série: Asterion
díl v sérii: 6
kniha patří do světa: Asterion

vydání: Mytago (web) 2011

odkazy: 1x [ukázka], 1x [web], 3x [recenze]

Vlask  | *** 14.12.2011 21:27

Nechal jsem se nalákat perfektní první kapitolou uveřejněnou v Pevnosti. To byla veliká chyba. Začátek odehrávající se ve městě má správnou atmosféru i akční pojetí a podobá se stylem trochu Žambochovi. Opuštěním města po druhé kapitole se ovšem z knihy stává zkrácený výcuc z Pána prstenů a atmosféra mizí rychleji než pára nad všudypřítomným šálkem čaje. Dočkáte se očtených nezbytností jako je pradávné proroctví, společenství hrdinů čelící armádě temného mága, slepého jasnovidce a „epické“ mega bitvy armád se zlem. Nesmí chybět ani svatba na konci alá filmový pán prstenů. Z příjemné fantasy držící se při zemi se rychle vyklube epická fantasy zkrouhnutá kvůli malému počtu stran na sérii menších bitek před závěrečným střetem. To nezachrání ani netradiční prostředí plné skřítků.

Elinor  | **** 21.12.2011 11:17

Čsjový drak a kočičí démon jsou především epická fantasy odehrávající se ve světě her na hrdiny. A zároveň dokazují, že epická fantasy odehrávající se ve světě her na hrdiny může vyjít jako knížečka takříkajíc do kapsy, aniž by to zásadně poznaenalo příběh. Protože kvalitou je Čajový drak a kočičí démon zcela srovnatelný s mnohadílnými ságami. Jenom se všechno odehrává na mnohem menším prostoru a tudíž se jedná o příběhový koncentrát. To vede jak k vyššímu a intenzivnějšímu tempu, tak absenci hluchých míst a odboček. Jazykové prostředky tím dotčeny nejsou (a čeština Zbyňka Holuba je krásná a k hrdinské družinovce se skvěle hodící), charakteristika postav také ne (v rámci subžánru, jinak by samozřejmě mohla být lepší :) ). Popisy prostředí fungují dobře, ačkoli větší prostor by umožnil více prokreslovat a hrát si s čtenářem, atmosféra je toho typu, co sežere a nepustí. Strádá jen potenciál lepší dynamiky děje – tempo, v jakém se všechno semele, působí skutečně vražedným dojmem. Jestli by Čajovému draku a kočičímu démonovi prospěl větší formát a počet stran, je ale otázka. Ano, mohlo by to být ženiální. Ale stejně tak je možné, že by se autor vyplýtval na pasážích, které jsou v Čajovém drakovi, a zbytek by se plazil kdesi v nedohlednu.

Nutno dodat, že se jedná o mou první čtenářskou zkušenost s asterionskými knihami. :)

Svarec  | **** 30.12.2011 15:17

Žádnou ukázku jsem nečetl, zato jsem četl komentáře tady na Legii, takže jsem zhruba věděl, co od knihy očekávat. Nakonec mě tedy mile překvapila. Zpívající meč je příjemné oddechové čtení s nepříliš hlubokými, přesto sympatickými hrdiny, jednoduchým příběhem a pečlivě dávkovaným humorem. Zvláště to poslední zmiňované určitě stojí za zmínku, protože skřítčí mluva je fakt dokonalá :) Navíc knihou prostupuje taková zvláštní atmosféra, ktere mě dokonale chytla… Až mě celkem mrzí krátký rozsah, ale zase na druhou stranu, kdyby to bylo delší, už by mě to možná přestalo bavit… Perfektní zábava na jedno, dvě odpoledne.