Kategorie: urban fantasy

originální název: The bride wore black leather
originál vyšel: 2012

vydání: Polaris (web) 2012

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze]

Alfi  | **1/2 23.06.2012 01:00

Kniha, ktorá má ukončiť sériu kníh z Nočnej strany. Pripravte sa preto na množstvo postáv z dielov minulých (ale naozaj veľa, veľa), kto má dokonalú pamäť si dokáže užiť rafinovane skryté odkazy, kto nie (tak ako ja) tak sa cez ne proste prebrodí.

John Taylor má za úlohu už ako nový Walker vyriešiť svoj posledný prípad a (následne) zachrániť Nočnú stranu, aby sa nestala Dennou stranou. K tomu mu pomáha najmä Julian Advent a spisovateľov veľký pomocník deus ex machina.

Pravdou je, že od Greena som čítal mnoho lepších kníh, ale aj o dosť horšie.

A aby som nezabudol, pripravte sa na mohutné promovanie kníh Tajnej histórie neustálymi odkazmi na ochrancov ľudstva, Droodov.

tomts  | *** 18.11.2012 12:22

Greenovy knihy mají určité tempo i stereotypní postupy. Tím, který mě nejvíc vytáčí je úvodních 20 (ale taky klidně 50) stran knihy, které nám přežvýkávají znovu a znovu předchozí děj a představí hlavní postavy. U Jestřába s Rybářkou jsem to až tak nepozoroval, ale u Taylora a Edwina Drooda to už přehlédnout nelze. Kdo četl předchozí knihy a nemá sklerózu jak čepici, směle úvodní vatu prolistuje a začne číst až samotný příběh, který je rozdělen do několika sekvencí. První část můžeme třeba nazvat „Taylorův poslední případ“ a John zde řeší tajemné vraždy nesmrtelných. a jde o docela zajímavou samostatnou detektivní povídku. Zbytek knihy je příběh „Sluneční král“, kde je Taylor obviněn z vraždy svého přítele a pronásledován celou Noční stranou. Těžko říci, zda jde o příběh poslední, ale možná ano, protože Green tentokrát postaví proti Taylorovi snad každého, kdo se v sérii nějak zásadněji projevil.

Celkově je cítit, že Green už tady nemá moc co vymyslet nového a děj poněkud upadá. Přesto jsem knihu vcelku bez znechucení dočetl, takže u mě průměrné 3*

Speedemon  | ***1/2 17.11.2014 18:08

Začátek knihy, kdy John řeší svůj poslední případ je povedený a četl se dobře. Jakmile do hry vstoupil Sluneční král, bylo to horší. Nepřítel je dost podobný Kráčejícímu muži z předchozích dílů a nevzbuzuje zrovna velký respekt. Prostě jen mocný, greenpeace vyznávající týpek. Nejspíš je dobře, že se autor rozhodl sérii ukončit. Posledních pár dílů nebylo zrovna nejlepších a na příběh o válce s Lilith se nepodařilo moc dobře navázat. I tak to však nebyl ztracený čas a docela dobře jsem se bavil.