná sny.

Vlask  | **** 01.11.2011 21:26

Volné pokračování nočního klubu s podtitulem „S čerty nejsou žerty“. To zároveň odpovídá na otázku, kde autor sebral ještě něco namakanějšího než jsou upíři. Bohužel sečtělí čtenáři českého akčního subžánru už jsou v poslední době dost zahlceni tímto prostředím a kniha tak silně ztrácí na originalitě a získává silného soupeře v asfaltu. Úvod je klasicky kulhánkovský, nechybí akce ani proslavené hlášky. Pak se to bohužel zvrhne v nepřetržitou akci (místy i nudnou) a humor dojde nejenom hrdinovi, ale i autorovi. A na to nejsem u Kulhánka zvyklý. Následující klidnou a kontroverzní stanovou část jsem tak uvítal s povděkem. Až do konce se pak vrací akce a konečně i humor, ale na výrazně slabší úrovni. Zato se tu objevuje hodně škádlení mezi postavami a značná náklonnost k malým holčičkám (naštěstí ne stejného typu jako má Moudrý k dospívajícím chlapcům…). Podezírám autora z otcovství či stárnutí, neboť romatické pasáže či samotný závěr už asi neudělají radost všem tvrdáckým náctiletým čtenářům vyžadujícím krev a akci. Ti se budou muset definitivně přeorientovat na Kopřivu. Abych to shrnul tak čtivost stále perfektní (2 odpoledne to sežralo), černého humoru o 50% méně, vystřídaly ho hlášky u kterých se jen pousmějete, novinka je romantika plus děti a celkově se mi více líbilo Stroncium (kvůli originálnímu námětu a častému střídání prostředí). U příští knihy bych se přimlouval za scifi akci v multikulti emzáckém vesmíru plném pirátských lodí, přepadení, kyborgů, implantátů, laserů, černého humoru a atmosféry blade runnera. Upíři a země jsou už dost vyčerpané téma (i když upíří vesmírná přepadová jednotka bez nutnosti používat omezující kyslíkové přístroje a skafandry tu ještě nebyla).

Romison  | *** 08.11.2011 21:51

tri hvezdicky za dobrej zacatek a do setkani s prvnim stryckem me to i bavilo, pote uz to bylo horsi a horsi a horsi a peklo, peklo od Koprivy me proste bavilo vic a jeste tam prisere postavy, co me uz sraly v NK, vseobecne mu ty zensky postavy moc nejdou, pote znova nekolikrat vykradem sama sebe a konec :)

Ruffy  | ****1/2 10.11.2011 11:42

Je to lepší než Stroncium, ale horší než Noční klub. Je to takové, jaké jsem čekal – žádné novoty, Kulhánek se stále drží toho stejného. A to je dobře, protože mu to jde taky nejlépe. O čem to je? O nemrtvých, o pekle, o démonech, o upírech a spoustě vystřílených nábojnic a explozích, o katanách a tak. Jo a objeví se i staří známí z Nočního klubu. V první čtvrtině knížky jsem byl trochu zahlcený všemi těmi událostmi a říkal jsem si, že se to všechno snad ani nebude dát nijak rozumně (v rámci žánru) vysvětlit. Nakonec se to jakž takž povedlo. Co se adrenalinu a akce týče, tak mám dojem, že začátek je nejsilnější a směrem ke konci to slábne. Poslední stovka stránek se už jen tak příjemným tempem vleče ke konci. Musím si však rýpnout: zábavy jsem si užil dost, ale cena 389 je opravdu přehnaná. Kdyby to aspoň mělo pevnou vazbu, kvalitnější papír nebo nějaké ilustrace – cokoliv co by tu vysokou cenu ospravedlnilo v očích čtenáře. Ale ono nic. Stejně si to lidi koupí, tak proč si na tom nenamastit kapsu, že…

GeRony  | **** 15.11.2011 15:09

Niekde v predchadzajucich komentaroch som cital, ze je to lepsie ako Stroncium a horsie ako Nocny klub. Pod toto sa podpisem, ked to bude niekto chciet. Stale je to Kulhanek, komu sa nepacia jeho diela, nech ich necita, bozsky status mu ale tiez neprisudzujem, podla mna aj Cechach sa najde zopar urcite lepsich autorov. Kto vsak jeho tvorbu pozna a paci sa mu, dostane presne to, co caka – akciu, hlasky, humor, takmer nesmrtelneho hrdinu (aj ked mam pocit, ze prave v tejto knihe si to autor trosku ustriehol, takze to znie viac „uveritelne“ ako napr. Stroncium, co uz bol extrem). Co by som vsak vytkol, je urcite zensky element, hlavne tych zopar desiatok stran v poslednej tretine knihy mi pripadalo ako rana pastou do ksichtu – predstavte si, ze pozerate v kine nabuchanu a efektnu akci, pricom asi v 2/3 filmu vam na 20 minut pustia Esmeraldu/Mari­u/Rosalindu (dosadte si akekolvek ine zenske meno, ktore sa vam spaja s telenovelami) len preto, by autor nakoniec mal aku taku barlicku a mohol ospravedlnit jedno rozhodnutie hrdinu. Toto proste nezozeriem. Dal by som 75%, ale priklonim sa k 80%, lebo knihu som precital takmer na jeden zatah. A tych 5% patri panovi L. Ten bol fasa ;)

Ruw  | ****1/2 16.11.2011 12:42

Už jste někdy zkoušeli uzírat Lucifera? :D 90/100

veere  | *** 18.11.2011 17:13

Jako všichni předchozí, bych se připojil k názoru, že kvalita je někde mezi Stronciem a Divocí a zlí (2.díl), s tím že Stroncium u mě mnohem lepší…; žádná sláva ale klasika čitelnost, jinak u Kopřivova Asfaltu jsem se taky „pekelně“ líp bavil…

Beast  | ***** 18.11.2011 23:11

Osobne dávam 100%. Páčilo sa mi to z Kulhánkových kníh zatiaľ asi najviac (prečítané mám všetko). Chytá sa na to asi len Noční Klub, ale mne osobne sa Vyhlídka páčila asi ešte viac. Myslím, že najmä kvôli tej pasáži, ktorú som si osobne pomenoval „Karolína intermezzo.“ Neviem prečo, ale strašne sa mi to do tej knihy hodilo… O kvalite knihy môže hovoriť aj to, že keď som včera začal čítať o 10 večer, zrazu bolo 6 ráno a ja som zistil že za dve hodinky vstávam do práce :) Ale neľutujem, stálo to za to, skutočne výborná kniha. Teraz už len keby ďalšia Kulhánkova kniha vyšla skorej ako za 5 rokov :)

aqu1la  | ***1/2 20.11.2011 09:26

Začiatok knihy, až do jednej tretiny to bola pre mňa nuda a vykrádanie samého seba, scény aj dej v okamihoch, keď pána Mluvčího nenaháňali zombíci, mi až príliš pripomínali Nočný klub a jeho začiatok. Keď som už chcel knihu odložiť, od scény v Prahe pri kostole to konečne začalo. Kniha začala byť vtipná, akčná, s novými nápadmi, a aj vykreslený vzťah s Karolínou do nej skvelo zapadol, podľa mňa ju ešte vylepšil. Ak by som hodnotil len od druhej tretiny knihy, a keby ma z čítania a atmosféry niekedy nerušilo pre mňa až príliš nasilné použitie nadsázky (ako lov v Afganistane, komentovanie predošlých kníh, citovanie kapiel a pod.), dám kľudne 90 %, takto kvôli začiatku a občasným rušivým momentom to je pre mňa tých 70%.

Svarec  | ***** 28.11.2011 16:25

Možná trochu horší než geniální Stroncium (které já osobně považuji za vrchol Kulhánkovy tvorby), pořád ale o několik tříd lepší než přeceňovaný Noční klub (který jsem ani nedočetl). Hlavně ten dlouhý (přes 120 stran) „pekelný“ flashback uprostřed je výborná část, závěr je taky skvělý (hlavně díky panovi L – výtečná postava). Zápory snad skoro nejsou, snad jen – narozdíl od bezchybného Stroncia, které bylo jízdou od začátku do konce – mi tady chvíli trvalo, než jsem se do příběhu začetl (cca 100 stran). Hlavní hrdina mi taky přijde horší – to ale kompenzují vedlejší postavy. Jinak je to ale neuvěřitelná jízda – přesně jak jsem od Kulhánka čekal.

hruzisak  | **** 02.12.2011 13:42

Já jsem spokojen. Kelly Family jsou u Mistra stále v oblibě. Všechno do sebe nakonec krásně zapadlo i ta první kapitola získala smysl přímo geniálně. Teď už se jen těším, jak Mistr v příští knize oživí padlé členy Nočního klubu.

nechapacka84  | **1/2 23.01.2012 10:30

Já ty kruhy prostě nechápu…V porovnáni s Asfaltem je to ASI lepší. co mě ale vadilo je ten konec jak z amerického velkofilmu, navíc je hotovo za 10 stránek. Pak tá přeslazená část v tom táboře, ALE HLAVNE TO že v pekle je každej debil, a největším debilem je tam sám pán velkodebiel L… Jinak Kulhánek je nejspíš vysazenej na mluvíci hlavy … tohle se moc nepovedlo.. I když některé hlášky… to mu pořád jdde. NOční klub, je ale noční klub

Ekyelka  | ** 29.01.2012 17:08

Když autor vykrádá sám sebe, není to taková hrůza, pokud to umí podat aspoň trochu jako něco nového. Pokud mne ale začne nudit nepřetržitý proud akce (o červené knihovně nemluvě) a u některých scén si u autora Kulhánových zkušeností začnu říkat WTF, je něco hodně špatně. Ano, čte se to dobře. Ano, pár hlášek bylo dobrých, úsměvných, zajímavých. Ale jede se podle zažitého schématu, ani krok stranou a hurá do slavného konce. To už mi radši usekněte hlavu a naložte ji do svěcené vody…

rozmetal  | ****1/2 10.03.2012 12:24

no po přečtení jsem pochopil proč Kulhánek vydával své dílo 5 let, Kopřiva s Moudrým mu asi nabourali původní koncept (určitě bych si rád jednou přečetl i tuto verzi). celkově se mi knížka líbila, Kulhánek si pořádad udržuje standatd. A po relativně špatně hodnoceném Stronciu sáhl po jistotě.

BorgDog  | *** 10.03.2012 13:45

Nejsem Kulhánkův fanoušek ani zásadní odpůrce. Po „Vyhlídce na věčnost“ jsem sáhl jednak ze zvědavosti a jednak proto, že jsem si chtěl přečíst „oddechovku,“ u které na druhou stranu lze očekávat nějakou úroveň. Knihu jsem přečetl ve dvou dnech, tedy velmi rychle, přesto nemohu říct, že bych byl nadšený.

Prvním problémem je „guláš,“ jaký autor vytvořil. Pohromadě tu vesele vegetí upíři, démoni, zombíci, peklo, magie, hi-tech zbraně, nindžové, vojáci s vpravdě supermanským výcvikem… a obyčejní lidé? Ti jsou jen „palivo“ a materiál do mlýnku na maso. Není to nic, co by nebylo i v jiných knihách tohoto typu, ale ve „Vyhlídce na věčnost“ je toho jednoduše už přespříliš – prakticky veškeré hlavní postavy jsou tak nelidské (v objektivním, nikoliv morálním smyslu), že je problém, vytvořit si k nim vůbec vztah, o nějakém strachu o ně nemluvě.

Druhý problémem je ona v komentářích kritizovaná „romantická vsuvka.“ Tohle Kulhánek skutečně nezvládl a v rozsahu, jaký v knize zabírá, se do takové zápletky nikdy neměl pouštět. Nepůsobí jen jako předvídatelná vata – především je to v podobné knize nudná vata a špatně napsaná k tomu. U jisté scény, kdy jistá upírka konečně odhaluje tragická tajemství svého života, má čtenář patrně brečet, jenže se směje – přirovnání k třetiřadé telenovele je bohužel na místě.

Třetí problém – finále. Kulhánek jasně ukázal, do jak absurdního konce vede bezhlavé prosazování konceptu „na konec co největší masakr:“ Napsal masakr tak velký, že se prostě napsat nedal a výsledkem je cosi na způsob „A pak šel světem, všechny pozabíjel a vrátil se vítězně domů.“ Přesně takhle, jen na deseti stranách. Je to opravdu názorné varování pro všechny autory podobné literatury, že guma od trenek nejde natahovat do nekonečna.

Naproti tomu nutno říct, že se kniha čte dobře a některé nápady (jistá lovecká výprava za ultimátní trofejí) jsou zajímavé. Také práce s dějovou linií je velmi dobrá. Kulhánek udrží čtenáře docela dlouho v nejistotě, co a proč se děje, když po větších blocích střídá časové linie, které do sebe dokonale zapadají a doplňují se. V tom ohledu odvedl výbornou práci a je to také asi jediný aspekt, kde „Vyhlídka na věčnost“ vítězí nad tématem podobným „Asfaltem.“ Jinak je Kopřiva lepší ve všem, hlavně v postavách a humoru. Skalní Kulhánkovi fanoušci budou pravděpodobně spokojeni, ale vzhledem k hypu kolem jejího vydání jsem byl osobně knihou spíš zklamán a hodnocení zde na Legii pokládám za přehnané. U mě nanejvýš 60%.

P.S.: Podotýkám, že „Noční klub“ jsem nečetl a jakákoliv souvislost či návaznost Vyhlídky na něj tak u mě nehrála roli.

Speedemon  | **** 27.03.2012 14:18

Přidávám se k těm, které Vyhlídka bavila víc jak Stroncium a méně jako Noční klub. Je to zábavné a akční a přesně to jsem od toho čekal. Osobně bych dal větší přednost, kdyby šlo čistě o útok pekla a ne armádu Vůdce a Strýčků. Prostřední, téměř romantická pasáž mi nevadila, spíše naopak, přepálený začátek plný soubojů mi přišel zbytečný a chytnul jsem se až při výpravě za hlavou pana Devlona. Ten je opravdu perfektní postava a ke konci jsem se díky němu nasmál asi nejvíc.

Schramm  | ** 11.05.2012 10:21

Pro mne je Vyhlídka na věčnost jednoznačně zklamání roku 2011. Předesílám, že mojí nejoblíbenější Kulhánkovou knihou je Noční klub. Už Stroncium mi nesedlo, ale tam ten dojem byl zapříčiněn především tématem, které mě neoslovuje, na SF tohohle ranku příliš nejsem. Přesto hodnotím Stroncium kladně kvůli odvaze vykročit ze stínu předchozích titulů a zkusit se vydat trochu jinou cestou. Nic z toho podle mne neplatí pro Vyhlídku. Derivát předchozích knih autora mi v zásadě nevadí, ba jsem si tyhle odkazy vždy užíval. Narozdíl od jiných mi nevadí to, co Kulhánek udělal s Nočním klubem – až na jednu výjimku o které se zmíním později. Sama postava Mluvčího je povedená. Nemůžu se ale zbavit dojmu, že knize by prospělo seškrtání – celá scéna v táboře je v tomhle rozsahu neuvěřitelně nudná a víceméně zbytečná. Pasáže v pekle mne taky neuchvátily, bohužel, originalitou a podáním hodnotím výš Kopřivův Asfalt. Vyhlídka na věčnost má v mých očích dva hlavní problémy, pro ktéré ji nemůžu strávit: nevěrohodná psychologie Karolíny a v zásadě popření celého jejího vývoje z Nočního klubu. Na první přečtení mi to snad až tolik nevadilo, ač spacákové scény a Karolína jako přitroublá pipinka mě opravdu vadily. Celé se to ale rozsype, pokud si člověk předtím (vlastně i klidně poté) přečte právě Noční klub. Se vším respektem ke Kulhánkovu žánru, jsou pravidla, která by se měla dodržovat a určitou míru realističnosti v jednání a chování postav podle mého ignorovat nelze. Možná ještě víc mě ale zklamala u takhle rozmáchle koncipované knihy faktická absence finále. Souboj s peklem a strýčky si přece říkal o vyslovené finale grande, ne to shrnout v pár větách. Jako čtenář jsem se cítil opravdu okraden a měl jsem strašnou chuť v tu chvíli mrsknout knihou z okna. Vyhlídka na věčnost je tak pro mě nejslabší knihou Jiřího Kulhánka, která naprosto stojí ve stínu Asfaltu Štěpána Kopřivy. Dějem, myšlenkou, zpracováním i Kulhánkovou nejsilnější zbraní, hláškama. Ba musím říct, že víc než Vyhlídka na věčnost mě bavil Kotletův Hustej nářez, což už je myslím na pováženou.

Gilbert  | **** 30.09.2012 17:23

O třídu lepší než Stroncium, hlášky i akce fajn, romantika (i když by mohla dostat míň prostoru, scény se spacákem dejme tomu, ale bylo to už trochu moc) nevadila. Sice mi přišlo, že to Kulhánek s tou nepřemožitelností a nabušeností všech zúčastněných zloduchů už trochu přehnal (ale kam taky jít dál po skoro všemocných upírech z NK, že), ale druhá část o tom, co se vlastně stalo dojem napravila. Podoba pekla zajímavá a Lucifer v závěrečné části je b… ehm, borec. :-). Za mě celkově spokojenost a koupě nelituji.

KeB  | *1/2 11.10.2012 15:59

XXX OBSAHUJE SPOILERY XXX

Za prvé, nečetl jsem Noční klub a popravdě, jestli stojí na postavách dvou nesnesitelných, feministických, militatntních leseb, vyhnu se mu na dotřel velkorážové odstřelovačky. Od prvního okamžiku, co se objevily tyhle dvě postavy na scéně, jsem čekal, kdy jim konečně někdo přeseká fasádu brokovnicí a nic.

Peklo – JK se evidentně snaží postavit peklo aspoň trochu odlišně než Kopřiva v ASFALTu, moc mu to nejde a proto peklo (aspoň) na mě působí značně rozpačitým dojmem. Má být drsnokrutý, ale když takový bude, bude to vykrádačka asfaltu, když takový nebude, bude to nuda. Realita je někde na půl cesty a taky tak působí.

Zombie – mám rád zombie, ale tyhle jsem opravdu nepochopil. Revoluce v pekle je vytáhla z hrobů (pozor, žádná infekce, ale působení pekla) Ale ony se rozmnožují kousnutím (?). A nemůžou mimo zónu, a jsou samozřejmě tupé. Zatímco nemrtvé SS jsou krutopřísný, takže co jsou zač démoni? Nepochopil jsem to…

Táborová, stanová část, aneb jak udělat z lesby heterosexuálku (?). Nuda, divná, samoúčelná a plná vaty, aspoň mně to tak připadá.

Grande finále – bez grande finále – sorry, ale mě ten konec docela nudil. A za trest z něj Devlin udělal nejkrutějšího démona ze všech (?).

Happy end – kdo jste viděli Limonádového Joea, tak víte jaký multi happy end vás čeká.

p.s. co je to distribuovaná banka?

Nyní si dovolím srovnání ASFALTu, STRONCIA a VYHLíDKY – Asfalt se mi líbil viz komentář. STRONCIUM bylo trhlé a scifi. Vyhlídka odchází se sklopenou hlavou a ocasem mezi nohama. Zase jednou kniha, kterou bratránek vychválil do nebe a já pochybuju, že za týden si vzpomenu na víc než pár útržků.

Finální hodnocení – kdyby to byl kdokoliv jiný než Kulhánek dostal by 60% za snahu a za čitelnost některých částí, ale tohle je Kulhánek, ten KULHÁNEK ano tenhle KULHÁNEK král a bůh českých akčňáren. Tudíž si zaslouží hodnotit mnohem přísněji. Dávám 50% a pokud si za ten týden opravdu na nic nevzpomenu, půjdu ještě níž. Nyní se do mě můžete pustit.

Edit: Pár detailů si ještě pamatuju, ale to je tak vše 30%

Madam Brbla  | **1/2 17.01.2013 10:05

Včera večer jsem dočetla dvě knihy – s první jsem strávila tři dny a musela se brzdit, druhou jsem se prokousávala přes dva měsíce a musela se do ní nutit. Pravda, „Vyhlídka na věčnost“ má o 200 stran více, ale canis lupus familiaris je zakopán někde jinde: Kulhánkův poslední výtvor mě prostě a jednoduše málo bavil.
Děj mi připomínal nesourodý guláš… notně natrávený. Propojení s „Nočním klubem“ mi radost neudělalo, ten jsem totiž četla před deseti lety a moc si z něj nepamatuju. Hlavní hrdina Jan je jako vždy nesmrtelný drsňák, nemá nic společného s realitou a proto celkem nudí, o takovou postavu zkrátka není možné se bát, nebo aspoň cítit při akci napětí. Na krutého elitního zabijáka je to překvapivě nehorázný altruista, větší dobrák už je asi jen Lucifer. Vedlejší postavy, především ty ženské, mají pravděpodobně za úkol lézt čtenářům na nervy. Tolikrát v komentářích zmíněná spacáková scéna je… no jakými slovy to popsat? Trapnost, nekonečnost, autorova nadrženost, tohle bylo to pravé peklo! Kromě toho nelze mít ani vteřinu pochybností, jak román dopadne; div jsem se tou cukrovou vatou neudávila. Jediné, co jakž-takž uspokojivě funguje, je humor – místy sice poněkud křečovitý, nicméně párkrát jsem se i uchechtla.
Třeba už jsem na podobné akční absurdity moc stará, ale proč teda stále ještě nacházím autory, kteří mě tímhle subžánrem fantastiky dokážou dobře pobavit a potěšit? Kulhánkovi se to tentokrát nepovedlo… vždyť i synovec z cílové skupiny náctiletých čtenářů mi „Vyhlídku na věčnost“ půjčoval s rozpačitým zavrtěním hlavou a vyjádřením: „Ten Kulhánek už fakt úplně zmagořil.“ 50%

Jarino  | ***** 22.03.2013 09:14

Prvý krát som čítal hneď po vydaní a nevedel som sa dočkať chvíle, keď sa k tejto knižke budem môcť vrátiť. Niektoré knihy sa proste musia čítať viac krát. Po druhom prečítaní som fakt rád, že niekto ako mistr Kulhánek sa venuje písaniu, milujem ten jeho štýl, zacitoval dokonca Horkýže Slíže, no úplne ma dostal.. Najviac však môžem „Karolína intermezzo“, že vážne dosť dobré. Oproti jeho minulým knihám ten malý povestný kúsok deliaci skvelú knihu od knižnej legendy. Pre mňa teda určite.

brmbos  | brak 15.08.2013 13:11

Koupil jsem si knihu na dovolenou a jen díky tomu jsem ji dočetl celou. Větší slátaninu jsem snad ještě nečetl. Kdybych měl cokoli jiného na čtení hodím ji do koše. Kdyby ji autor seškrtal na polovinu, neopakoval stále dokola stejné věty, stejné efekty v odstavcích a úplně zbytečně tam netahal svoje předchozí knihy, snad by to bylo lepší. Ale na kdyby se nehraje, že? No a téma červené knihovny v knize je kapitola sama pro sebe. Co dodat? Za mě je to brak.

arin  | ***** 21.09.2013 20:24

Paráda,už ji mám přečtenou snad 20× :-).Jeho humor je vážně nejlepší.

Belquerst  | brak 19.06.2016 22:33

Českých spisovateľov v zásade nemám rád, ale pokúsil som sa môj pohľad zmeniť a teda som si kúpil tohoto Kulhánka, a…

Jedna z najhorších a najdebilnejších vecí, aké som v živote čítal. Nechápem, ako môže mať tak debilná a zle napísaná kniha hodnotenie 83%. Horší brak som z fantasy nečítal roky. Pardón, pán Kulhánek, ale toto proste nie. Zlé, zlé, zlé.

avatar2  | *** 29.12.2016 09:19

Takový velmi průměrný Kulhánek. V momentech neakčního děje či dialogů to nebylo špatné a místy dokonce i dobré, ale akčních scén je tam tak moc, že mě vlastně docela nudily. Navíc při mixu všech možných potvor (lidé, upíři, pekelníci) se tam při soubojích mohlo dít prostě cokoliv a také se často dělo. Méně je někdy více, asi tak. Možná by Kulhánek někdy mohl zkusit nějakou neakčňárnu.

trudoš  | **** 16.10.2018 06:14

Krásná ukázka akční romantické literatury – prvních sto osmdesát stran na vás čeká zběsilá řežba připomínající hry Resident Evil, pak nastoupí přibližně dvousetstránkový flashback, který vysvětluje, co se vlastně stalo, a pak už následuje romance, romance a zase romance až do úplného konce. Tedy pardon, v závěru přijde ke slovu ještě trochu akce, aby bylo vyprávění náležitě zakončeno, ale to už tu slaďárnu nezachrání.
Takže jo, drobné zklamání musím přiznat. Ve srovnání s ostatními tituly Jiřího Kulhánka mi přijde dějová osnova Vyhlídky na věčnost krapet řídká. Zápletka sice šlape jako na drátkách, ovšem nevyhne se zbytečným odbočkám, které ve výsledku nesplní očekávaný záměr. Působí to dojmem cílené vaty, která by šla vypustit, protože příběh by se bez ní klidně obešel. Na druhou stranu, patřím mezi ty čtenáře, kteří si autorovu „vatu“ vychutnávají plnými doušky, takže kdyby byl román ještě o tisíc stran delší, moc bych vlastně nevztekal. Tak dekadentní zhýralec já jsem. Fuj, hanba mi.

romusak  | ***** 26.11.2020 16:49

Je to peklo, nepodobá se Kopřivovu nebo Burešovu, je to peklo Kulhánkovo! A do takového pekla stojí za to přijít dvakrát, aneb 2× cesta tam a 2× zpátky. A pan Mluvčí Distribuované banky je Čech. „Česká republika. Méně obyvatel jak Velké Los Angeles, polovina z nich má pocit, že je děd Vševěd, druhá, že velitel světa“ Sir Henry je Zákazník, který loví a sbírá trofeje, hlavu Bin Ládina již má na stěně své lovecké síně. „Je jen jeden, který mě zajímá! Jen jeden, kterého chci v nitkovém kříži! Sám Lucifer!“ A když prostudujete Dantovo Peklo, víte kudy a jak.

Nechápu, proč jsem při prvním čtení dal této skvělé knize jen 70%, asi jsem se nasr.. naštval, že autor nechal vyvraždit prakticky celý Noční klub.

Pane Kulhánku, kdysi, nedávno, před dvaceti lety, jste mě podepsal dvě vaše vynikající knihy, pevně věřím, že mě podepíšete i třetí, tu nejlepší, kterou ještě napíšete!

Benetka  | ***** 08.03.2021 19:30

Přijde smažka do pekla a tam hned za branou sedí Bob Marley s obrovským ubaleným jointem. Pohlédne na smažku a zeptá se: Kámo – nemáš oheň?! Smažka se hrabe v kapsách a říká: Sorry nemám. A to je PEKLO odpoví Bob… Četl jsem všechny knihy JK. Teď pojedu druhé kolo a pro změnu odzadu. Žádné z jeho děl mne nezklamalo. Vždy se jedná o velmi kvalitní počtení. I když pochopitelně že se vždy najde i pár věcí které mi tak docela nesednou. V této knize je dostatek akce promíchané s romantikou (spacáková vsuvka mě vyloženě bavila) a nechybí ani špetka humoru. Zápletka je poměrně originální a jediné k čemu mám výhrady je asi přespříliš uspěchaný nemastný neslaný závěr. A ještě pár maličkostí. Například proč temnota nepohltila celou Evropu proč zbyl malinký kousek Francie? Co se stalo s Alicí? Apod. Suma sumárum mne to bavilo číst i podruhé a hodnocení neměním. (90%)