kniha » Tanec s draky
v Top10 3 | chce si přečíst 10 | chce mít v knihovně 10 | má v knihovně 138
Tanec s draky Více vydání = více obálek.

George R. R. Martin

Tanec s draky

série: Píseň ledu a ohně
díl v sérii: 5

Tento svazek obsahuje díla vydaná samostatně: Tanec s draky 1, Tanec s draky 2

Kategorie: fantasy

originální název: A Dance with Dragons
originál vyšel: 12/07/2011

vydání: Talpress (web) 2012; Argo (web) 2019

odkazy: 3x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


12poslední 395 příspěvků celkem

 [61] mike87 08.09.2012 23:12  

@Gaarq[60]: No ale vážně myslíš že by měl takovou popularitu? Já teda ne. Ostatně LOTR se měl natočit už v osmdesátkách, ale pak z toho sešlo a natočil se excalibur. A po natočení pána se žádalo, ne jako po Písni která prostě přišla prakticky odnikud(myslim zfilmování ne knihy). Zfilmovanej byl už v sedmdesátejch jako animák – takže podle mě má kvalitu mnohem větší než JAKÁKOLIV fantasy. Stejně tak i světový ohlas. Kupříkladu mapa Středozemě byla z geografickýho hlediska bez chyby – kopce podemleté ze správné strany, vítr ze spravného směru atd. – propracovanost je mnohem větší(jazyky). Prostě mi píseň nepřijde tak dobrá – jak jsem psalto je ale moje věc každý má svůj názor. Ale tvým argumentováním kolem Pána prstenů mě o ničem nepřesvědčíš poněvadž jestli něco znám pak je to Středozem. I tak bych Píseň bral jako dobrou fantasy ale ne tak, jak si stojí

 [60] Gaarq (editor) 08.09.2012 22:28  

@Ser Michael Connington[59]: tolkienův hobit byl u nás vydán oficiálně poprvé 1973, pak 1979… pán prstenů měl patrně ideologické závady a vyšel až 1991.

tolkienova díla měla před jacksonovým zfilmováním podstatně víc času popularitu nabrat než díla martinova (1955 > 2001 vs 1996 > 2011)

 [59] mike87 08.09.2012 19:46  

@Sirius[58]: Dyť já pak psal že je možný že jsem to neznal kvůli těm pěti letům. A tolkien byl po světě známej i bez filmu to fakt nesrovnávej – to akorát v ČSSR ho nevydávali, v Uk nebo Usa to jelo pořád žádný mánie, prostě se to četlo furt. Ale ten HP to je pravda

 [58] Sirius 08.09.2012 19:35  

@Ser Michael Connington[57]: to že o tom 100% lidí co znáš před seriálem neslyšelo, neznamená, že to nebylo neznámý. To jen znamená, že prostě máš přátele mimo kruh čtenářů, co čtou fantastiku. A samozřejmě je jasné, že seriál tomu hodně pomohl – ale takhle je to i s dalšími současnými fenomény, jako je kupříkladu Harry Potter. Co se Pána Prstenů týče – když vezmeme v potaz stáří série, tak je jasné, že Jacksonovovy filmy ke knihám přivedly nejen další generace čtenářů, ale i čtenáře, kteří o to před filmem nezakopli.

 [57] mike87 08.09.2012 18:19  

@Gaarq[56]: 100% lidí co znám o tom před seriálem neslyšelo – možná že to mělo úspěch ale zdaleka ne takový jako tolkien to se porovnat nedá tak nesrovnávej že je to jako s Pánem prstenů :D netvrdím že to bylo neznámé ale do podvědomí se to podle mě opravdu vyšvihlo až teď – ovšem je pravda že při mezeře pěti let mezi dvěma díly to zapadnout mohlo

 [56] Gaarq (editor) 08.09.2012 17:50  

@Ser Michael Connington[55]: jsem líný ;) hledat doklady, ale martinovy knihy byly čtenáři i kritikou ceněny vysoko dávno před seriálem. spolu s eriksonem je už snad od prvních knih považován za předního představitele moderní fantastické tvorby. mimochodem, bez této popularity by seriál nikdy nevznikl; náklady na natáčení jsou vysoké a je třeba mít alespoň relativní jistotu návratnosti. a jistě, po televizním představení seriálu se diváci, kteří běžně SF nečtou, na seriál vrhli. to samé se stalo s pánem prstenů. zde také není možné říci, že byl dobře hodnocen až po filmech.

 [55] mike87 08.09.2012 17:32  

@Gaarq[54]: No jo takhle se to dá říci – ale mně jde docela i o to, že na martina by většina lidí nepřišla nebýt seriálu a do té chvíle se o něm neříkalo že píše tak skvělý knihy a že je to tak dobrý. Se seriálem podle mě vznikla ta ,,mánie'' kolem jeho knih. Neříkám že každý to začal číst až potom ale do té chvíle šlo podle mě o normální fantasy která se tím vyšvihla hodně vysoko a podle mě tam nepatří. Ale to je jenom můj názor samozřejmě chápu názory ostatních

 [54] Gaarq (editor) 08.09.2012 15:25  

@Ser Michael Connington[53]: nadhodnocený? to, že velký počet čtenářů označuje martina za výborného, ač tobě tak nepřipadá, to neznamená samo o sobě, že je nadhodnocený. prostě se jen rozešla tvoje očekávání (ovlivněná hodnoceními jiných čtenářů) a tvůj vkus s realitou textu a jeho vnímáním jinými čtenáři.

umím si představit nadhodnocený text, tam, kde většina čtenářů jej označuje za nezajímavý, ač třeba kritici nebo média o něm básní. ale vkus je subjektivní, žádná absolutní kvalita díla neexistuje.

 [53] mike87 08.09.2012 11:28  

@Gaarq[52]: Ne mně jde o to, že mě Martin bavil – dalo by se říci baví. Ale přijde mi hrozně nadhodnocenej – pro mě existujou mnohem lepší fantasy než tohle. Což o to nápad měl dobrej ale realizace trochu pokulhává. A o tom jak sem ho měl rád svědčí i moje komentáře k celé sérii. Ale teď mi prostě přijde, že jsem se nechal hrozně ovlivnit reklamou kterou ty knihy měli a tím, jakke všichni chválili – a já se vezl s tím

 [52] Gaarq (editor) 08.09.2012 10:31  

@Ser Michael Connington[51]: popravdě, být překvapený, že se tvůj vkus liší od vkusu většiny, je poněkud komické. nějak nechápu, z čeho ses vymaňoval, krom vlastní nedovtipnosti.

 [51] mike87 08.09.2012 10:18  

Nějak mi přijde že jsem se nechal moc unést publikem. Poslední dobou si totiž uvědomuju, zle Martinovy knihy nejsou až takové jak jsem si představoval – prostě společnost z něj udělala něco víc a já to převzal

 [50] Karp 07.08.2012 08:57  

@Lucc[49]: Platné to samozřejmě není nic:-),ale to by nebylo, ani kdyby zde měl GRRM účet a navrh další dva pod jiným jménem a psal sám sobě oslavné komentáře:-). Viděl jsem s ním dva celkem obsáhlé rozhovory a dělal na mě dojem člověka, který má svou vizi a tu hodlá naplnit. Tahle série je zkrátka jeho dítětem, se kterým se mazlí tak usilovně, až se to rodičovské: „Ťuťu ňuťu, kdopak se nám to tady pokakal?“ poněkud zajídá.

Můj příspěvek je spíše odrazem frustrace, kterou jsem potřeboval vybít:-). Ale věřím, že Píseň ledu a ohně je natolik populární, že se podobně nespokojených čtenářů najde vícero (možná i z jeho nejbližšího okolí) a ti mu šetrnou formou sdělí, že v nejlepším je vhodné skončit…:-)

 [49] Lucc 06.08.2012 16:27  

@Karp[48]: Pěkné, jen co je pravda. Zasmál jsem se. Ale co je to platné, když GRRM nečte Legii (a neumí česky)?

 [48] Karp 06.08.2012 15:20  

Začátek série byl famózní, propracovaný, čtivý… A dnes? Čtivost sice zůstala, ale propracovanost narostla natolik, že psaní zvítězilo nad dějem, a to ať se na mě GRRM nezlobí, je špatné a neomluvitelné. Chápu, že ho tenhle svět baví, ale poslední dva díly (Hostinu a Draky) bylo možné zredukovat na 300–400 stran. Zbytek je balast. Nejraději bych se autora zeptal (kromě jiných věcí:-)), proč je nutné tak početné umírání, když jsme pak svědky v zásadě doslovného vstávání z mrtvých?… Jednou to potěší, podruhé nepřekvapí a na potřetí otráví. Došly nápady, rozvzpomněl si snad na svou kariéru scénáristy TV seriálů? – Vtáhl čtenáře do regulérní „mýdlové opery“?

Najdi svůj rodný list, milý GRRM, a podívej se kolik ti je let? Možná tvé postavy zase ožívají, ale tobě se podobný kousek nepodaří – to ti garantuji… Ovšem pokud ses rozhodl zemřít v Sedmi královstvích, je to jistě epochální záměr. Já totiž už vím, jak celý příběh dopadne. – Po opětovné smrti již dříve zemřelých postav, zůstane poslední figura, kterou je nutné sprovodit ze světa, aby laskavý čtenář nalezl svůj klid a došel svého cíle… Bude nutné odstranit GRRM:-) Byla napsána poslední řádka a hrdina neodchází z tohoto světa spalujícím žárem dračího ohně, ale v peci krematoria při standardní teplotě žehu 1150°C (pro tebe 2102°F, abychom si rozuměli…). Budiž ti však útěchou, že v zemi by se ti nevedlo o mnoho lépe. Až by tě začal ohlodávat první červ, červ pochybností, pak by ses i ty možná sám sebe zeptal: „Neměl já Píseň ledu a ohně dokončit, před tím než mě dali k ledu?!“

No nic. Tak zas někdy… (A napiš!  – Raději dříve nežli později.)

 [47] pííís 15.07.2012 08:38  

mě osobně více vyhovuje Eriksonův styl. Hlavně když Martin postupně ničí moje oblíbené postavy. Po Tanci už zbyla jenom Arya. Taky so do toho podle mne Martin nějak moc začíná zamotáávat a nejsem si uplně jistý jestli se z toho vymotá…

 [46] Sinloth 13.07.2012 20:57  

Sakriš, je to diskuze, já doufal, že bych tu podiskutoval s lidmi, co už mají sérii po tento díl přečtenou :D Však to znáte, zaspekulovat, zinterpretovat, porovnat moudra, sdělit si pocity. Jinak jsem osobně pro to, aby se spoilery v komentářích drželi na minimu nebo se nevyskytovaly, ale v diskuzi bych zase čekal lidi v podobné situaci jako jsem já – „Další kniha daleko, to se nám to ale pěkně zamotalo, co tomu asi říkají ostatní?“. Jinak pokud mohu přidat svou trošku do mlýna, z Malazu mám zatím přečtené stejné množství knih jako z Písně, akorát u Malazu to znamená, že jsem teprve v polovine. Považuji tyto dvě za nejlepší série současné fantasy, ale shledávám mezi nimi vcelku podstatné rozdíly. Můj osobní pocit je, že Píseň se mnohem víc než Malaz soustředí na jednotlivé postavy, zejména ty, které dostanou vlastní POV. Krásně vykreslené charaktery a interakce s ostatními, intriky, to je moje. Malaz je mnohem „fantastičtější“ svět než Westeros, ale taky mi to dalo sakra práci se do něho zavrtat. Abych řekl pravdu, první tři knihy jsem hodně často nechápal, teď po páté knize už musím říct… místy začínám chápat. Malazská kniha je dílem megalomana. Steven Erikson je neskutečný, tolik nekonvenčních nápadů a postav, co se mu sem podařilo nacpat… Přesto cítím, že v Malazu máme více popisů míst a o něco menší hloubku ústředních postav (zase se není čemu tolik divit, když je jich tu tak zatraceně mnoho!). První skutečný vztah k postavě jsem si asi vypěstoval až ke Karsovi.

 [45] Gaarq (editor) 10.07.2012 08:43  

@pííís[44]: ad překlad: žena říká, že je tam chyb jak much. já se na to teprve chystám.

 [44] pííís 09.07.2012 18:47  

Překlad mi přišel v pohode. Co se tyče obsahu to je jina.

 [43] Nurvel 02.07.2012 12:24  

Tak, vzhledem k tomu co se to tu děje to je trochu offtopic :), ale zajímal by mě překlad. Někde jsem četl, že to není nic moc, že je to spíš překlopení angličtiny do češtiny než překlad, a zajímal by mě názor vás, co už to máte za sebou. Chci si Tanec koupit na prázdniny, ale kdyby to měla být nějaká mizérie za kterou nestojí vyhodit peníze, tak radši počkám, než bude v knihovně, nebo až na další vydání.

 [42] tomts (editor v době uložení příspěvku) 21.06.2012 20:14  

@Lucc[41]: A takovek tu byl klídek, viď? Nojo, jenže najednou to odněkud vyleze jak blechy z pinčla a je toho plnej barák :-D

 [41] Lucc 21.06.2012 17:25  

@cb.spike[40]: Tomu říkám premiérový příspěvek do diskuse (nepletu-li se) jako řemen. Jen tak dál, flamerů tady máme poskrovnu.

 [40] cb.spike 20.06.2012 23:02  

@Ser Michael Connington[39]: Nic si z toho nedělej. Ten komentář by stál za hovno i bez spoilerů…

 [39] mike87 11.06.2012 22:25  

@tomts[37]: Musím s tebou souhlasit – ten koment, že mě to baví byl provokativní, ale mě pak naštvalo, jak se do mě všichni opřeli – přece jenom z toho co jsem napsal nebyla pointa knihy jasná – napsal pouze můj názor na určitou linii a letmo co se v ní odehrává – ale když pak někdo začne nadávat není to ten nejlepší přístup

 [38] idle (editor) 11.06.2012 17:02  

@tomts[37]: Pěkně řečeno.

 [37] tomts (editor v době uložení příspěvku) 11.06.2012 16:58  

@Romison[35]: podívej, já netvrdím, že s Tebou v něčem nesouhlasím, jenže takhle se to řešit nedá. Prostě to ber jako literární kroužek či kavárnu nebo knihovnu jak je Ti libo. Asi jsem ze staré školy, nakonec na to už mám i věk, ale podle mého vulgární nadávky nikdy nic nevyřešily. Já mnohdy s někým na Legii nesouhlasím a také to dokážu dát najevo, ale přijde mi smysluplnější použít logické argumenty, kterými můžeš také protistraně naznačit, co si o ní myslíš, ale přitom se nesnížit na jeho úroveň.

Spoilery jsme tady probírali od chvíle, co se začalo komentovat. Můj osobní názor je, že není asi nejvhodnější vyzradit základní pointu, ale na druhou stranu mi nevadí být seznámen s dějem a postavami knihy, ani s některými zápletkami. Nicméně přizpůsobil jsem se tady většině a holt raději nekomentuji, nebo jen v nejmenší míře.

Popravdě u Sera Michaela mi naprosto nevadil jeho komentář, nic podstatného neřekl, navíc ještě minimálně dvě knihy nás čekají a už teď se zhruba ví o čem budou. Co mi ale vadilo hodně, bylo ono provokativní prohlášení (viz @Ser Michael Connington[2]: ) Myslím, že můj krátký koment tohoto prohlášení byl velmi jemný. Jiní trochu přitvrdili a Yerry měl snahu se SMC zastat. Ačkoliv s jeho argumentací nesouhlasím, protože si spíš jen ohřál svojí oblíbenou polévku, vcelku ho chápu. Zkrátka našel spřízněnou duši jak medvěd u Kolína.

 [35] Romison 11.06.2012 15:49  

@tomts[34]: nazyvam veci pravymi jmeny, spis byste meli mazat spoilery, pac to kazi zazitek jinejm ctenarum a kdyz nekdo spoilery podporuje, tak je to pro me proste curak, mohl bych pouzit sluvko, ktere by ti udelalo asi vetsi radost, ale proste je to tak. Jestli ti to vadi, tak me klidne zabanuj a nech si tady ty zbyly kokoty

 [34] tomts (editor v době uložení příspěvku) 10.06.2012 21:14  

@Romison[32]: @yerry[33]: chlapi, chovejte se jako gentlemani, sice máme svobodu slova, ale také existují funkce jako mazání příspěvků a zablokování uživatele…

 [32] Romison 10.06.2012 18:17  

@yerry[23]: a ty jsi taky curacek koukam, pisu si seznam ;)

 [31] Reader 09.06.2012 17:21  

@idle[27]: No, jo, no, člověk se snaží být rafinovaný a takhle to potom dopadne.

 [30] Reader 09.06.2012 17:20  

@BorgDog[18]: Omlouvám se nějak jsem tě opoměl… to je přesně důvod(vedle toho, že nejsem ani za mák dobrý vypravěč) proč se do nějakého nástinu nepouštím, prostě když přijde na fantasy tak doporučuji dvě ultimátní serie(Píseň a Malaz) které jsou dostatečně složité a nepatetické(ne­fantastické?:)), aby neurazily ni čtenáře jiných žánrů. @Ser Michael Connington[28]: Jestli skončí:). @yerry[29]: To by taky šlo, ale jednodušší by bylo kdybychom(alespoň v naší malé komunitě) dokázali udržet jakous takous morálku, provokace a urážky si můžeme nechat na běžný život či otevřené diskuse (o politice) někde na seznamu.

 [28] mike87 09.06.2012 13:39  

@Reader[26]: Tak otázka co z temch dvou sérií je zatraceně dobrá – každá má svá plus i mínus. Styl jakým oba spisovatelé píšou má něco do sebe a já si fakt nejsem jistý, co je lepší. Obě série jsou skvěle propracované, jak děj tak okolnosti, a rozhodně to není nějaká tuctová fantasy. Ale ke konci Písně chybí ještě 2 knihy, kdežto Malaz už skončil – líp to půjde zhodnotit až Píseň skončí.

 [27] idle (editor) 09.06.2012 12:51  

@Reader[26]: Na takovéhle vějičky (Sparta vs. Slávie) ti tu snad nikdo neskočí. ;)

 [26] Reader 09.06.2012 12:45  

@yerry[23]: Obdiv tvému relativismu, ale mrtvolky Imassů bych nebral jako nejlepší příklad liberté egalité fraternité. Ono se to má tak jerýčku, všichni nemohou být „originály“, a ano měli bychom se vymezovat proti masovosti pokud s ní nesouhlasíme, ale pokud musí být něčí „vymezení se“ založeno na poťouchlé agresivitě(„to mě právě nejvíc baví :D ale tak u ostatních dílů jsem psal že tam dávám spoilery – ale já prostě hrozně rád smtvu lidi vyzrazovánim souvislostí – například lidem co dokoukali 2 serii v TV a ja jim řeknu o Robbovi :D“) pak jde o „ohrožení blahovůle celé společnosti“ a jakmile někdo prolomí ledy prvním kamenem, nu pak nic nebrání tomu, aby se na nebožáka snesla celá Smršť. Jen mě mrzí, že nikdo nepochopil moji snahu převést celý spor na „akademickou půdu“, tedy spor o to jestli je lepší Malaz či Píseň. @Ser Michael Connington[25]: Možná Caligula: Oderint dum metuant.

 [25] mike87 08.06.2012 23:57  

Jak jsem si někdy přečetl – Mě nejde o to, abyste mě měli rádi, mně stačí abyste se mě báli – mně zase stačí abyste mě znali – Vaše reakce si rád přečtu, ale nečekejte, že změním svůj styl. A zítra se vrhnu na hodnocení Malazu. Tak se těšte

 [24] Dilvermoon (editor) 08.06.2012 23:50  

@yerry[23]: Souhlasím, že tahle diskuse se neadekvátně vyhrotila a přitom se nic extra nestalo. Ale „Ser“ vypadá, že to překousne a nenechá se odradit některými sice dobře myšlenými, ale přehnanými příspěvky. Byla by to škoda, je tady dva dny i s cestou. :-) Ale jinak spoilery nebrat a anarchii nepěstovat.

 [22] mike87 08.06.2012 23:08  

@yerry[19]: Díky aspoň někdo mě pochválí – ale když si člověk přečte třeba recenze v NY times nebo dalších novinách tak tam je napsáno o ději hodně – proto sem tam zakomponoval i můj náhled na postup děje – a ještě díky za tvůj přístup a pochvalu :)

 [21] mike87 08.06.2012 23:05  

@Reader[17]: Buď v klidu – malaz sem dočet celej akorát to nemám napsaný na profilu (myšleno že sem přečet i crippled god) takže s tim si na mě nepřijdeš :)

 [20] vokis 08.06.2012 22:54  

@Ser Michael Connington[2]: Upřímně řečeno za tohle bych tě nenáviděl kdybys mi vykecla co se stane Robovi případně další souvislosti a ještě když v tom nacházíš zalíbení…

 [18] BorgDog 08.06.2012 20:51  

@Reader[17]: Tohle je dosti trefné. :-) Já sám několikrát narazil na velký problém, když jsem chtěl někomu shrnout děj nějaké knihy MKP do jediné věty. Prostě to nešlo – ne, aniž by člověk neměl pocit, že něco důležitého vynechal nebo výsledek nepřekroutil tak, až vypadá jako úplná blbost.

 [17] Reader 08.06.2012 20:18  

Dva se perou a třetí se směje…hehe @Ser Michael Connington[14]: Přemítal jsem nad nějakou super-uber vendetou, kterou by sis za to zasloužil(něco jako prorůstání bambusem)a poté co jsem u tebe viděl v přečtených Dóm řetězů, hned mě to trklo…zaspoilovat malaz…alééé pak jsem zjistil, že kdyby to měl bejt nějakej eňo-ňuňo spoil, tak by to bylo tak stránka na knihu, odfláknutej tak půl. To totiž nejde říct jen (např.) Icarium zemře, jde o to ve kterém světě(čase) zemře, kolik bude přítomných ascendentů na scéně(sbíhání), kam půjde jeho duše, až zemře, zemře sám, nebo se svým obligátním průvodcem, zlomí se mu jeho nezlomitelný meč, než zemře, jak to zamíchá mocenskou strukturou až zemře, co na to azathy. No prostě… člověk nakonec zapomene napsat kdo ho vlastně zabil.

12poslední 395 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu