díl v sérii: 4

Kategorie: fantasy - urban fantasy

originální název: Summer Knight
originál vyšel: 09/2002

vydání: Triton (web) 2012

snop  | ** 25.03.2012 15:56

Mi se vzdy na Dresdenovi libilo, jak se kombinuje postmoderna, „drsna“ detektivka a mestska fantasy. Ale tentokrat se to moc nepovedlo. Detektivni cast je naprosto nepropracovana. Nevime nic, Dresden taky nevi nic, lita od certa k dablu, coz je prokladane ruznymi pokusy jej odstranit, ve kterych preziva vicemene nahodou, a pak najednou hup, vime vsichni vsechno, problem je vyresen, a zbyva uz jenom zaridit, aby svet nedosel zahuby, takze zase supito presto na jine misto, zase celit pokusum o zabiti a opet vicemene diky nahode/bohu/… prezit a „zvitezit“. Nepovedeny dil serie, rekl bych.

Vlask  | **** 09.04.2012 16:54

Hodně akční díl a velká rychlovka. Je to hodně podobné Anitě Blake. Málo vyšetřování, hodně běhání a ještě více akce. A v ní jde neustále o krk. Jakožto příznivce nenáročných akčních a hlavě poutavých jednohubek jsem s knihou spokojen.

Sirius  | *** 22.07.2012 19:36

Temná hrozba mě nadchla a Letní rytíř to nadšení zase rychle zchladil. Detektivka šla do kopru a Butcher si napsal epickou fantasy, která nemá ani pořádný grády.SPOILER: Mimochodem – když se na scéně objeví postava, kterou neviděl hrdina x let a hned si myslíte, že má ve zločinu pracky a ono se potvrdí, pak je něco špatně. KONEC SPOILERU

Alfi  | ***1/2 15.12.2012 23:49

Podľa mňa lepšia časť ako tá predošlá. Trpí tým čo väčšina takýchto sérií, autor sa snaží dej, akciu, humor gradovať, až ide mierne za hranu. Napriek tomu stojí za prečítanie, rozhodne je to lepšie ako posledné knihy od Greena.

tomts  | *** 19.10.2014 15:59

Dresden hledá vraha Letního rytíře a zamotá se do války mezi elfy… Jak je u Butchera zvykem, jde sice o velké pátrání, které se vine celou knihou, ale výsledný pachatel na nás (i Dresdena) zničehonic vyskočí z křoví se zbraní v ruce, než že by se dal logicky odvodit. Byť tentokrát celý příběh určitou zvrácenou logiku má, pokud přijmeme logiku ostrova Baal, kde musíme ze lží a polopravd odvodit pravdu.

Samotný příběh nám nepřináší nic nového, Harry se svými kamarády vlkodlaky se proplouží příběhem, který nic v jeho osobním životě výrazně nevyřeší a Butcher je spokojený, jak se mu daří natahovat ságu…

trudoš  | **** 29.09.2016 06:05

Tak tenhle díl byl trochu slabší, hlavně v rámci dramatického vyústění předchozí Temné hrozby. Válka mágů s upíry je sice v plném proudu, ale jakoby na okraji veškerého zájmu, takže kdyby ji autor sem tam nepřipomenul, člověk by na ní zcela zapomněl. Ovšem chápu, že když už tvůrce v rozjeté sérii spáchá nějakou zásadní událost, byl by sám proti sobě, kdyby s možnostmi následně plýtval. Proto místo aby se čaroděj Harry Dresden staral o nějaké podřadné politikaření a válčení, řeší složitý případ zabití Letního rytíře v říši víl.
Devízou Jima Butchera je nadále čtivá stylistika, která naštěstí od první knihy změnou neprošla. Snad jen, že si člověk musí zvyknout na jeho čím dál tím větší upovídanost, díky níž příběh zbytečně nabývá na stránkách. A detektivní linie protentokrát taky moc nic – Harry doslova obchází podezřelé a ptá se jich natvrdo, zdali jsou vražední padouši, či ne. Tolik k rafinovanosti. Ale pravdou je, že veškerá ta zábava kolem tenhle nedostatek lehce vynahrazuje.