1

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

[7] idle (editor) 16.09.2016 11:55
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [6] GeRony (editor) 28.03.2013 13:16
 [5] Dilvermoon (editor) 28.03.2013 10:51

@BorgDog[2]: Nevím, jaký je jinak obsah, ale podle toho, co píše Garm, je hlavní nápad tentýž (snad s výjimkou menší výstřednosti oběžné dráhy). Autor ale Helikonii ani znát nemusel (i když bych hádal opak). Tohle se probírá i v jiných než literárních kruzích. Pokud nemá děj jinak s Helikonií nic moc společného, tak bych tu podobnost vidět tak na úrovni podobností jiných textů, které mají společný třeba výbuch supernovy, pád komety nebo pohlcení černou dírou. Ovšem na místě tohoto autora bych k tomu připsal něco jako poděkování Aldissovi za inspiraci. To by bylo fér.

Každopádně si Poslední hlídku seženu a přečtu.

[4] GeRony (editor) 28.03.2013 10:29

@Gaarq[3]: Musim potvrdit, ze je to VELMI kvalitne citanie. Helikoniu som este necital, takze podobnost nemozem posudit.

[3] Gaarq (editor) 12.12.2012 08:12

@BorgDog[2]: to právě nikoliv. opravdu to stojí za přečtení a je to jedna z nejlepších noveletek od českého autora, imho.

[2] BorgDog 11.12.2012 21:29

@Garm[1]: Hmm… není to podle toho popisu nějak podezřele podobné Helikonii?

[1] Garm 11.12.2012 15:02

Přestože je Poslední hlídka psána neobvyklá formou (vnitřní monolog hlavní postavy ohlížející se zpět), zaujala. Zejména základní myšlenka je skvělá. Svět obíhající kolem mateřské hvězdy po elipse, takže se v létě ocitá ve vzdálenosti našeho Merkuru, v zimě dále než Mars, čemuž se přizpůsobil tamnější život, včetně inteligentního. Komunity lidem podobných tvorů se na většinu roku uchylují do jeskyň k zimnímu spánku a jejich bezpečí v kritickém počátečním období střeží k smrti odsouzená „poslední hlídka“. Její příslušníci ale nemají o drsných hrozbách jasné představy, neboť nikdo z předchůdců nemohl vydat očité svědectví… Čtenář má pocit, že nahlédl do světa, který by opravdu mohl někde ve Vesmíru takhle fungovat, a to je vcelku silný zážitek. Ještě poznámka. Na konci knihy je dovětek popisují originální podobu sluneční soustavy světa Poslední hlídky, čehož jsem si všiml zhruba v půli děje. Hlavní hrdina se často věnuje astronomickým úvahám, které jsou čtenářsky podstatně atraktivnější s tímto zázemím (zejména finále). Doporučuji nastudovat předem…

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo